November 28, 2017

Noul Citroën C3 Aircross a ajuns in finala „Masina Anului 2018 in Romania”

Noul Citroën C3 Aircross a ajuns in finala „Masina Anului 2018 in Romania”

Dupa aniversarea anul acesta, a 20 de ani de existență, Asociația Presei Auto din România (APAR) organizează cea de-a XIX-a ediție a competiției naționale „Mașina Anului în România” (MAIR).

  • „Mașina Anului 2018 în România”, aflată la a 19-a ediție, este cea mai importantă competiție organizată de presa auto românească, sub egida APAR
  • APAR a devenit în 2017 cea mai longevivă asociație de breaslă din presa românească

Pentru 2018, juriul format din jurnaliști profesioniști de presă auto va avea de ales dintr-un număr de șapte finaliste – dintre aproape 40 de modele nou-lansate, în vânzare pe piața românească în acest an (cel mai târziu, în ianuarie 2018):

  • ALFA ROMEO STELVIO
  • CITROËN C3 AIRCROSS
  • DACIA DUSTER
  • FORD FIESTA
  • HONDA CIVIC
  • KIA STONIC
  • OPEL CROSSLAND X

Testul final va avea loc în 12 decembrie 2017, pe autodromul Academiei „Titi Aur”. În urma votului exprimat de cei 14 membri ai juriului, în aceeași zi la ora 13:30, în cadrul unei conferințe de presă, organizată tot la Academia Titi Aur, va fi anunțată câștigătoarea acestei ediții.

Asociația Presei auto din România – APAR, înfințată în 1997, este una dintre cele mai longevive asociații de jurnaliști din România, cu o activitate neîntreruptă timp de două decenii. Personalități marcante ale presei auto internaționale, reprezentanți ai Guvernului României și ai industriei auto au apreciat în cadrul galei aniversare „20 de ani APAR”, organizată pe 10.10.2017, importanța presei auto și a specialiștilor din acest domeniu, subliniind că aceștia sunt singurii care înțeleg fenomenul auto în detaliu și au capacitatea să transmită publicului informația corectă. În contextul larg al industriei auto, invitații prezenți au fost de acord cu faptul că trebuie făcută o distincție mai clară între „profesioniști”, cei care își dedică întreaga viață profesională acestui domeniu, și noul val de „influenceri” din mediul online.

Printre realizările APAR, se numără desemnarea în 1998 a „Zilei Naționale a Presei Auto” sau organizarea competiției „Mașina Anului în România”, ajunsă acum la cea de-a 19-a ediție. Acest premiu a fost acordat de APAR începând cu sfârșitul anului 1998, iar primul câștigător a fost Ford Focus, care a reprezentat o premieră pentru producătorul american. Ulterior premiului de la București, prima generație Focus a devenit „Car of the Year” în Europa și apoi a câștigat „North American Car of the Year”.