September 1, 2016

CONCEPTUL CITROËN CXPERIENCE

DESCOPERA O EXPERIENTA DISTINCTA CU STANDARDELE DE CONFORT SI DESIGN CITROËN

CONCEPTUL CITROËN CXPERIENCE

Conceptul Citroën CXPERIENCE demonstreaza capacitatea constructorului francez de a pune in practica promisiunea sa pentru segmentul sedanurilor premium: "Be Different, Feel Good !". Cu stilul sau distinct, acest nou concept rastoarna standardele traditionale si demonstreaza beneficiile programului "Citroën Advanced Comfort ®".

In contextul obiectivului global orientat catre lansarea noului model C3 pe plan international, dar si catre alinierea celor peste 2000 de reprezentante ale marcii franceze din cel putin 36 de tari, la aceleasi standarde, Citroën dezvaluie conceptul CXPERIENCE, prototip care va fi expus publicului in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris, in toamna acestui an.

Cu ajutorul acestui sedan de 4.85m, proiectat in noul stil promis publicului, Citroën pune in practica planul de a intra pe noi segmente de piata, de inalta clasa. Actiunile constructorului au la baza noua strategie a marcii, reprezentata prin motto-ul: “Be Different, Feel Good!”, slogan care marcheaza inca un pas important in evolutia brandului francez prin dezvoltarea acestui concept hybrid.

De-a lungul evolutiei marcii, aceasta ultima creatie actualizeaza standardele in materie de confort, caracteristica definitorie a modelelor Citroën inca de la primul autovehicul proiectat. Conceptul Citroën CXPERIENCE reprezinta cea mai noua demonstratie a programului “Citroën Advanced Comfort ®”, dezvoltata in jurul ideei de bunastare si confort pentru toti ocupantii masinii, in perfecta armonie cu obiectivul programului de a sprijini stilul distinct si evolutia tehnologica, anticipand constant asteptarile clientilor.

DESIGN EXCEPTIONAL, EVIDENT

Identitate puternica

Cu aspectul unic ale caroseriei sale, conceptul Citroën CXPERIENCE afiseaza o noua interpretare a standardelor din segmentul sedanurilor premium, domeniu familiar marcii. Modelul este un concept aerodinamic, al carui design reflecta atentia asupra detaliilor, iar liniile prototipului apartin exclusiv marcii Citroën, fiind usor de remarcat.

Desenat la centrul de design din Vélizy, in apropierea Parisului, Citroën CXPERIENCE afiseaza noile linii estetice ale marcii, fiind un autovehicul inovator, inspirat din universul high-tech la aspectul exterior si din decoruri calitative de mobilier, la interior. Conceptul se remarca de la prima vedere prin stilul sau in doua volume, inteligent compartimentate si portierele pregatite sa te intampine. Liniile sale indraznete exprima putere, in timp ce unghiurile largi si forma fluida a caroseriei scot in evidenta propriul limbaj stilistic al modelului.

Noul exercitiu de design Citroën este un autovehicul cu proportii impunatoare (4.85m lungime, lățime 2m), un plafon la joasa inaltime, de numai 1.37 metri si un ampatament de 3 metri, alaturi de console scurte. Culoarea perlata verde marin “Mizuiro” contribuie la randul ei cu un plus de modernitate, liniste si echilibru, subliniind aceste trasaturi alaturi de jantele de 22 inchi cu 5 spite.

Citroen CXPERIENCE Concept

Aspectul frontal este evidentiat de blocurile optice inedite, integrate etajat, conform identitatii ultimelor modele Citroën, alaturi de o capota si o grila aerodinamica distincta. Logo-ul marcii se remarca de la prima vedere datorita celor 2 extensii orizontale cromate, care se continua pana in dreptul farurilor, amplificand latimea autovehiculului. Luminile diurne in forma literei “V” sunt pozitionate elegant intre indicatoarele de directie, amplificand aspectul tehnologic cu ajutorul lamelelor fine de 3mm, din care sunt realizate, iar spoilerul fata integreaza prize de aer reglabile, care impreuna cu flapsurile mobile laterale contribuie la performantele aerodinamice ale modelului.

La partea din spate, Citroën CXPERIENCE isi exprima caracterul distinctiv prin aripile bine conturate si luneta concava care se continua cu un eleron aerodinamic, iar luminile 3D cu tehnologie bazata pe fibra optica preiau forma farurilor, simbolizand si ele triunghiul deschis, care aminteste de logo-ul marcii. Stopurile sunt integrate in casete individuale de culoare neagra, ale caror linii urmaresc conturul caroseriei, subliniind inca o data latimea conceptului, alte elemente stilistice remarcabile ale modelului fiind portierele cu deschidere in sens opus, cu unghi de 90°, perpendicular pe linia rotilor, care faciliteaza accesul in interiorul unui varf de gama, unde confortul este in centrul atentiei.

Un interior conceput sa exprime fluiditatea designului

Inspirat din domeniul arhitecturii si al decoratiunilor de mobilier, interiorul conceptului Citroën CXPERIENCE a fost proiectat intr-un stil simplu, pur contemporan, pentru care s-au utilizat materiale premium, in culoarea galben citron, aceasta fiind sinonim cu energia si optimismul. In spatele volanului cu o singura spita, tabloul de bord prezinta un design orizontal, iar aspectul tridimensional accentueaza ideea de spatiu, intr-o ambianta luminoasa.

«Toata echipa de creatie a lucrat in aceeasi linie, pentru un rezultat unitar: un sedan premium, de anvergura internationala, un autovehicul care se elibereaza de standardele obisnuite pentru a evidentia valorile Marcii: Optimism, Personalitate si Eleganta.» Alexandre MALVAL, director de creatie Citroën

PROGRAMUL « CITROËN ADVANCED COMFORT® » PARTICIPANT ACTIV LA REALIZAREA ACESTUI MODEL

Citroën a fost dintotdeauna asociat cu notiunea de confort, aceasta fiind o adevarata emblema a Marcii, iar astazi aceasta caracterisctica a brandului s-a dezvoltat semnificativ si cuprinde: spatiu, luminozitate, ergonomie si conectivitate.

Bunastare si satisfactie

Prin programul «Citroën Advanced Comfort®», care a contribuit la realizarea conceptului CXPERIENCE, Citroën actualizeaza modul de abordare a confortului prin prisma experientei si a viziunii sale moderne. Proiectat ca un adevarat scut protector, Citroën CXPERIENCE filtreaza impactul lumii exterioare, adoptand cel mai avansat sistem de suspensii cu amortizare hidraulica progresiva.

Citroen CXPERIENCE Concept

La interior, scaunele mari ofera o sustinere exemplara, datorita spumei cu grad inalt de flexibilitate din care sunt realizate, proiectate sa memoreze forma corpului pasagerilor. Scaunele din spate reflecta acelasi tip de design, in stilul “living room”, accentuat de materialele naturale, cu textura bogata, iar forma acestora prezinta un design conic si tetiere cu profil perforat, care sa asigure o vizibilitate mai mare pentru pasagerii din spate.

Citroën CXPERIENCE pune la dispozitia pasagerilor spatii cu dimensiuni generoase si compartimente ingenioase de stocare, care fac viata mai usoara. Grafica transversala a tabloului de bord creeaza impresia de spatiu, in timp ce consola centrala, cu un design tot atat de fluid, furnizeaza un compartiment de stocare functional, precum si o zona de reincarcare prin inductie a smartphone-ului. Celelalte spatii de depozitare, repartizate in mod practic in interior, contribuie de asemenea la confortul cotidian al pasagerilor.

Accentul pus pe luminozitate, un alt element de baza al programului « Citroën Advanced Comfort® », contribuie de asemenea la confortul interior. Fiecare persoana prezenta la bord poate astfel sa profite de spatiul inundat de lumina, care patrunde prin geamurile laterale largi si cele doua panouri vitrate care acopera lungimea plafonului. Iluminarea interioara ca si purificatorul de aer contribuie de asemenea la realizarea unei ambiante placute « Feel Good »: o veritabila insula de confort, unde ocupantii se pot relaxa si isi pot recapata fortele. In final, pentru a reduce solicitarea conducatorului auto, informatiile utile din timpul conducerii sunt afisate la nivelul privirii, pe un display de tip head-up.

Favorizeaza comunicarea

Sincronizat cu cele mai noi tehnologii dar si cu programul « Citroën Advanced Comfort ®», conceptul Citroën CXPERIENCE este primitor, confortabil si hiperconectat, evidentiindu-se prin interfata intuitiva, conceputa sa asigure legatura digitala atat pentru conducatorul auto cat si pentru pasagerii sai.

Integrat in mod spectaculos in centrul plansei de bord, ecranul panoramic de 19’’ in format 16/3 constituie componenta principala a acesteia, fiind centrul de comanda al autovehiculului, cu rolul de a inlatura comenzile inutile si amplifica impresia de spatiu. Usor de utilizat datorita dimensiunilor sale optime, ecranul aduce toate tehnologiile la bord: sistemele de asistenta, climatizarea, sistemul de navigatie si continutul multimedia. Ecranul tactil central este alcatuit din sectiuni distincte care ofera conducatorului auto sau pasagerului din dreapta acces cu ferestre multiple, configurabil in format « 1/3 – 2/3 », « 2/3 -1/3 » sau in modul « ecran complet », in functie de tipul de experienta dorit. Optiunile digitale sunt astfel afisate incat sa permita tuturor o navigare simpla si acces la informatiile din trafic, muzica proprie sau vizionarea filmului favorit. De asemenea, pentru a asigura mentinerea legaturii dintre autovehicul si exterior, conceptul beneficiaza de o serie de servicii de conectivitate care, de exemplu, ofera posibilitatea de a deschide de la distanta usa garajului sau de a confirma o livrare la domiciliu. Consola centrala gazduieste smartphone-ul cu ajutorul unui suport special, dotat cu functie de incarcare prin inductie si conexiune la ecranul tactil al masinii, tehnologie care permite inclusiv pornirea autovehiculului prin intermediul telefonului. In spate, pasagerii au la dispoziţie o tableta mobila, care permite reglarea scaunelor si a sistemului de climatizare, asigurand in mod intuitiv distribuirea continutului multimedia in special prin intermediul noii aplicatii « Share with U ». Nu pierdeti ocazia de a testa aceasta noua optiune la Salonul Auto de la Paris!

Citroën CXPERIENCE opteaza pentru o viziune high-tech! Pe langa camerele video din fata/spatele modelului, oglinzile traditionale au fost inlocuite cu doua camere video laterale discrete care transmit imagini la nivelul unor mici ecrane. Incadrate cu cercuri cromate, acestea sunt pozitionate de-a lungul panourilor interioare ale portierelor, in apropierea difuzoarelor de aer, creand o imagine optima de 360° a zonei din jurul autovehiculului, care faciliteaza manevrele.

Hiperconectat si in pas cu tehnologia, conceptul CXPERIENCE este de asemenea echipat cu sistemul ConnectedCAM Citroën™, inaugurat in premiera mondiala odata cu noul Citroën C3. O camera video HD cu unghi larg de inregistrare, situata in spatele oglinzii retrovizoare surprinde ceea ce vede conducatorul auto pe drum, devenind astfel martorul tuturor experientelor rutiere. Tehnologia permite conexiunea la Internet iar continutul multimedia poate fi distribuit in timp real pe retelele sociale direct de pe camera video.

Pentru a facilita comunicarea, echipa de designeri a acordat o atentie deosebita acusticii din interior, aplicand aceleasi principii ca si in cazul modelului AIRCROSS, SUV prezentat in premiera mondiala anul trecut la Shanghai. Tetierele fata/spate, cu ornament perforat, dispun de 2 difuzoare si microfoane integrate, cu ajutorul carora fiecare persoana de la bord poate alege sa comunice sau sa asculte muzica individual.

Orice calatorie se poate transforma, la alegere, intr-un moment de discutie personala sau intr-un dialog de grup, iar atunci cand este cazul, camerele video integrate permit vizualizarea fiecarui pasager si ofera chiar posibilitatea de a participa la o videoconferinta.

« Conceptul Citroën CXPERIENCE revolutioneaza standardele existente si stabileste o noua viziune a sedanurilor premium. In acelasi timp, modelul isi insuseste perfect ambitiile programului Citroën Advanced Comfort® si demonstreaza capacitatea Marcii de a-si pune in practica obiectivul propus pentru acest segment « Be Different, Feel Good ». Linda JACKSON – director executiv CITROËN

O SOLUTIE HIBRIDA PLUG-IN/BENZINA PENTRU PLACERE NELIMITATA

Accentul pus pe tehnologiile inteligente este evidentiat de asemenea si de alegerea unei solutii hibride de tip plug-in, menita sa asigure o conducere relaxata. Conceptul Citroën CXPERIENCE dispune de o motorizare plug-in hibrida care imbina eficienta cu inalta performanta. Bazata pe expertiza tehnica a Grupului PSA, aceasta tehnologie hibrida benzina/plug-in asigura autovehiculului dinamism si polivalenta in utilizare. Propulsorul pe benzina, dezvolta o putere intre 150 si 200 CP la care se adauga si forta suplimentara a motorului electric (pana la 80kW). In mediul urban, CXPERIENCE poate fi utilizat in mod 100% electric (ZEV – vehicul cu emisii zero), beneficiind de o autonomie de 60 km, iar in afara oraselor, consumul de carburant poate fi redus semnificativ prin utilizarea in mod alternativ a ambelor forme de energie, motorul cu combustie interna fiind capabil sa preia controlul pentru a oferi performante specifice unui concept-car cu o putere cumulată de pana la 300 CP.

Citroën CXPERIENCE dispune de o baterie de 13kWh care poate fi reincarcata in numai cateva ore. Autovehiculul se reincarca in 4 ore si jumatate cu un dispozitiv standard sau in mai putin de 2 ore si jumatate, cu ajutorul incarcatorului ultra-rapid de 6,6 kW adaptat pentru o conexiune la o priza de 32A.

Conceptul beneficiaza de o arhitectura ingenioasa si unica. Astfel, cutia de viteze automata electrica, in 8 trepte este pozitionata transversal, intre motorul cu combustie interna si motorul electric, in timp ce o baterie compacta situata sub caroserie furnizeaza forta electrica axului posterior. In acest mod, atat spatiul interior cat si volumul portbagajului se mentin la un nivel optim. Noua solutie hibrid Plug-in ofera utilizatorilor o experienta de conducere inedita si permite deplasarea fara constrangeri, din centrele urbane spre zonele cele mai izolate, beneficiind de prestatii dinamice exceptionale datorita capacitatii suplimentare a motorului electric si contribuind in acelasi timp la protejarea mediului inconjurator.

Ca dovada a capacitatii Marcii de a modela viitorul si de a-si argumenta expertiza si valorile in domenii dintre cele mai diferite, doua repere in noul format « Citroën Advanced Comfort ®  » vor fi prezente la standul Citroën de la Salonul Auto de la Paris:

– Citroën C3, noua ofensiva a Marcii in segmentul B si

– Citroën CXPERIENCE, expresia confortului si a autovehiculului premium Citroën!

Informatii despre standul marcii:

CITROËN
Pavilion 1, Aisle C, Stand 320
Zile destinate Presei: 29 – 30 Septembrie
Zile dedicate Publicului: 01 – 16 Octombrie

Concept CITROËN CXPERIENCE

Informatii tehnice:
Lungime: 4.85m
Latime: 2m
Inaltime: 1.37m
Ampatament: 3m

Performante:
Autonomie motor electric: 60 km
Putere (EEC): 250 – 300 CP

Citroen CXPERIENCE Concept