July 30, 2018

EFORTURILE DEPUSE SI-AU ARATAT REZULTATELE

Raliul Finlandei, editia a 45-a (26-29 iulie 2018)

EFORTURILE DEPUSE SI-AU ARATAT REZULTATELE

Concentrată deja pe sezonul viitor, abordarea echipei Citroën Total Abu Dhabi WRT a fost recompensata cu locul 2 securizat de Mads Østberg, aflat in forma irezistibila. Acest al treilea podium al sezonului, urmând locurilor al doilea și al treilea câștigate în Suedia și respectiv în Mexic, confirmă nivelul foarte înalt al performanțelor modelului C3 WRC.

POVESTEA CURSEI

După ce a repurtat deja patru victorii (2008, 2011, 2012 și 2016) aici, pe specialele finlandeze ultra-rapide, unde este nevoie de o mașină precisă în care piloții se simt mai încrezători, Citroën și-a demonstrat valoarea de mai multe ori de-a lungul acestui eveniment ieșit din comun. Și raliul din acest an s-a dovedit a nu fi o excepție de la regula! Pornind de la shakedown, acolo unde Mads Østberg – convins că a avut cea mai bună mașină pe care a condus-o vreodată pe aceste speciale (după treisprezece participări!) – a terminat în fruntea clasamentului, urmat îndeaproape de Craig Breen. Din acest motiv a fost clar de la început că perechea Citroën va fi o forță care va fi luată în calcul în acest weekend.

Norvegianul a câștigat imediat locul al doilea când acțiunea reală a început pe SS2, înainte de a prelua conducerea pe SS4 datorită primei sale victorii. Cu alte două victorii pe trecerile de după-amiază, el a fost lider timp de patru speciale, înainte de a termina prima zi pe locul al doilea, la doar 5.8 secunde în spatele lui Tänak, viitorul câștigător. Între timp, Craig Breen a avut, din păcate, o pană (SS2), care l-a costat 47.8 secunde, și o dată cu ea, orice șansă de a se bate la victorie. Nu a reușit să recupereze timpul pierdut și, prin urmare, a fost nevoit să plece pe speciale printre primii (al treilea pe drum în următoarele două zile) pe o suprafață în care se îmbunătățește aderența pe măsură ce mai multe mașini finalizează specialele.

Cu toate acestea, de îndată ce condițiile au fost mai bune, irlandezul a profitat și de cea mai mică oportunitate pentru a-și arăta valoarea, prin vicotria de pe SS8 și prin timpul stabilit pe Power Stage (+ 1.7s de câștigător, după 11.12 km), în cele din urmă încheind raliul în a opta poziție. La cea de-a doua sa participare în WRC anul acesta, după Argentina, progresul lui Khalid Al Qassimi a fost oprit sâmbătă dimineața după o greșeală pe SS12. El a revenit sub regulile Rally 2 duminică și a continuat cursa. Între timp, Mads Østberg a reluat sâmbăta ritmul de vineri, rezistând atacurilor constante venite din partea lui Jari-Matti Latvala, fost câștigător al evenimentului de trei ori. Astfel, a păstrat un avans de 5.4 secunde înaintea zilei de duminică, în ciuda faptului că a fost nevoit să care o pneu suplimentar de rezervă pe specialele de după-amiază.

Când acțiunea a fost reluată în dimineața zilei de duminică, norvegianul de 30 de ani și-a arătat intențiile clare în fața rivalilor săi cu o altă specială câștigată, a patra din weekend! El l-a ținut pe Latvala în spate până la final, pentru a termina pe locul doi – cel mai bun rezultat în acest legendar raliu, după alte două clasări pe locul trei (2013 și 2015).