July 13, 2016

Grupul PSA: 1 milion de autovehicule comercializate in Europa

in crestere cu 7,4%

Grupul PSA: 1 milion de autovehicule comercializate in Europa

• Ofensiva comerciala lansata in Europa cu noile modele: Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Peugeot 3008 si Citroën C3;
• Consolidarea pozitiei in America Latina, in crestere cu 16,4 %;
• Revenirea in Iran, ca urmare a contractelor semnate de Peugeot si DS

In Europa, vanzarile Grupului PSA au crescut cu 7,4% fata de primul semestru al anului trecut, ajungand la 1.056.000 de unitati. Dintre acestea, vanzarile Peugeot au crescut cu 7,9%, ajungand la 601.000 de exemplare, cresterea fiind sustinuta in principal de Peugeot 2008 (+16% sau 99.000 de masini) si Peugeot Partner (+8% sau 62.800 de unitati), ambele clasandu-se pe locul 2 in Europa in segmentul lor. Modelele 208 si 308 si-au continuat trendul ascendent, vanzarile urcand cu 15% (+157.800 unitati) si respectiv 10% (+119.200 unitati). Performante remarcabile au fost inregistrate in Italia (+10%), Spania (+12,5%) si in Olanda (+8,8%), iar rezultatele excelente vor primi un nou impuls in a doua jumatate a anului prin lansarea unor modele noi, precum SUV-urile 2008 si 3008, alaturi de modelele Peugeot Traveller si Expert.

Citroën a inregistrat cele mai bune rezultate ale sale din ultimii cinci ani, ajungand la 414.000 de autovehicule comercializate, respectiv o crestere de 7,2%. Rezultatele obtinute se datoreaza, in principal, succesului inregistrat de Citroën C4 Picasso, liderul segmentului MPV in Europa, dar si reusitei modelelor C4 Cactus si C1, care au raportat cresteri semnificative ale vanzarilor in aceeasi perioada. De asemenea, Citroën Berlingo si-a consolidat pozitia de lider pe piata autovehiculelor comerciale usoare, aceste rezultate exceptionale creand posibilitatea marcii Citroën sa castige si mai mult teren pe pietele sale cele mai importante (Marea Britanie, Spania si Germania). Evolutia pozitiva a rezultatelor va accelera in a doua jumatate a anului, prin lansarea noilor modele C4 Picasso, Jumpy, SpaceTourer, precum si a noului C3, care va inlocui din toamna actualul best-seller al marcii.

Vanzarile marcii DS au crescut cu 0,7% (la 40.900 de unitati) prin lansarea in luna martie a noilor DS 3 si DS 3 Cabrio, care vin sa completeze gama DS reinnoita integral. DS 4 si DS 4 Crossback au avut un succes deosebit, ultimul reprezentand 28% din totalul vanzarilor acestor doua modele compacte premium, gratie designului sau atractiv. Marca DS isi continua expansiunea, reteaua sa de dealeri ajungand la 21 de puncte de vanzare si 86 de showroomuri la sfarsitul lunii iunie. Pe pietele extrem de dinamice din China si Asia de Sud-Est, vanzarile Grupului PSA au scazut cu 19,4%, la 297.000 de unitati.

Grupul PSA – rezultate comerciale

Dupa lansarea sedanului DS 4S la sfarsitul lunii aprilie, Grupul PSA isi pune la punct planurile pentru ofensiva din a doua jumatate a anului 2016 si propune 5 noi SUV-uri in urmatorii doi ani. În cadrul planului Blue Upper, Peugeot se pregateste sa lanseze 18 noi modele in China pana la sfarsitul anului 2020, iar pana la finalul anului 2016, marca franceza va prezenta, de asemenea, noile versiuni Peugeot 308 Sedan si Peugeot 3008, doua dintre best-seller-urile marcii la nivel mondial. Citroën C3-XR SUV si-a consolidat succesul, raportand vanzari in crestere cu 35%, iar noile modele Citroën C6 si C4 L vor fi lansate in a doua jumatate a anului. Pentru a raspunde cresterii semnificative din segmentul SUV, Grupul PSA va inaugura o noua uzina de autovehicule in China, la Chengdu in luna septembrie 2016. Fabrica de la Shenzhen produce deja modelul DS 6 SUV, best-sellerul marcii DS in China. In Orientul Mijlociu si in Africa, conditiile economice nefavorabile din prima jumatate a anului 2016, caracterizate prin suspendarea importurilor si ulterior a cotelor de import, precum si restrictionarea accesului la devize in anumite tari (Egipt si Tunisia) au influentat in mod semnificativ vanzarile Grupului PSA din regiune, acestea scazand cu 13,3%.

Grupul PSA s-a pregatit pentru revenirea in Iran, prin semnarea in luna iunie a unui contract de joint-venture cu vechiul partener Iran Khodro. Marca DS s-a lansat si ea in Iran la inceputul acestui an, in cooperare cu un investitor privat. In America Latina, Grupul PSA si-a intarit pozitia, raportand vanzari in crestere cu 16,4%, la 88.800 unitati, pe o piata in scadere cu 8,2%. Grupul a raportat cea mai mare cota de piata inregistrata vreodata in Chile, respectiv 7%. Peugeot a inregistrat cresteri cu 26% ale vanzarilor, datorita rezultatelor excelente din Argentina (+45%), Chile (+38%) si Brazilia (+2%), pe o piata in scadere pronuntata (-25%), marca reusind sa capitalizeze pe seama ultimelor modele lansate: Peugeot 2008 si noul 208.

In prima jumatate a acestui an, Citroën si-a mentinut pozitia datorita succeselor impresionante inregistrate in Argentina (+29%) si Chile (+55). Dupa o lansare reusita in Brazilia, noul Citroën C3 Aircross este comercializat acum si in Argentina, contribuind cu succes la rezultatele obtinute. In Eurasia, in ciuda deteriorarii semnificative a mediului economic si a unei piete in scadere, in special in Rusia (-14,7%), Grupul PSA a inregistrat o stabilizare a vanzarilor (-0,1%) si o consolidare a cotei de piata.

Performantele obtinute de Grupul PSA in zona India-Pacific sunt urmarea rezultatelor de pe piata japoneza, care reprezinta 49% din vanzarile PSA din regiune. Lansarea noului Citroën C4 Cactus in Japonia, precum si a modelelor diesel vor juca un rol esential in impulsionarea vanzarilor PSA. Maxime Picat, director general Peugeot: „Anul acesta, Peugeot a lansat o ofensiva SUV la nivel mondial, cu cinci modele noi. Peugeot 2008 si 3008 vin cu un nou look intr-un moment in care rezultatele marcii demonstreaza ca aceste modele se pozitioneaza deja printre liderii acestui segment in Europa. In China, oferta Peugeot este completata cu o versiune semnificativ imbunatatita a modelului 3008 si, in lunile urmatoare, cu doua SUV-uri inedite. Aceasta ofensiva ne va permite sa acceleram cresterea vanzarilor PSA la nivel mondial, deja la 0,5% la sfarsitul primului semestru.”

Linda Jackson, director general Citroën: „Citroën a continuat sa-si consolideze pozitia la nivel global, inregistrand un volum al vanzarilor de peste 600.000 de unitati in prima jumatate a acestui an. In timp ce preturile au ramas la un nivel satisfacator, am reusit sa atingem cel mai bun nivel de vanzari din Europa in ultimii cinci ani, am inregistrat progrese in America Latina, iar in China am depasit obiectivele prevazute pentru modelul C3-XR SUV. Aceste performante se datoreaza ofensivei comerciale, care se va accentua in a doua jumatate a anului cu noul C4 Picasso, lider european in segmentul MPV, precum si cu noul C3, care va inlocui actualul best-seller.” Yves Bonnefont, director general DS: „Odata cu lansarea in primavara a noului DS 3, gama DS a fost complet reinnoita in mai putin de 12 luni, in conformitate cu strategia de lansare a marcii. Marca DS a dezvaluit la inceputul anului modelul DS E Tense. Aceasta masina unica, echipata cu un propulsor electric, intruchipeaza viitorul marcii si ofera o imagine despre cum vor arata viitoarele modele DS. În fine, dezvoltarea unei retele dedicate marcii DS este in plina desfasurare, in prezent existand 234 de locatii in intreaga lume. Pentru a afla mai multe detalii despre reteaua DS, o retea ce ofera clientilor sai o experienta personalizata unica, va invit sa ne intalnim la Salonul Auto de la Paris.”

Despre Grupul PSA

Prin marcile sale de nivel mondial – Peugeot, Citroën si DS – Grupul PSA a comercializat peste 3 milioane de autovehicule in intreaga lume in anul 2015. Lider european in domeniul reducerii emisiilor de CO2, Grupul afiseaza o medie de 104,4 grame de CO2/km in 2015. Cu o flota de 1,8 milioane de autovehicule conectate in intreaga lume, PSA se afla in avangarda serviciilor conectate, fiind unul dintre principalii furnizori de mobilitate. Activitatile grupului includ, de asemenea, servicii de finantare (Banque PSA Finance) si furnizarea de echipamente auto (Faurecia). Pentru mai multe informatii consultati groupe-psa.com/fr

CONTACT
Manager PR
Georgiana PĂTRU
Mobil: 0748 03 04 76
Tel +40 21 207 77 13
Fax + 40 (21) 207 77 29
georgiana.patru@trustmotors.ro

×