February 1, 2018

VANZARILE GRUPULUI PSA AU CRESCUT CU 15.4% IN 2017

VANZARILE GRUPULUI PSA AU CRESCUT CU 15.4% IN 2017

Ofensiva planului Push to Pass în segmentul SUV-urilor se intensifică, iar cele 5 modele SUV ale Grupului, lansate în ultimele 18 luni s-au bucurat de un succes tot mai mare. La nivel global, vânzările de SUV-uri reprezintă la finalul anului 2017 23% din vânzările Grupului. În 2017 marca PEUGEOT a vândut aproximativ 600.000 de SUV-uri în întreaga lume, clasându-se pe locul 2 în Europa pe acest segment cu o creștere a volumului de aproximativ 60%.

  • Grupul PSA a vândut 3 632 300de vehicule la nivel mondial
  • Al 4-lea an consecutiv de creștere a vânzărilor pentru Grupul PSA 
  • O ofensivă de succes pe segmentul SUV-urilor, în serviciul creșterii rentabile a Grupului 
  • Consolidarea rolului de lider European pe piața Vehiculelor Utilitare Ușoare (VUU) pentru PEUGEOT și CITROËN, cu o cotă de piață de 20,2%

Cu 259.300 de SUV-uri PEUGEOT 3008 vândute la nivel mondial în 2017, marca PEUGEOT confirmă succesul acestui model care a fost ales „Car of the Year 2017” în Europa și recompensat cu alte 38 de premii la nivel mondial. PEUGEOT se bucură, de asemenea, de succesul noului PEUGEOT 5008 lansat în martie 2017, cu 85.900 de unități vândute și de dinamica pozitivă a modelului PEUGEOT 4008 în China, cu vânzări de 51.500 de unități. CITROËN a lansat ofensiva pe segmentul SUV-urilor în toamna anului 2017, cu modelele C5 Aircross lansat în China în septembrie și C3 Aircross lansat în octombrie în Europa. Cele două vehicule au înregistrat vânzări de 22.700, respectiv 35.400 de unități, care vor fi livrate pe piață în 2018.

La sfârșitul lui februarie 2017, DS Automobiles a prezentat primul său SUV, DS 7 CROSSBACK și a lansat rezervările online pentru primul model în ediție limitată, La Première. În octombrie, marca și-a  lansat rețeaua sa exclusivă în același timp cu preluarea comenzilor pentru toate versiunile gamei. Livrările sunt programate să înceapă în februarie 2018. În 2017, OPEL și VAUXHALL și-au raționalizat canalele de distribuție conform planului de redresare PACE! și au condus o ofensivă de produs istorică, cu două SUV-uri noi, Crossland X și Grandland X, lansate în mai și septembrie, care au înregistrat vânzări de 33 900 și, respectiv, 18 700 de unități.

În 2017, Grupul PSA a raportat un record istoric de vânzări de vehicule utilitare ușoare, 476 500 de unități, în creștere cu 15% față de 2016. Luând în considerare și monovolumele (de exemplu, PEUGEOT Traveller și CITROËN SpaceTourer), Grupul a vândut în 2017 658 000 de unități. Mărcile PEUGEOT și CITROËN au consolidat rolul Grupului de lider în Europa, unde deține o cotă de piață de 20,2% pe segmentul VUU (un câștig de 1,3 puncte) și captează mai mult de 50% din creșterea pieței europene de VUU, grație noilor modele PEUGEOT Expert și CITROËN Jumpy. În afara Europei, ofensiva Grupului pe segmentul VUU înregistrează primul său succes. În Eurasia, vânzările au crescut cu 55% înainte de startul producției locale de noi modele PEUGEOT Expert și CITROËN Jumpy, planificat pentru primul semestru al anului 2018. În America Latină, vânzările au crescut cu 13% iar în 2018 o gamă variată de produse reînnoite și o ofertă completă de servicii vor fi furnizate.

Nașterea unui Campion European 
În Europa, vânzările Grupului au ajuns la 2 378 600 de unități, reprezentând o creștere de aproximativ 450 000 de vehicule (+23,2%) față de 2016, din care 376 400 de vehicule vândute de OPEL și VAUXHALL începând cu 1 August 2017. Cota de piață a Grupului PSA a crescut în toate țările principale în care acesta operează, exceptând Marea Britanie. Pentru prima data începând cu 2010, Grupul câștigă 0,3 puncte la cota sa de piață (11,1%) doar din vânzările PEUGEOT, CITROËN și DS. Pe lângă creșterea vânzărilor de SUV-uri și vehicule utilitare ușoare, Grupul a beneficiat și de lansarea de succes a modelelor PEUGEOT 308 (166 000 unități vândute), CITROËN C3 (217 000 unități vândute) și OPEL Insignia, disponibil în trei versiuni, Sports Tourer, Grand Sport și Country Tourer (totalizând 40 600 de vânzări în perioada august-decembrie 2017). În plus, modelele PEUGEOT 2008 și OPEL Mokka au încheiat anul pe locul al 2-lea și respectiv al 3-lea, pe segmentul lor. DS Automobiles a continuat să își dezvolte rețeaua, numărând în prezent 150 de locații dedicate care comercializează primul model DS din cea de-a doua generație, DS 7 CROSSBACK.

Orientul Mijlociu & Africa: creștere profitabilă, depășind cu mult obiectivele stabilite
Vânzările Grupului în regiune cunosc o creștere de 61,4% în raport cu anul 2016, cu 618 800 de unități, din care 26 800 pentru marca OPEL. Această performanță a avut la bază dezvoltarea Grupului în Iran (444 600 de unități vândute în 2017) și creșterea vânzărilor în Turcia, Israel și departamentele franceze de peste mări. Cota de piață globală a Grupului în regiune a ajuns la 11,6% și a crescut în mod constant din 2015, conform obiectivului planului Push to Pass (700 000 vehicule până în 2021).

Grupul PSA își continuă ofensiva în regiune, cu lansarea de succes a modelelor noul CITROËN C3 (care a primit premiul “Best Urbanite” în Israel), noul SUV PEUGEOT 3008 (votat “Family Car of the Year” în Africa de Sud și “Car of the Year” în Israel) și noul PEUGEOT Pick Up, care marchează revenirea istorică a mărcii, legitimă pe acest segment. OPEL se află în mijlocul unei ofensive de produs în regiune după ce a lansat de curând noile modele Insignia și Crossland X și a programat lansarea Noului Grandland X pentru începutul lui 2018. Pentru marca DS, 2017 a marcat dezvoltarea unei rețele de dealeri în regiune, înainte de lansarea comercială a modelului DS 7 CROSSBACK programată pentru lunile următoare. Anul 2017 a reprezentat, de asemenea, lansarea industrială și comercială a SUV-ului PEUGEOT 2008 în Iran, și crearea unui joint-venture iranian între CITROËN și SAIPA cu sediul la Kashan. Grupul își continuă dezvoltarea industrială odată cu lansarea uzinei Kenitra în Maroc, demararea producției locale în Kenya și Etiopia și semnarea unui memorandum de înțelegere pentru înființarea unei noi fabrici la Oran, Algeria.

China și Asia de Sud-Est: primele semne ale redresării comerciale
Într-un context dificil, Grupul a vândut 387 000 de vehicule în China & Asia de Sud-Est. Grupul a dat primele semne de redresare comercială, înregistrând o creștere a vânzărilor lunare începând cu luna iulie, dar și a cotei de piață cu 0,3 puncte în semestrul II 2017, comparativ cu semestrul I. Gama de SUV-uri s-a dovedit a fi un triumf odată cu lansarea de succes a modelelor PEUGEOT 4008 și 5008 și CITROËN C5 Aircross în 2017. Trebuie remarcat faptul că volumul vânzărilor pentru noul PEUGEOT 308 și CITROËN C5 și C6 a fost stabil față de anul 2016, în ciuda unei cereri mai slabe pe acest segment de piață.

În Asia de Sud-Est, Grupul PSA își accelerează dezvoltarea în special în Vietnam odată cu lansarea de succes a SUV-urilor PEUGEOT 3008 și 5008. Vehiculele sunt fabricate în prezent pe plan local la uzina THACO din Chu Lai, la numai nouă luni de la semnarea unui nou acord de asamblare. În iunie 2017, Grupul PSA a semnat un acord menit să intensifice cooperarea cu ChangAn Automobile, creând o bază solidă pentru expansiunea mai rapidă a mărcii DS. Prezentat la Salonul Auto de la Shanghai, modelul DS 7 CROSSBACK va fi comercializat odată cu deschiderea Salonului de la Beijing.

America Latină: redresare confirmată de vânzările în creștere cu 12,2%, totalizând 206 300 de unități
În America Latină, vânzările PEUGEOT au crescut cu 11,1% datorită unei dinamici excelente pe majoritatea piețelor din regiune. Lansarea SUV-urilor PEUGEOT 3008 și 5008 a cunoscut un real succes în toate țările, vânzările depășind obiectivele fixate. Modelul PEUGEOT Expert, lansat de curând în Brazilia și în Argentina și fabricat în Uruguay, promite să fie un succes. Vânzările CITROËN au crescut cu 13,8% pe majoritatea piețelor din regiune. De exemplu, vânzările în Chile au progresat cu 47% grație succesului remarcabil al noului CITROËN C3, dar și rezultatelor foarte bune înregistrate pe segmentul vehiculelor utilitare ușoare, modelul Berlingo fiind lider în acest sens. CITROËN Jumpy, produs în Uruguay și comercializat în Brazilia și Argentina a fost bine primit, sugerând o cerere puternică pentru acest model în 2018. DS Automobiles a înregistrat o creștere a vânzărilor de +21,6%, datorită performanței din Argentina. În această țară marca se situează pe locul al 4-lea pe piața auto premium grație modelului DS 3, lider în categoria sa pentru al 4-lea an consecutiv. Marca DS a deschis două DS Stores la finalul anului 2017, iar în 2018 aceasta va accelera dezvoltarea rețelei. În următoarele luni, marca va lansa modelul DS 7 CROSSBACK.

India-Pacific: 26 100 vehicule vândute și o creștere de 31%, în așteptarea lansării comerciale din India în 2020
În Japonia, Grupul a crescut cu 20% și a înregistrat cea mai bună performanță a sa din ultimii 20 de ani. Redresarea comercială este în curs în Australia și Noua Zeelandă, unde au fost numiți doi noi importatori, rezultatul fiind vânzări aproape triple în comparație cu 2016. Vânzările în teritoriile franceze din Pacific au continuat să crească și mai mult (+40%), iar Coreea de Sud a realizat o performanță comparabilă cu cea din 2016. PEUGEOT a contribuit semnificativ la această creștere, raportând o creștere a vânzărilor de 37% la care a contribuit lansarea de succes a modelelor PEUGEOT 3008 și 5008. De asemenea, vânzările CITROËN au crescut semnificativ (+36%) grație succesului înregistrat de noul C3. DS a continuat consolidarea mărcii sale în regiune. În Japonia, DS 7 CROSSBACK s-a bucurat de o primire călduroasa la Salonul Auto de la Tokyo. Mai mult, DS Automobiles a deschis 3 DS STORES și DS SALONS și va continua să își dezvolte rețeaua în 2018.

Eurasia: creștere a vânzărilor de 45%, superioară dinamicii pieței auto
Grupul a înregistrat progrese pe majoritatea piețelor din regiune, inclusiv Rusia (+38%) și Ucraina (+62%), totalizând 15 200 de unități. Vânzările noului SUV PEUGEOT 3008 s-au aflat cu mult înaintea performanței înregistrate de generația anterioară, reprezentând 21% din volumele mărcii, contribuind la o creștere cu 50,7%. Dinamica vânzărilor pentru modelul CITROËN Grand C4 Picasso (+126%), în special în segmentul B2B a contribuit la o puternică creștere a vânzărilor mărcii, de 33,4% în Eurasia. Pe segmentul vehiculelor utilitare ușoare, vânzările Grupului PSA au crescut cu 55%. Se așteaptă ca localizarea producției modelelor PEUGEOT Expert, CITROËN Jumpy, PEUGEOT Traveller și CITROËN SpaceTourer în Kaluga, Rusia începând cu 2018, să contribuie la o creștere mult mai rapidă a vânzărilor Grupului în Eurasia.

Jean-Philippe Imparato, directorul general al mărcii PEUGEOT, a afirmat: „2017 a fost un an excepțional, cu rezultate record pentru PEUGEOT. Ne-am depășit obiectivul de a vinde două milioane de vehicule, în mare parte datorită succesului înregistrat de gama de SUV-uri și vehicule utilitare ușoare care completează performanțele solide ale modelelor noastre sedan tradiționale PEUGEOT 208 și noul 308. Vânzările Mărcii, dar și cota sa de piață au crescut în cinci din șase regiuni. PEUGEOT s-a orientat cu succes spre un segment superior și își continuă extinderea pe plan internațional, vânzările în afara Europei reprezentând în prezent 45%.”

Linda Jackson, director general marca CITROËN: „2017 a ilustrat dinamica stimulată de noua ofensivă de produs CITROËN: a fost primul an plin pentru noul C3, noul Jumpy și SpaceTourer, dar și anul lansării SUV-urilor C3 Aircross în Europa și C5 AIRCROSS în China. În Europa, rezultatul a fost un record al vânzărilor din ultimii 6 ani și recâștigarea cotei de piață pe segmentul autoturismelor și al vehiculelor utilitare ușoare. Exceptând China, vânzările la nivel mondial ale mărcii au crescut cu 7,5%! Avem toate atuurile necesare pentru a susține și a intensifica dinamica vânzărilor în 2018, grație ultimelor lansări desfășurate la nivel mondial, dar și viitoarelor lansări majore. Pentru mai multe detalii, vă invităm la Salonul Auto de la Geneva!”

Yves Bonnefont, director general marca DS Automobiles a afirmat: „2017 a reprezentat o etapă decisivă în dezvoltarea mărcii DS odată cu lansarea comenzilor pentru modelul DS 7 CROSSBACK, primul DS de a doua generație, debutul rețelei exclusive DS și implementarea serviciului ‘Only You’. Planul nostru strategic mondial este în curs de execuție.”

Peter Küspert, director de vânzări, servicii post-vânzare și marketing la OPEL/VAUXHALL: „2017 a fost un an de tranziție pentru OPEL/VAUXHALL cu o ofensivă de produs fără precedent care va oferi o gamă tânără de vehicule pentru întreg anul 2018 și va contribui la o prezență pe toate segmentele majore, grație familiei X, care include Mokka X, Crossland X și Grandland X, în completarea modelelor Insignia GSi, Corsa GSi și a noului Combo.”

*Începând cu 1 August 2017, Grupul își consolidează volumul vânzărilor cu modelele OPEL și VAUXHALL, care reprezintă împreună 403 900 unități vândute între august și decembrie.