July 23, 2018

IN TEMPLUL VITEZEI!

Raliului Finlandei, editia a 45-a - intre 26 și 29 Iulie

Raliul Finlandei 2018 - C3 WRC

În cea de a opta rundă a sezonului, Citroën Total Abu Dhabi WRT abordează unul dintre cele mai faimoase și mai exigente evenimente din calendarul WRC. Alături de un C3 WRC upgradat serios, echipa franceză va fi reprezentată de echipajele Craig Breen – Scott Martin, Mads Østberg – Torstein Eriksen și Khalid Al Qassimi – Chris Patterson.

NOI UPGRADE-URI ADUSE MODELULUI C3 WRC

A fi una cu mașina ta. În Finlanda, poate mai mult decât în oricare altă parte, a fi una cu mașina ta este un lucru absolut esențial dacă  vrei să ai succes într-una dintre cele mai rapide etape ale sezonului, disputate în pădurile dense finlandeze. Cu patru victorii (2008, 2011, 2012 și 2016) obținute în Țara celor o mie de lacuri, echipa Citroën Total Abu Dhabi WRT și-a demonstrat deja capacitatea de a alege setup-ul adecvat pentru acest eveniment neobișnuit. Aici, încă o dată, precizia tinde să fie puțin mai importantă decât aderența. Odată cu introducerea noi geometrii pentru puntea față, testată în mod competitiv în cadrul ultimului Raliu al Estoniei de către Craig Breen în pregătirea cursei din Finlanda, “Armata Roșie” a reglat fin echilibrul modelului C3 WRC. Modelul francez va fi din nou pilotat de Craig Breen și Mads Østberg în cadrul a ceea ce ambii piloți consideră că este unul dintre raliurile lor preferate ale anului. Irlandezul și norvegianul vor căuta să profite din plin de vasta lor experiență de pe specialele finlandeze, acolo unde au avut opt și respectiv douăsprezece participări anterioare, ambii ocupând poziția a treia ca și cea mai bună performanță în Finlanda. Khalid Al Qassimi, revenit în WRC după prima sa apariție din Argentina, va adopta totuși o abordare diferită. Singurul scop al pilotului din Emiratele Arabe Unite, într-o cursă pe care o cunoaște bine și care va fi mereu o provocare majoră, va fi să reintre în formă și să ajungă în final.

NOI SPECIALE

Având în vedere vitezele atinse în etape, cunoașterea traseului este absolut esențială pentru a parcurge numeroasele creste, mai mult sau mai puțin înalte, care au contribuit de-a lungul anilor la reputația acestui raliu. Cu toate acestea, peste 20% din traseu va fi nou anul acesta: Shakedown-ul de la Vesala, specialele Ässämäki (4/9) și Äänekoski (5/10) de vineri sunt nou-nouțe, ca și Laukaa (20/22) de duminică, în timp ce altele au fost schimbate doar pe anumite secțiuni. Echipele vor trebui să susțină o cursă echilibrată, în special de-a lungul primei treceri peste speciale, întrucât ele confirmă – cu accelerația la podea – traseele de recunoaștere parcurse la viteze semnificativ mai mici. Acest raliu de vară, care nu trebuie pierdut, devenit faimos pentru drumurile foarte înguste care invariabil fac diferența între echipaje, promite încă o dată să fie o disputată și aprinsă cursă!