February 15, 2018

NOUL CITROËN BERLINGO

POVESTEA CONTINUĂ CU ȘI MAI MULT STIL, VERSATILITATE ȘI CONFORT

Noul Citroen Berlingo 2018

Inventator al segmentului vehiculelor recreaționale, în anul 1996, Citroën dezvăluie astăzi Noul Berlingo. Cea de-a treia generație a modelului continuă povestea predecesorilor săi prin stilul caroseriei original, simplu și funcțional - caracteristici ce au devenit peste timp un punct de reper și un partener al familiilor în toate activitățile recreaționale. Noul Berlingo este consistent modificat estetic pentru a se alinia celor mai recente modele ale brandului. Astfel, Citroën a modernizat Berlingo în termeni de design și confort și a întărit spiritul proaspăt și practic ce a susținut succesul iconicului model, vândut până acum în peste 1.7 milioane de exemplare.

NOUL CITROËN BERLINGO: UN PLUS DE INTELIGENȚĂ PENTRU MAI MULT CONFORT ȘI STARE DE BINE LA BORD

Noul Citroën Berlingo se bazează pe avantajele care au contribuit la succesul său din trecut și merge chiar mai departe, pentru a deveni cel mai confortabil vehicul din segmentul său. Noul model face parte din programul Citroën Advanced Comfort®. Odată cu deschiderea portierelor pasagerii descoperă un interior spațios și modular scăldat în lumină, care oferă spații generoase de depozitare.

 

O MODULARITATE EXCEPȚIONALĂ

Întrucât spațiul la bord și modularitatea sunt printre principalele criterii la achiziția unui vehicul recreațional, Noul Citroën Berlingo a fost conceput cu ingeniozitate pentru a garanta elementele fundamentale ale segmentului și a oferi clienților un plus de stare de bine și convivialitate la bord. Bazându-se pe know-how-ul Citroën și beneficiind de o versatilitate de referință pe segmentul MPV-urilor, noul Citroën Berlingo se adaptează tuturor nevoilor și utilizărilor conducătorilor cu un stil de viață activ.

Practic la interior, dar și la exterior noul Citroën Berlingo dispune de o accesibilitate de primă clasă pentru pasageri grație celor două portiere laterale culisante deosebit de funcționale, echipate acum cu geamuri electrice. Pentru bagaje, noul Berlingo oferă un hayon de mari dimensiuni ce intermediază accesul la un portbagaj voluminos. Capacitatea de încărcare este de 775 l pentru modelul M (cu 100 l mai mult decât generația actuală în configurație cu 5 locuri) și 1,050 l pentru versiunea XL (cu cinci locuri). Accesul este simplificat grație lunetei fumurii care se deschide separat, dublată de o poliță retractabilă cu 2 poziții , foarte utilă la descărcare și încărcare. Aceasta permite încărcarea optimă a portbagajului în cazul în care hayonul nu se poate deschide.

Noul Citroën Berlingo oferă un spațiu și o modularitate la cel mai înalt nivel în segmentul său care se traduc printr-o veritabilă libertate în ceea ce privește utilizarea de zi cu zi grație următoarelor:

  • Trei scaune spate individuale de aceeași dimensiune (pe rândul 2) care oferă un spațiu remarcabil pentru genunchi pentru toți pasagerii din spate (156mm). Acestea se pot rabata cu ușurință pentru a obține o podea plată prin simpla acționare a butoanelor Magic Flat®*, accesibile din portbagaj
  • Împreună cu scaunul pasagerului față retractabil, acestea asigură o podea plată și o lungime de încărcare de până la 2,70 m pentru versiunea M și de 3,05 m pentru modelul XL, ideale pentru transportul obiectelor lungi
  • Două scaune retractabile pe rândul 3. Acestea nu pot fi ajustabile pe lungime la modelul M, iar la modelele XL sunt montate pe șine, cu o amplitudine a ajustării de 130 mm, ceea ce permite clientului să opteze pentru extra volum în portbagaj sau extra spațiu pentru pasageri.

 *Scaunele  individuale rabatabile sunt disponibile încă de la lansare; comenzile Magic Flat®vor fi disponibile din primăvara anului 2019.

 

SPAȚII DE DEPOZITARE DE PÂNĂ LA 186 DE LITRI

Încă de la primele schițe de proiect și până la opțiunile tehnice, compartimentele de depozitare ușor de folosit și spațiile utile s-au aflat în centrul preocupărilor designerilor, scopul fiind de a oferi ocupanților Noului Citroën Berlingo o veritabilă libertate de mișcare și stare de bine la bord. Noul Citroën Berlingo dispune de 28 spații de depozitare concepute pentru viața de zi cu zi, care oferă în total un volum de 186 l. Fiecare este mai ingenios și mai spațios decât celălalt, cu scopul de a seduce clienții.

O componentă emblematică a vehiculelor recreaționale, noul pavilion multifuncțional al modelului Berlingo oferă cele mai bune caracteristici ale generațiilor precedente, oferind în plus mai mult spațiu. Noua generație Modutop®oferă un volum de depozitare de 92 de litri datorită dotărilor ingenioase printre care se numără: un compartiment de depozitare amplasat pe plafon care poate fi accesat din scaunele spate (rândul2) sau din portbagaj (hayon cu deschidere) cu un volum de 60 de litri și 10 kg.; un spațiu translucid compartimentat care se întinde pe toată lungimea cabinei, ceea ce permite ca obiectele să fie clar vizibile, precum și utilizarea spațiului aparent inutil; un spațiu de depozitare deschis în partea superioară a parbrizului (capucine). Designul simplu și modern al Modutop®, împreună cu finisajul său subliniază urcarea în gamă a Noului Berlingo.

Noul Berlingo dispune, de asemenea, de două torpedouri: unul inferior (deschis sau închis în funcție de versiune) unde se pot depozita sticle cu capacitatea de 0,75 l și unul superior, unic, denumit și Top Box, devenit posibil prin deplasarea airbagului pasagerului către plafon (Airbag in Roof). Acest design permite degajarea unui spațiu închis de mari dimensiuni în partea superioară a planșei de bord, pe partea pasagerului. Compartimentul poate fi refrigerat (în funcție de versiune), include un port USB și o priză audio jack și poate găzdui cu ușurință un laptop de 15 inch.

Noul Berlingo a fost conceput pentru depozitarea obiectelor de toate dimensiunile sau a obiectelor personale precum, monede, pixuri, lavete sau documente ale mașinii. Modelul dispune de numeroase spații de depozitare (inclusiv o zonă de încărcare wireless a smartphone-ului), un compartiment de depozitare deschis în fața ecranului radio, un compartiment închis aflat deasupra tabloului de bord, un sertar sub scaunul conducătorului auto, suporturi pentru pahare și spațiu de depozitare în portiere împărțit în două părți, din care una poate găzdui o sticlă de 1,5 l. Copiii vor adora tăvițele stil avion din spatele scaunelor față.

O BAIE DE LUMINĂ

Cabina noului Citroën Berlingo este scăldată în lumină grație suprafețelor vitrate extinse (6,4 m2), care includ un parbriz voluminos, oglinzi laterale (care coboară acum până la nivelul portierelor culisante) și faruri spate. Combinat cu Modutop® (disponibil în funcție de versiune), plafonul panoramic vitrat de mari dimensiuni inundă cabina cu lumină. Acesta din urmă poate fi acoperit cu storuri parasolare electrice. Pentru mai multă stare de bine la bord și un plus de confort pe timp de noapte, Noul Citroën Berlingo este dotat cu lămpi individuale pentru citit în scaunele din spate și inaugurează iluminare ambientală ce amplifică partea translucidă a arcului de depozitare.

DOTĂRI TIPICE CITROËN

Produs la fabrica PSA din Vigo (Spania), Noul Citroën Berlingo adoptă o platformă nouă în serviciul agilității, spațiului și confortului, oferind în același timp dotările clasice Citroën.

 

Adaptat pentru toate utilizările, Noul Citroën Berlingo beneficiază de o arhitectură eficientă, oferind și mai multă funcționalitate. Arhitectura sa modulară se bazează pe platforma EMP2 în partea din față și pe platforma din spate a actualului Berlingo. Partea din față a platformei permite o mai bună manevrabilitate (direcție asistată, diametru de bracaj), optimizează masa și oferă acces la ultimele sisteme de asistare la conducere. Partea din spate a platformei este o îmbunătățire a platformei actuale pentru o sarcină utilă mai mare și pentru păstrarea lățimii caroseriei între arcurile roților.

Fidel ADN-ului Mărcii și programului Citroën Advanced Comfort®, noul Citroën Berlingo beneficiază de know-how-ul Citroën. Transformând fiecare călătorie la bord într-un moment de plăcere împărtășită, noul model filtrează denivelările drumului în toate condițiile. Conducătorul auto și pasagerii se bucură de un confort optim la rulare grație unei poziții de condus confortabile (inclusiv pentru persoanele înalte), confortului unor scaune mai mari, al suspensiilor și al unei izolații acustice de nivel superior.

UN VEHICUL RECREȚIONAL HIGH-TECH CU 19 SISTEME DE ASISTENȚĂ LA CONDUS

Noul Citroën Berlingo este un vehicul sigur, care beneficiază de o serie de tehnologii moderne și utile. Modelul este dotat cu cele mai bune echipamente, printre care 19 sisteme de asistență la condus, care luptă împotriva momentelor de neatenție la volan și previn riscul de accidente: Head-up Display color, Avertizare activă de părăsire involuntară a benzii de rulare, Avertizare atenție conducător, Coffee Break Alert, Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și recomandări, Regulator de viteză adaptiv cu funcție STOP (pentru EAT 8), Sistem de supraveghere a unghiului mort, Active Safety Brake, Post Collision Safety Brake, Comutare Automată Lumini de Drum, Iluminat static în intersecție, Acces și Pornire Mâini Libere, Asistență la pornirea în rampă, Asistarea manevrelor de parcare laterală, Cameră video de marșarier cu Top Rear Vision, Controlul stabilității la remorcare, Frână de parcare electrică, Funcția Grip Control cu tehnologia Hill Assist Descent, Sistem de asistare la parcare.

PATRU TEHNOLOGII DE CONECTIVITATE

În căutarea confortului și a stării de bine, Noul Citroën Berlingo este dotat cu patru tehnologii de conectivitate și infotainmentcare asigură o continuitate între lumea digitală a clientului și vehiculul propriu, pentru a rămâne conectat în permanență.

  • Funcția MirrorScreen cu Android Auto, Apple CarPlay™ și MirrorLink®
  • Citroën Connect Nav
  • Citroën Connect Box cu Pachet SOS & Assistance
  • Încărcare wireless a smartphone-ului

O GAMĂ LARGĂ DE MOTORIZĂRI

Îmbinând fără compromis designul, confortul și spiritul practic, Noul Citroën Berlingo oferă un comportament rutier dinamic și o veritabilă plăcere de a conduce grație noii sale platforme ușoare și eficiente și motoarelor de ultimă generație foarte eficiente în materie de consum și emisii de CO2.

Berlingo poate fi echipat cu motoare pe benzină sau Diesel, adaptate pentru toate utilizările, atât în mediul urban cât și extraurban. Motorizările oferă performanțe ridicate, respectând în același timp mediul.

Noul Citroën Berlingo este echipat cu cutie de viteze automată în 8 trepte (în funcție de versiune), care amplifică plăcerea de a conduce pe toate distanțele.

  • Gama benzină PureTech: PureTech 110 S&S BVM6 și PureTech 130 S&S EAT8*
  • Gama DieselBlueHDi: BlueHDi 75 BVM5, BlueHDi 100 BVM5, BlueHDi 100 S&S BVM5, BlueHDi 130 S&S BVM6 sau EAT8

* PureTech 130 S&S EAT8 disponibil începând cu a doua jumătate a anului 2019.

NoulBerlingova fi prezentat în premieră mondială la Salonul Internațional Auto de la Geneva și comercializat începând cu al doilea semestru 2018 (în funcție de țară).

CARACTERISTICI TEHNICE

Lungime: 4,40 m versiunea M / 4.75 m versiunea XL
Lățime: 1,85 m
Înălțime: 1,81 m (minimă fără bare transversale de plafon/ 1,84 m minimă cu bare transversale de plafon–în funcție de versiune)
Volum portbagaj: 775 l versiunea M / 1,050 l versiunea XL

NOUL CITROËN BERLINGO: O POVESTE DE SUCCES!

La Citroën, Berlingo are o istorie lungă care a debutat exact la mijlocul secolului XX, în 1950!

1950 UTILITARA CITROËN 2CV

În 1950 a fost prezentat modelul emblematic 2CV în versiunea Van. Utilitara compactă de mici dimensiuni cu tracțiune față făcea primii pași cu toate avantajele unui vehicul practic și economic care va deveni unul dintre cele mai mari succese ale Secolului 20 la categoria sa. Acest model va rămâne în istorie drept prima utilitară cu tracțiune față produsă în serie.

Încă de la debutul mărcii la începutul anilor 1920, André Citroën a înțeles avantajele unei game largi de vehicule, de la utilitarele pure la berlinele de lux, iar a doua jumătate a secolului XX a dovedit că acesta a avut perfecta dreptate.

Produsă în perioada martie 1951 – martie 1978 în 1.246.335 de unități, utilitara 2CV a devenit un model celebru colecționat în prezent în toată lumea. Furnizorii de echipamente s-au grăbit să intre în posesia sa imediat ce acesta a fost lansat. Iar începând cu mijlocul anilor 1950, o serie de furnizori au început să producă accesorii pentru a transforma modelul 2CV într-un veritabil precursor al vehiculelor recreaționale. Fabrica Citroën din Forest (Belgia) chiar a lansat o versiune de serie denumită “Weekend”, adevăratul precursor al modelului Berlingo.

1978 CITROËN ACADIANE

Utilitara 2CV a fost înlocuită de Acadiane în 1978. Acadiane a fost un 2CV restilizat cu față de Dyane. Fabricat timp de nouă ani, a fost primul model lansat în versiune GPL, chiar înainte de încheierea producției în 1987. În total, au fost fabricate 235.393 de unități. Pentru Benelux a fost produsă versiunea “Mixta”, care i-a succedat modelului “Weekend”derivat din 2CV, în timp ce “Oasis”,  practic un camping-car, a fost propusă pentru piața italiană!

1984 CITROËN C15

După motoarele mici cu doi cilindri de pe 2CV și Acadiane, noul model lansat în 1984, C15, este echipat cu un motor în patru cilindri, răcit cu apă. Derivat din modelul Visa lansat în 1978, C15 va avea o carieră lungă. A fost produs până în 2006, adică 10 ani după lansarea modelului Berlingo! Reputația sa în materie de anduranță și rezistență va face din acest model o adevărată stea în segmentul său. Vânzările vor crește și datorită gamei de motoare diesel oferite. Cu 1.181.471 de unități produse în 22 de ani, aproape că a depășit succesul utilitarei 2CV obținut de-a lungul unei perioade de 37 de ani. În 1986, concept car-ul “Aventure” bazat pe modelul C15 anunța începutul vehiculelor recreaționale. C15 a fost utilizat și pentru a testa sistemele de propulsie electrică, primul exemplar fiind prezentat în iulie 1987, urmat de o versiune de serie începând cu octombrie 1990. Vor fi asamblate aproximativ 60 de unități ale acestei versiuni. În perioada 1991-1993, Dangel a produs versiunile cu tracțiune integrală ale modelului C15. În septembrie 1991, C15 “Familiale”prefigurează utilizarea polivalentă a viitorului Berlingo. Începând cu 1996, C15 a fost disponibil și ca vehicul pe bază de gaz natural comprimat. La rândul său, modelul GPL a fost disponibil opțional, chiar dacă în catalog nu figura în versiune de serie.

1996 PRIMA GENERAȚIE CITROËN BERLINGO

Reprezentând o revoluție la finalul secolului 20, prima generație a modelului Berlingo, lansată în iulie 1996, agită din nou lumea auto, oferind o serie de inovații. Jumătate hatchback, jumătate MPV, noul Citroën este un model polivalent și o versiune dedicată familiei și activităților recreative, fiind denumit pe bună dreptate “Multispace”. Acesta s-a dovedit a fi un veritabil succes comercial pentru automobiliștii aflați în căutarea unui model mai spațios și mai modular față de o berlină, dar nu așa de voluminos precum un monovolum. Acesta a reprezentat un nou segment de piață: vehiculul recreațional. Prima generație Berlingo încă este produsă pentru anumite piețe (Argentina, Brazilia). 1.200.000 unități au fost deja asamblate. Originalitatea sa rezidă în faptul că a fost primul model care nu este derivat dintr-un hatchback, fiind în schimb o veritabilă creație. După lansarea în 1996, modelul a fost produs în versiuni originale precum Berlingo Grand Large, concept car-ul Plagesau Berlingo Bulle, care amintea de… 2CV!

În 1997, în spiritul raliurilor Citroën de la începutul anilor 1970cu modelul 2CV, Citroën a organizat raliul Paris-Samarkand-Moscova la care 198 de tineri europeni au participat cu modelul Berlingo.

Ca și modelul C15, Berlingo a fost produs în mai multe versiuni, inclusiv GNC, GPL, electric și 4×4.

În 1999 Citroën a prezentat la Geneva un vehicul experimental numit Berlingo Dynavolt. Modelul cu emisii scăzute combină un motor electric cu unul cu combustie internă care funcționează pe bază de GPL.

În anul 2000, Berlingo a fost echipat cu Modutop, un sistem ingenios de depozitare care permite utilizarea la maxim a spațiului util al cabinei, iar în 2002, acest model a primit un facelift complet care a inclus partea frontală și tabloul de bord. În 2003, modelul XTR a fost lansat în versiune “all-road”.

2008 A DOUA GENERAȚIE CITROËN BERLINGO

Noul Berlingo a fost lansat în 2008. Ca în cazul fiecărei generații, acesta dispune de noi echipamente, printre care trei scaune independente spate, luneta care se deschide și un nou Modutop.

O versiune Grip Control cu tracțiune în toate condițiile a fost lansată în 2009, urmată de un Berlingo electric în 2013.

În primăvara anului 2015, modelul Berlingo facelift a fost prezentat la Salonul Internațional Auto de la Geneva. Cu câteva zile înainte de a fi prezentat în versiunea de serie, Berlingo a fost dezvăluit sub forma unui concept, “Mountain Vibe”, energic și optimistcare propune o serie de accesorii și ornamente de caroserie pentru a descoperi natura și a cuceri cele mai înalte vârfuri.

În 2016, pentru a aniversa 65 de ani de la lansarea utilitarei 2CV și 20 de ani de la lansarea Berlingo, Citroën a creat pentru magazinul Colette două modele unice: 2CV Van Colette și Berlingo Colette, care au devenit instant obiecte de colecție!

În martie 2017, după ce au fost asamblate 2.9 milioane de unități de la lansarea primei generații în 1996, gama Berlingo a fost extinsă cu modelul E-Berlingo Multispace, o versiune electrică a lui Berlingo Multispace care completează oferta Citroën formată din E-MEHARI și E-Berlingo în versiune utilitară.

2018 A TREIA GENERAȚIE CITROËN BERLINGO

Dezvăluit astăzi, Noul Berlingo VP va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Internațional Auto de la Geneva (începutul lui martie) și comercializat începând cu al doilea semestru 2018 (în funcție de țară).