Tubik

Légende ci-dessous
Tubik

Filozofie

01_PhilosophieAstazi, calatoria a devenit mai importanta decat distanta, iar concept car-ul Tubik are ca scop reinvierea placerii de a calatorii.

Prin Tubik, Citroën a lansat provocarea de a oferi un vehicul cu noua locuri care se bucura de prestigiul si stilul unui sedan. Inspirat din binecunoscutul Citroën Type H, poreclit „TUB”, echipa de design Citroën a imbinat un design distinctiv, neobisnuit, cu materiale si culori care satisfac cele mai inalte standarde in termeni de sofisticare si confort.

Tubik merge chiar mai departe: creeaza o capsula in stil lounge dedicata confortului si relaxarii, cu scaune modulare care pot fi aranjate in diferite configuratii, inclusiv semi-intinse si fata in fata. Cu Tubik, calatoria este la fel de importanta ca si destinatia.

Design

02_DesignLiniile concept car-ului Tubik reprezinta un omagiu adus modelului „TUB”. Desenat asemanator cu predecesorul sau, Tubik are proportii generoase (2.08m latime, 2.05m inaltime si 4.80m lungime) pentru a transporta 9 pasageri.

Partea frontala, ce se deosebeste de caroserie, ne duce cu gandul la metalul incretit caracteristic modelului CITROËN Type H. Pentru ca Tubik sa inspire si mai multa siguranta, designerii CITROËN au combinat doua culori contrastante: culoarea gri metalic a caroseriei acopera culoarea alb perlat la fiecare capat.

Exteriorul foarte atragator ascunde fereastra panoramica ce ofera acces catre interior. Usa soferului se deschide in spate, iar usa laterala se misca in sus pentru a elibera intreaga parte laterala a vehiculului.

Cabina

03_HabitacleSuprafata de locuit este o capsula in stil lounge. Aceasta zona a fost construita cu materiale imprumutate din lumea arhitecturii si designului interior: scaune de pazla, spatare si panouri de usi din matase, precum si podea din piele.

Pasagerii pot aranja cele trei randuri de scaune dupa cum doresc, pentru confort maxim. Randul din mijloc , poate fi transformat intr-o masa de dimensiuni mici, poate fi strans pentru a elibera o zona de 2m², sau poate fi strans complet pentru a crea un aranjament al scaunelor in stil mediteranean.

Configuratia este ideala pentru relaxare. Pasasgerii devin spectatori, bucurandu-se de ecranul multimedia imens in pozitie semi-intinsa.

Tehnologie

04TechnologiesTehnologia de la bordul concept car-ului Tubik, precum si ecranul gigantic semi-circular si sunetul de inalta definitie, transforma interiorul intr-un spatiu de interactiune.

Atunci cand soferul urca in spatele volanului, acesta paseste intr-o lume high-tech construita in jurul pozitiei la volan. Punctul central este ceea ce designerii Citroën numesc „cyclotron”, o combinatie circulara formata din scaunul soferului, pedalier, volan si head-up display.

Ajuns pe pozitie, soferul este identificat cu ajutorul unui sistem de recunoastere a amprentei. In jurul lui/ei, toata informatia necesara pentru navigatie este proiectata pe parbriz si pe ecranul din centrul volanului. Alt ecran, conectat la camera pentru mers cu spatele si cele pentru oglinzi laterale, iti arata ce se intampla in spatele vehiculului.

Mediu inconjurator

05_EnvironnementDatorita tehnologiei Hybrid 4, emisiile de CO2 ale concept car-ului Tubik sunt asemanatoare cu cele ale unui sedan conventional. Trenul de rulare full-hybrid creste autonomia vehiculului, in comparatie cu un propulsor cu ardere interna, si creste aderenta datorita tractiunii integrale (rotile fata sunt puse in miscare de motorul cu ardere interna, rotile spate sunt puse in miscare de motorul electric).

Tubik are jante de 22 inchi echipate cu anvelope inalte, inguste, cu rezistenta scazuta la inaintare si consum de carburant optimizat. Pentru un compromis cat mai bun intre confort si aderenta, Tubik foloseste suspensia Hydractive, care controleaza inaltimea vehiculului in timp real, mentinand-o constanta. La viteze mari, masina este coborata in mod automat pentru a mari performantele aerodinamice si pentru a contribui la reducerea consumului de carburant si a emisiilor de CO2.