Publicitate

Légende ci-dessous
Publicitate

EVENIMENTE SPECIALE

01_histoire_publicite_evenementiel_capture
Politica de comunicare a lui Andre Citroën punea accentul pe spectaculos. La inaugurarea celui de-al saptelea “Salon Auto” in 1922, de exemplu, Citroën inchiriaza un avion pentru a-i desena numele pe cer, cu fum, pe o distanta de 5 km.
Intre anii 1925 si 1934, Citroën a avut numele afisat in lumina reflectoarelor la inaltimea de 30 m direct pe Turnul Eiffel (250.000 de becuri si 600 km de scris electric), producand un efect vizual uimitor. Charles Lindbergh a folosit luminile ca reper catre uscat la sfarsitul traversarii sale trans-Atlantice.
La Citroën, publicitatea lua uneori forme ce nu mai fusesera exploatate vreodata. Un exemplu ar fi caravanele de publicitate formate din toate vehiculele marcii, ce strabateau drumurile Frantei oprind pentru una sau doua zile aproape de showroomul local Citroën.

SEMNALISTICA

02_histoire_publicite_signaletique
Prima reclama Citroën a aparut in 1919 si anunta lansarea faimosului model Type A cu o luna inaintea inceperii procesului de productie. Acest simt al anticiparii, combinat cu gustul pentru inovatie si spectaculos, reprezentau punctele cheie ale politiciii de comunicare adoptata de Andre Citroën.
La acea vreme era un lucru obisnuit ca semnele de circulatie sa fie donate de catre “sponsori”. Andre Citroën a identificat rapid semnalizarea rutiera ca o modalitate excelenta de a-si face reclama si de a ridica profilul companiei.
El dispune instalarea a nu mai putin de 150.000 de indicatoare de circulatie pe intreg teritoriul Frantei, toate marcate inteligent ca fiind donate de Marca Citroën. Iata ca si in acest caz Andre Citroën s-a aflat cu un pas inaintea timpurilor.

TELEVIZIUNE

03_histoire_publicite_television_capture
Citroën isi face debutul TV in reclama din 1968 cu modelul 2CV, insa abia in anul 1974, o data cu aparitia agentiei de publicitate RSCG, marca a lasat o amprenta clara asupra micului ecran.
Citroën pune in scena o mare lovitura o data cu aparitia unei reclame TV la cardul VISA, in care o masina este catapultata dintr-un avion doar pentru a ateriza pe un submarin. Sloganul era “VISA, ca decoiffe” insemnand ca VISA te uimeste ori, la propriu, iti strica coafura. In 1985 campania WILD CHEVRONS da tonul unei ere spectaculoase in publicitate. Ca exemplu, optand pentru o abordare indrazneata, Citroën pune in scena un spot publicitar chiar pe Marele Zid Chinezesc.
Odata cu modelul Xantia in 1993, Citroën introduce un nou slogan: “Descopera ceea ce marca Citroën poate face pentru tine”. In urmatorii ani, Citroën continua sa-si demonstreze creativitatea aducand reclama cat mai aproape de produs. Un bun exemplu il constituie filmul “C4 Dancer” aparut in 2004 si difuzat in intreaga lume.

POSTERS

04_histoire_publicite_affichage_capture
In anii ’20, Pierre Louys (artist, fotograf si sef al departamentului de publicitate pana in anul 1934) creaza afise publicitare superbe apeland, de asemenea, si la ajutorul altor artisti ai vremii. Aceasta a reprezentat prima era publicitara a marcii.
Cea de-a doua era incepe in 1957, odata cu sosirea lui Robert Delphire. Un om cu un remarcabil talent pentru cuvinte si imagini, el atribuie marcii Citroen un nou stil bazat pe arta si atentia pentru detaliu. Folosind tehnici si materiale de avangarda, el a conceput campanii pentru modelele 2CV si DS.
In 1981, la 8 ani de la debutul colaborarii cu agentia RSCG, Savignac revigoreaza imaginea Marcii prin posterele sale stralucitoare si vesele. Pe scurt, publicitatea Citroën face parte din istoria marcii si a lasat o amprenta durabila.