Sport

Légende ci-dessous
Sport

PROBE DE ANDURANTA

01_histoire_sport_epreuvesendurance
Renumitele recorduri de anduranta au fost stabilite de modelul Citroen Rosalie la circuitul de viteza de la Linas-Montlhery, organizat de catre producatorul de lubrifianti Huiles Yacco. In total, opt asemenea vehicule participau la cursa intre octombrie 1931 si iulie 1935, obtinand nu mai putin de 358 recorduri internationale si 192 recorduri nationale.
Automobilele, transformate pentru cursa in masini cu un singur loc, erau in general modele C6 ori 15CV cu motorul in 6 cilindri, la care se adauga modelul denumit Petite Rosalie (ce era in fapt un 8CV echipat cu un motor in patru cilindri), Rosalie VII (7CV Traction Avant) si Rosalie IX, un 11CV Traction Avant Legere ce a completat 100.000 km de anduranta intre lunile martie si mai 1936.
Alte doua modele Citroen au preluat ulterior stafeta in circuit: modelul Speciale, echipat cu noul motor diesel folosit de vehiculele comerciale in 1937, si modelul Barbot Speciale, construit pe platforma unui 2CV, in 1953.

CURSE

02_histoire_sport_rallyes_capture
Citroën debuteaza oficial in raliuri cu modelul DS, folosirea extraordinarei sale suspensii hidropneumatice inregistrand un urias succes. Modelul DS este urmat de SM si apoi de CX – automobil ce si-a creat un renume in raliul Paris-Dakar de la sfarsitul anilor ’70. Intre anii 1990 si 1997, Citroën domina in cursele “World Cup for Cross-Country Rallying”, adjudecandu-si cinci titluri ale producatorilor cu modelul ZX Rallye Raid.
In cautare de noi provocari, Citroën intra in cursele traditionale in 1998 cu Xsara Kit-Car si castiga primul premiu si in acest gen de cursa.
In 2001, Citroën isi indreapta atentia catre cursele WRC (Campionatul Mondial de Raliuri), tintind catre primele locuri cu pilotul Sebastian Loeb. In 2009, in ciuda unei intreruperi in 2006, Citroen adunase un total de cinci titluri in clasamentul producatorilor.

WRC

03_histoire_sport_wrc_capture
Dupa un sezon de teste in Campionatul Francez, Citroën isi face debutul in WRC in 2001. Spre sfarsitul sezonului, un promitator tanar pilot isi face debutul in Raliul de la San Remo. Relaxat, Sebastian Loeb revendica cel de-al doilea loc pe podium.
Istoria fusese pusa in miscare si nimic nu o putea opri. Parteneri inseparabili,Citroën si duo-ul Loeb/Daniel Elena au o ascensiune rapida. In 2003, Citroën isi adjudeca primul din cele 5 titluri mondiale WRC.
Anul urmator, Sebastian Loeb si Daniel Elena castiga primul dintr-o serie de sase titluri consecutive. De atunci, modelul C4 WRC inlocuieste Xsara WRC, inregistrand acelasi succes.