Utilitare

Légende ci-dessous
Utilitare

CAMIOANE

01_histoire_vehiculesutilitaires_camions_capture
Primul camion Citroën a fost lansat pe piata in octombrie 1926. Acesta era denumit B15 si oferea pentru prima oara o capacitate de incarcare de 1000 kg. O serie de alte versiuni au iesit pe piata in 1930, cu utilitarele C4 si C6, urmate de modeleleType 29, T32, T23 si T45.
Aceste vehicule au continuat sa fie apreciate in ani ’50 pentru robustete si fiabilitate. In septembrie 1953, au primit o noua cabina, dar numai T45 si-a schimbat numele, devenind T55, apoi T46, T47, T48 sau T60, in functie de versiune si motorizare.
Gama a fost revizuita in octombrie 1965, cand a adoptat renumita cabina ultramoderna Belphégor. Dupa lansarea unei game noi, Berliet, in 1969, Citroën a oprit productia de camioane in 1973.

UTILITARE MARI

02_histoire_vehiculesutilitaires_fourgons_capture
In iunie 1939, Citroën a inceput o mica revolutie in segmentul utilitarelor usoare prin modelul TUB. Acest van, cu caroseria dintr-o singura piesa, tractiune fata, prag de incarcare coborat si usa glisanta a deschis drumul catre utilitara usoara moderna.
Dupa razboi, Type H (lansat in august 1948) a fost construit prin experienta predecesorului sau. Dur si robust, Type H s-a bucurat de o cariera lunga, productia acestuia fiind oprita pe 14 decembrie 1981. A fost inlocuita de C35 (1974 – 1991) si C25, lansat in ianuarie 1974.
C35 si C25 au fost inlocuite de Jumper/Relay si Jumpy/Dispatch lansate in martie 1994 si, respectiv, octombrie 1995. A doua generatie a modelelor a aparut pe piata in iunie 2006 si, respectiv, ianuarie 2007.

UTILITARE MICI

03_histoire_vehiculesutilitaires_camionnettes_capture
Citroën a vandut mereu vehicule comerciale usoare. Chiar si modelul 10HP, lansat in 1919, avea o versiunea comerciala. Intre anii ’20 si ’30, modelele B2, 5HP, B12, B14, C4, C6, 8CV, 10CV si chiar Traction Avant (11CV) au continuat cu succes linia vehiculelor comerciale.
Dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, duba 2CV a preluat conducerea. Vanduta in diferite versiuni intre 1951 si 1978, a fost inlocuita de Acadiane. Acest model, bazat pe Dynane, a ramas in productie pana in 1987. Intre timp, C15 a debutat in 1984. Drept un rezultat al succesului sau, C15 a fost inlocuit in 1996 de catre Berlingo. C15 si-a continuat cariera pana in 2006. Gama de vehicule comerciale usoara cuprinde astazi prima generatie Berlingo, Nemo, lansat in 2007, si a doua generatie Berlingo lansata in 2008.