Eco driving

Légende ci-dessous
Eco driving

Urmariti-va consumul de combustibil

01_Maîtrisez-votre-conso-de-carburantCitroën studiaza impactul fiecarui vehicul asupra mediului inca din stadiul de design. Reducerea consumului face parte din filozofia noastra. Masina pe care ai cumparat-o (sau planuiesti sa o cumperi) reflecta cea mai noua tehnologie in aceasta zona.

Pentru a afla mai multe despre aceasta filosofie cititi mai departe. Aceasta sectiune include sfaturi si indicatii pentru a va controla consumul de carburant. Aceste recomandari simple sunt legate de modul de folosire si intretinere a masinii dvs. Stilul de condus, spre exemplu, este un factor important, din moment ce poate reduce consumul de combustibil cu pana la 15%.

Cititi cu atentie aceasta sectiune pentru a reduce costurile de exploatare ale masinii dvs. Am organizaT aceste sfaturi in ordinea importantei, bazandu-ne pe media economiilor pe care le puteti face pe o perioada lunga de timp.

Rapoarte de viteza

02_Soyez-toujours-sur-le-bon-rapport-de-vitesseSelectarea raportului corect de viteza este un mod simplu de a optimiza consumul de carburant. Desi uneori veti simti nevoia de a mentine o viteza constanta din motive de densitate a traficului si siguranta, este de multe ori posibil sa adoptati o turatie mai mica a motorului.

Daca folositi o cutie manuala, selectati cel mai inalt raport de viteza posibil. Daca vehiculul dvs are un indicator de rapoarte de viteza, adoptati raportul indicat de fiecare data cand este posibil. Un motor ce functioneaza la turatie mica foloseste mai putin combustibil, desi puteti avea impresia ca acesta munceste mai mult.

Cu o cutie automata sau fara ambreaj, o functie automata adapteaza schimbarea rapoartelor de viteza la stilul de condus. Folositi aceasta functie si conduceti lin. Folositi pedala de acceleratie cu moderatie, iar functia automata va optimiza consumul de carburant prin selectarea raportului potrivit.

La 50 km/h, folosirea treptei a 5-a de viteza in loc de viteza a 3-a, scade consumul de carburant intre 20 si 25%. In acest fel puteti reduce consumul de carburant si creste confortul acustic. Cand masina sta pe loc, la semafor spre exemplu, nu o mentineti in viteza intai. Lasati masina scoasa din viteza pentru a usura efortul ambreajului. Daca masina are functie Stop&Start, motorul va fi oprit automat. Aceasta functie scade cosiderabil consumul de carburant in oras.

Managementul vitezei

03_Roulez-sans-agressivité...Condusul agresiv, cu acceleratii si franari constante, creste consumul de carburant. Condusul foarte aproape de masina din fata pune presiune atat pe motor, cat si pe frane, in special in oras. Iar condusul cu viteze ridicate creste considerabil consumul.

Conduceti cu viteza constatnta de fiecare data cand este posibil si mentineti distanta fata de masina din fata. Daca masina are cruise control sau limitator de viteza, folositi-le de fiecare data cand puteti.

Cand trebuie sa incetiniti, evitati sa franati din scurt. Anticipati si folositi frana de motor pentru a incetini masina in mod natural. Luati piciorul de pe acceleratie pentru consum zero de carburant. Incercati sa anticipati situatia traficului privind inainte. Spre exemplu, adaptati viteza si incetiniti din timp pentru a evita semafoarele pe cat posibil. Conduceti cu viteza moderata pentru a consuma mai putin combustibil. Pe scurt, conduceti lin pentru a economisi bani.

Incarcarea vehiculului

04_Roulez-sans-surcharger...Cu cat masina este mai grea, cu atat motorul trebuie sa munceasca mai mult pentru a inainta – deci creste si consumul de carburant…

De fiecare data cand este posibil, evitati sa transportati obiecte care nu va sunt necesare, in special obiecte grele. Transportati obiecte in interiorul masinii atunci cand este posibil. Obiectele de pe acoperis au un impact negativ asupra aerodinamicii, deci si asupra consumului.

Folositi un portbagaj de acoperis doar daca nu aveti alta alternativa. Si dati-l jos cand nu mai aveti nevoie de el.

 

Presiunea aerului in anvelope

05_Vérifiez-régulièrement...Cand aerul din anvelopele are presiune prea mica, rezistenta la rulare este mai mare. Motorul trebuie sa lucreze mai mult, deci creste consumul de carburant.

Anvelopele ce nu sunt umflate destul se pot incalzi prea mult, dauneaza comportamentului rutier, se uzeaza repede si pot exploda. Sistemul de monitorizare a presiunii din anvelope prezent pe multe vehicule este un ajutor important, dar nu poate inlocui verificarile regulate.

Schimbarile de temperatura cauzeaza schimari naturale ale presiunii din anvelope. Spre exemplu, presiunea scade in vreme rece (tranzitia de la vara la iarna). Asa ca trebuie sa va reamintiti sa verificati presiunea anvelopelor in mod regulat. In special daca temperatura scade brusc, dar si atunci cand vehiculul este incarcat. Pentru siguranta, respectati presiunea recomandata de producator, ce se aplica anvelopelor reci.

Folosirea cauciucurilor de iarna creste considerabil rezistenta la inaintare. Acestea contribuie la cresterea sigurantei daca vremea este capricioasa, dar trebuie schimbate atunci cand conditiile o permit.

Planificarea calatoriilor

06_Bien-préparer-ses-déplacementsConsumati mai mult combustibil in blocaje de trafic sau calatorii scurte frecvente.

In trafic dens, soferii au tendinta de a adopta un stil de condus agitat, franand si accelerand constant. Acest lucru conduce la crestere consumului de carburant.

Planificati si combinati calatoriile pentru a le face cat mai eficiente. Evitati ora de varf si blocajele in trafic de fiecare data cand este posibil. Planificati-va traseul astfel incat puteti conduce lin, sa puteti limita acceleratia si franarea, precum si sa reduceti distantele.

Daca ramaneti blocat in trafic, opriti motorul. La fel si atunci cand opriti pentru a cumpara paine sau un ziar, etc, oprirea motorului ar trebui sa fie un reflex. Aceasta va reduce consumul si emisiile de gaze de esapament.

Incalzirea motorului

07_Roulez-pour-chauffer-votre...Cu cat masina este mai rece, cu atat are nevoie de mai multa energie pentru a inainta. In calatoriile pe distante scurte din iarna, consumul de carburant poate creste chiar si cu 50%.

Cand porniti, nu asteptati sa se incalzeasca motorul. Porniti cu viteza moderata imediat ce este posibil. Vehiculul se va incalzi mai repede in mers.

Masinile moderne sunt concepute pentru a porni fara apasarea pedalei de acceleratie, din moment ce acest lucru nu ar face decat sa consume mai mult combustibil, fara a contribui la pornire.

 

Geamuri inchise

08_Roulez-les-vitres-closes...Condusul la viteze de peste 50 km/h cu geamurile sau trapa deschise scade coeficientul aerodinamic. Acest lucru se aplica si pentru masinile decapotabile.

Cand conduceti cu viteza, inchideti geamurile pentru a economisi carburant. Folositi sistemul masinii pentru a raci cabina. Aerul conditionat este mai eficient atunci cand masina circula cu viteze mari.

 

 

Managementul energiei

09_Gérez-les-consommateur-de-...Toate sistemele electrice de la bord sunt alimentate de motor. Prin urmare, cu cat consumi mai multa energie electrica, cu atat consumi mai mult carburant.

Vorbind in general, incercati o abordare rezonabila: nu lasati sisteme electrice in functiune daca nu este necesar. Opriti incalzirea in scaune, dezaburirea lunetei sau ventilatia din cabina, spre exemplu, sau setatile la cea mai mica treapta posibila pentru a va indeplini necesitatile.

Aerul conditionat foloseste energie de la motor. Cand temperaturile sunt ridicate, consumul de carburant poate creste cu pana la 25% daca mentineti o temperatura scazuta in cabina. Folositi aerul conditionat in mod intelept. Daca aveti un sistem automat, nu selectati o temperatura prea scazuta sau cu mai mult de 4 sau 5 grade mai mica decat cea de afara. Pe langa economia de combustibil, veti evita si socul de temperatura cand iesiti sau intrati in masina.

Daca masina a fost parcata in soare pentru o lunga perioada de timp, plecati cu viteza scazuta, aerul conditionat oprit si ferestrele lasate pentru ca aerul fierbinte sa iasa. Aerul conditionat poate prelua sarcina de a pastra temperatura constanta odata ce geamurile au fost ridicate. Pentru a evita incalzirea masinii, incercati sa parcati la umbra si folositi protectii pentru geamuri, acolo unde este posibil, daca parcati in soare pentru o lunga perioada de timp. Daca masina are jaluzele, inchideti-le, mai ales daca este vorba de trapa.

Revizii

10_Entretenez-régulièrement-votre-véhiculeDaca subsistemele vehiculului (motor, cutie de viteze, aer conditionat, cauciucuri, etc) sunt prost intretinute, masina dumneavoastra va functiona mai putin eficient si va consuma mai mult combustibil.

Pentru a va mentine masina la eficienta maxima, trebuie sa mergeti la revizii regulat la un mecanic profesionist. Asigurati-va ca toate piesele si consumabilele (ulei, filtru de aer, anvelope, etc.) sunt garantate, recomandate si testate de Citroën. Fiecare componenta folosita la fabricatia vehiculului dumneavoastra se incadreaza in specificatii detaliate.

Uleiul de motor, spre exemplu, ofera lubrifiere sau contribuie si la eficienta motorului; Acest lucru se aplica pentru majoritatea pieselor folosite de masina dumneavoastra. Un sistem de aer conditionat intretinut prost va consuma mai mult combustibil. Este in beneficiul dumneavoastra sa va asigurati ca masina este revizuita corect, din moment ce va consuma mai putin combustibil, va fi mai fiabila, si va avea o valoare de revanzare mai ridicata.

Rodaj

11_Bien-roder-pour-bien-roulerTocmai ati cumparat o noua masina. Pentru a functiona la eficienta maxima, are nevoie de o scurta perioada de rodaj.

Masina dumneavoastra va atinge consumul optim de carburant dupa primii 3,000 pana la 5,000 de kilometri.

Pe scurt, folositi masina cu grija pentru a maximiza eficienta si a economisi bani.