January 13, 2017

Vanzarile Grupului PSA

crestere pentru al treilea an consecutiv

Vanzarile Grupului PSA

În cadrul execuţiei planului strategic de creştere rentabilă «Push to Pass», Grupul PSA a inițiat în 2016, startul unei ofensive mondiale de produs, care prevede 121 de lansări regionale până în anul 2021, toate rezultatele acestei acțiuni dovedindu-se succese comerciale pe segmentele lor de piaţă.

PSA Groupe prezintă cele mai noi rezultate comerciale:

• 2016, creştere a vânzărilor cu 5,8%, până la 3 146 000 de unităţi¹
• Ofensiva de produs a planului Push to Pass este lansată pentru mărcile PEUGEOT şi CITROËN
• Lansările comerciale reuşite pentru noile SUV PEUGEOT 3008, Expert şi Traveller, noul CITROËN C3, noile Jumpy şi SpaceTourer
• Automobile DS îşi consolidează poziţia de marcă premium

Ilustrare perfectă a dinamismului mărcii PEUGEOT, care a înregistrat o creştere de 12,3% în 2016, noul SUV PEUGEOT 3008 totalizează mai mult de 60 000 de comenzi în numai trei luni şi depăşeşte 70% din obiectivele sale de vânzare, pentru anul 2016. Lansat în 30 de ţări, noul SUV continuă să devină din ce în ce mai cunoscut la nivel global și în primul trimestru din 2017 – în Franţa, modelul fiind deja lider al segmentului C-SUV, în intervalul ultimelor trei luni ale anului trecut. Noul SUV PEUGEOT 3008 ilustrează perfect ascensiunea în gamă a mărcii PEUGEOT, cu 86% dintre comenzi realizate pentru nivelurile de echipare superioară: Allure, GT-Line şi GT. PEUGEOT îşi continuă evoluția pe plan internaţional, cu 43% dintre vânzările mondiale realizate în afara Europei, în creştere cu 4 puncte faţă de 2015. Modelul PEUGEOT 4008, care a fost lansat în noiembrie 2016 în China şi fabricat în noua uzină din Chengdu, dedicată SUV-urilor, atinge 120% dintre obiectivele sale, înregistrând deja 11 500 de comenzi dintre care, mai mult de 40% pentru versiunile de top, în mai puţin de şase săptămâni.

Cu deja aproape 40 000 de unităţi comercializate de la lansarea sa din noiembrie, noul CITROËN C3 înregistrează un salt de 63% al vânzărilor, în al patrulea trimestru, cu un mix de comenzi foarte ridicat, de aproape 50% pentru versiunile de top şi de 75% pe echiparea bi-ton. Aceste alegeri reflectă perfect valorile de diferenţiere şi de confort din cadrul poziţionării CITROËN.
Cu o gamă reînnoită într-un interval de 12 luni, marca DS se instalează în mod progresiv: DS3 ocupă una dintre primele 3 poziții după nivelul de vânzări al hatchback-urilor premium în Europa; DS4 Crossback, aventurierul chic, reprezintă 34% din vânzările duo-ului DS4 & DS4 Crossback şi 81% din vânzările de DS5 sunt versiuni de top. Grupul îşi extinde, de altfel, ofensiva sa de produs pe segmentul vehiculelor utilitare, odată cu lansarea celor 7 noi versiuni ale modelelor PEUGEOT Expert şi CITROËN Jumpy în 2016 și continuând cu MPV-urile PEUGEOT Traveller şi CITROËN SpaceTourer.

În Europa, vânzările Grupului reprezintă 1 930 000 de vehicule şi au crescut cu 3,6% în 2016. Marca PEUGEOT, susține aceste rezultate cu o îmbunătățire a nivelului vânzărilor de 4,4% datorită, mai ales, noului SUV PEUGEOT 2008 (+ 16% şi 184 200 unități), care ocupă a doua poziţie a segmentului său, PEUGEOT Partner (+8% şi 114 200 unități) şi PEUGEOT 208, best-seller al mărcii cu (+8% şi 274 000 unități). Aceeaşi constatare și pentru CITROËN care, cu o creştere de 4,3%, înregistrează cel mai bun volum de vânzări din ultimii cinci ani (762 000 de unităţi). În afara lansărilor iniţiate în cursul anului (E-Mehari, noul Jumpy, SpaceTourer, noul C3), dinamica mărcii este, în special, susţinută de C4 Picasso, referinţă a monovolumelor reînnoite în septembrie 2016 (109 000 de vehicule), dar de asemenea și de succesul confirmat de Berlingo, a doua cea mai vândută utilitară din Europa. Marca DS continuă dezvoltarea reţelei sale dedicate cu 112 puncte de vânzare şi saloane DS cât şi primul Urban Store DS, situat în prestigiosul centru comercial din Westfield, la Londra, inaugurat pe 1 decembrie 2016.

În China şi Asia de Sud-Est, într-un context concurenţial intens, Grupul realizează un volum de 618 000 unități vândute, iar în decembrie, DONGFENG PEUGEOT realizează cea mai bună performanţă lunară a sa din China, cu 43 800 de livrări către clienți datorită, mai ales, succesului SUV-ului PEUGEOT 4008. SUV-ul CITROEN C3-XR îşi confirmă succesul cu mai mult de 73 000 de unități vândute, reprezentând o creştere de 10,5%, ceea ce îl transformă în al doilea best-seller, produs de DONGFENG CITROËN, după C-Elysée (cu 87 000 de unități vândute). Noul sedan CITROËN C6, lansat la sfârşitul anului, înregistrează deja 4 000 de comenzi dintre care, aproximativ 75% sunt motorizări şi echipări de top. Cu 109 puncte de vânzare DS, China este a doua piaţă pentru marca DS, care realizează acolo o vânzare din cinci, dintre care 60% din volume cu SUV-ul DS 6. Pe pieţele în plină expansiune din Asia de Sud-Est, marca PEUGEOT înregistrează o creştere de 72% în Filipine şi de 40% în Singapore, iar Marca CITROËN îşi continuă ofensiva în Asia de Sud-Est şi înregistrează o creştere majoră în Singapore cu succesul lui C4 Picasso.

În regiunea Orientului Mijlociu şi Africa, grupul PSA şi-a dublat vânzările în 2016 cu 383 500 de vehicule, iar în mai puţin de un an, acesta şi-a concretizat întoarcerea în Iran cu semnarea a două acorduri de joint-ventures: PEUGEOT CU Iran Khodro, partener istoric al mărcii şi CITROËN, cu SAIPA. Lansată la începutul lui 2016 în parteneriat cu grupul iranian Arian Motor, marca DS a deschis primul său showroom DS la Teheran şi comercializează modelele DS5, DS 5LS şi DS 6.

În America Latină, vânzările Grupului PSA sunt în creştere cu 17,1%, reprezentând 183 900 de vehicule. Cotele de piaţă cresc în Argentina (+1,6 puncte) şi în Chile (+1,3 puncte), unde vânzările progresează cu un procent de 32%. Cu o creştere globală de 23,6%, vânzările PEUGEOT evoluează în mod spectaculos, mai ales în Argentina (+39%), cu succesul, imediat după lansare, a SUV-ului PEUGEOT 2008 (aproximativ 10 000 de vehicule), în Chile (+32%) şi în Brazilia (+7%). CITROËN, afişează, în ceea ce îl priveşte, o creştere de 6,3%, mai ales pentru C3 Aircross (+78%), iar DS se plasează pe locul al patrulea pe piaţa automobilului premium din Argentina. În Eurasia, contextul economic se menţine degradat, mai ales în Rusia iar vânzările Grupului PSA involuează cu 12,6%, la 10 500 de unități, pe o piaţă care a scăzut cu 12,5%. În Ucraina, pe o piaţă dinamică (+37,4%), Grupul înregistrează o creştere de 43% din vânzări, extinzându-și de asemenea prezenţa geografică în regiune și prin lansarea de noi operaţiuni comerciale a celor trei mărci ale sale în Georgia.

În regiunea India/Pacific, în Japonia, după ce a evoluat cu 3,3% în 2015, Grupul accelerează în 2016 cu o creştere de 20,6%, realizând astfel cel mai bun rezultat al său din 2007. Marca PEUGEOT contribuie din plin la această performanţă (+27%) generată, îndeosebi, de excelentele rezultate ale PEUGEOT 2008 (+63%), 208 (+46%) şi 308 (+24%). Introducerea tehnologiei BlueHDi în luna iulie a permis completarea ofertei energetice care a contribuit în mod parţial la susţinerea acestei creşteri. CITROËN afişează pe ansamblul regiunii o creştere a vânzărilor de 7,5%, mai ales datorită lansării modelului C4 Cactus, la sfârşitul anului, în Japonia şi Coreea de Sud. Lansată în mod oficial la sfârşitul lui 2015 în Japonia, marca DS a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 30% sub efectul unor operaţiuni majore precum premiera DS WEEK la Tokyo şi lansarea mai multor ediţii limitate.

Carlos Tavares, Preşedinte al Consiliului Director: «Creşterea vânzărilor noastre pentru al treilea an consecutiv de la startul ofensivei de produs prin intermediul planului Push to Pass este la început şi demonstrează capacitatea Modelului nostru Strategic. Succesul ultimelor noastre lansări este dovada creşterii creatoare de valoare, rezultat al excelenţei produselor noastre şi a unei politici comerciale valoroase.»