August 26, 2019

ECHIPA CITROËN RACING ESTE DEJA CONCENTRATĂ PE RALIUL TURCIEI

Raliul Germaniei, editia a 17-a (22 – 25 August)

Sébastien Ogier - Julien Ingrassia și Esapekka Lappi - Janne Ferm au încheiat Raliul Germaniei pe dezamăgitoarele locuri șapte și opt în clasamentul general, în timp ce ambele echipaje au luptat pe tot parcursul evenimentului pentru a oferi întregul potențial al modelului C3 WRC, perechea franceză colectând și două pene de cauciuc. Un week-end dur peste care echipa Citroën Total World Rally a trecut plină de hotărâre, urmărind să recupereze în runda următoare, din Turcia (12-15 Septembrie).

În condițiile în care șansele de a ocupa un loc pe podium s-au confruntat cu o lovitură serioasă dată de cele două pene de cauciuc “încasate” de echipajul Ogier – Ingrassia ieri pe Panzerplatte, Citroën Total World Rally Team s-a concentrat astăzi pe îmbunătățirea manevrabilitășii modelului C3 WRC. Testele realizate au evidențiat câteva idei cu privire la modul de modificare a setărilor, subliniind totodată necesitatea de a se merge mai departe. Ultima specială de astăzi a fost încheiată cu Sébastien Ogier și Julien Ingrassia pe locul șapte, în timp ce Esapekka Lappi și Janne Ferm au rămas pe opt în clasamentul general, după o scurtă luptă ce i-a dus până pe a șasea poziție. Acest rezultat înseamnă că echipajul francez, care a obținut și un punct bonus pentru locul cinci din Power Stage, se află acum pe locul trei în clasamentul provizoriu al Campionatului Mondial.

C3-WRC-Allemagne-1_1400x800

Deși au remarcat foarte repede că setup-ul nu a fost tocmai corect și mașina subvira, ceea ce înseamnă că au fost nevoiți să tragă din greu pentru a compensa acest dezavantaj, Sébastien Ogier și Julien Ingrassia au încheiat speciala de deschidere pe locul trei. Acest lucru, în ciuda faptului că au făcut câteva greșeli minore deloc surprinzătoare, având în vedere că au fost nevoiți să urmeze sau să depășească limita pentru a păstra legătura cu liderii. În a doua zi, inclusiv în etapele desfășurate în baza militară Baumholder, acolo unde au demonstrat în trecut câteva performanțe formidabile, au avut mari speranțe în a-și putea consolida poziția. Din păcate, s-au lovit de natura foarte imprevizibilă a etapei Panzerplatte. Au pierdut puțin timp din cauza unei pene lente pe prima trecere, dar răul s-a repetat pe cea de-a doua trecere, cu o a doua pană care i-a costat peste 1m 30s. Ghinionul i-a scos astfel din lupta pentru pozițiile fruntașe, tot ceea ce a rămas de făcut fiind utilizarea ultimei zi pentru teste.

C3-WRC-Allemagne-2_1400x800 (002)

Mai puțin experimentați în acest eveniment solicitant, Esapekka Lappi și Janne Ferm au fost totuși la doar 7.3 secunde de locul patru la jumătatea primei zile de concurs. Totuși, au greșit și ei – un tête-à-queue pe SS5, în timp ce s-au străduit să forțeze, în ciuda faptului că mașina nu era pe deplin pe placul lor. Au încheiat prima zi pe poziția a șaptea. În timp ce sâmbătă au stabilit două cele mai rapide treceri pe speciale (SS9 și SS11), reflectând progresele înregistrate în procesul de configurare a modelului C3 WRC, nu au putut să evite o altă eroare minoră. Cu toate acestea au putut contribui la eforturile depuse de echipă.