October 31, 2018

O VICTORIE ISTORICA!

O VICTORIE ISTORICA!

Cu cea de-a 79-a victorie in cariera, după un raliu plin de incidente, Sébastien Loeb și Daniel Elena au condus Citroen Total Abu Dhabi WRT înapoi pe drumuri câștigătoare, dovedind din nou valoarea unei echipe implicate, care a refuzat să renunțe.

Singura dată când Sébastien Loeb a încercat cu succes un backflip pe podiumul final al unui raliu a fost în cadrul Raliului Corsicii din 2004, pentru a sărbători primul său titlu mondial.

Fostul gimnast a repetat ieri figura, confirmând importanța istorică a acestei victorii, revendicate în cadrul ultimei sale apariții ca invitat special cu ocazia revenirii parțiale din 2018, la șase ani după ultimul său sezon complet în WRC.

Deși a fost câștigător în Spania de opt ori la rând (între 2005 și 2012) înainte de a participa la raliul din acest an, el nu a mai onorat această cursă din 2012. Cu toate acestea, cei mai buni timpi obținuți în Mexic – unde a ocupat pentru scurt timp primul loc în clasamentul general – plus alți trei obținuți în Corsica, au sugerat că acesta poate păstra fără probleme ritmulcu liderii din WRC.

Perfect asistat de fidelul său co-pilot, Daniel Elena, nontuplul campion mondial a demonstrat încă o dată capacitatea sa incredibilă de a se adapta la condițiile cursei, terminând proba specială de deschidere pe macadam cu modelul C3 WRC pe locul al patrulea, la doar 0.5s distanță față de pilotul plasat pe locul al treilea și cu 3.4s în spatele pilotului clasat pe locul al doilea. În speciala decisivă La Fatarella – Vilalba (38.85km), acesta a obținut al treilea cel mai bun timp (+2.0s) și apoi, al doilea cel mai bun timp (+2.9s).

Între timp, Craig Breen, care s-a plasat pentru scurt timp pe locul al cincilea, la doar șapte zecimi distanță față de coechipierul său, a terminat speciala de deschidere pe locul al optulea în clasamentul general.

Totuși, cea mai grea parte pentru Loeb urma să vină sâmbătă, întrucât asul francez a trebuit să se adapteze din nou la condițiile de pe macadam. În plus, drumurile au fost ude, acesta fiind nevoit să înfrunte raliul în condiții pe care nu le-a mai experimentat de cinci ani de zile. După ce s-a refamiliarizat cu condițiile parcurgerii specialei de dimineață și a câștigat speciala 12 (21.26km), acesta s-a clasat pe locul al treilea, la doar 3.3s distanță de pilotul clasat pe locul al doilea și cu 8.0s în spatele liderului.

Pe de altă parte, Craig Breen s-a clasat, din păcate, pe locul al nouălea după alte două tête-à-queue-uri.

Ultima specială s-a dovedit decisivă pentru stabilirea podiumului final, iar echipa Citroën Total Abu Dhabi WRT a dat lovitura la începutul zilei! Aceștia au anticipat perfect faptul că șoselele catalane se vor usca, Sébastien Loeb fiind singurul pilot care a pariat pe anvelopele slick în speciala de deschidere. După două victorii de probă specială, el a ajuns în parcul de service intermediar cu 7.1 s în fața pilotului clasat pe locul al doilea. În ciuda unei sperieturi minore (oprirea motorului într-un sens giratoriu de pe proba specială 17), asul francez a ajuns la finalul cursei marcând cea de a 79-a victorie din cariera sa în WRC, cu un avans de doar 2.9s, la cinci ani de la ultima sa victorie în mondialul de raliuri (Argentina 2013). Această performanță incredibilă a permis Armatei Roșii să înregistreze prima sa victorie din acest sezon și cea de a 99-a victorie din lunga sa istorie în campionatul mondial.

Între timp, Craig Breen a terminat pe locul al nouălea, în timp ce Khalid Al Qassimi a terminat pe locul 21.