January 28, 2019

SUCCESUL CU NUMĂRUL 100 ÎN WRC – O VICTORIE ISTORICĂ PENTRU CITROËN

ADUSA DE SÉBASTIEN OGIER SI JULIEN INGRASSIA !

Sébastien Ogier și Julien Ingrassia s-au mobilizat exemplar pe ultima specială a Raliului Monte-Carlo pentru a câștiga prestigioasa competiție cu cea mai mică marjă de timp consemnată vreodată în istoria evenimentului. O marjă câștigătoare care reflectă intensitatea luptei și a performanțele afișate, o performanță care a văzut echipa Citroën Racing revendicându-și victoria cu numărul 100 în WRC chiar la începutul anului în care marca își aniversează centenarul!

• Să abordezi ultimii 13.58 kilometri din Raliul Monte-Carlo după ce ai fost lider pe parcursul a circa 324 de kilometri cu un avans de doar patru zecimi de secundă – cam asta înseamnă a-ți păstra sângele rece. Și cu atât mai mult cu cât concentrarea ți-a fost oarecum deranjată de o problemă la accelerație. Cu șase titluri mondiale la activ, Sébastien Ogier și Julien Ingrassia au știut să gestioneze presiunea și adrenalina apărute în astfel de situații și au demonstrat acest lucru încă o dată, astăzi. Cu al doilea cel mai rapid timp pe spaciala finală dintre La Cabanette și Col de Braus, francezii au obținut cea de-a șaptea victorie (a șasea consecutivă) în Principat, cu un avans de doar 2.2 secunde, la prima lor cursă oficială cu noul C3 WRC! Rezultatul înseamnă de asemenea că duo-ul francez deține acum recordul pentru numărul de victorii în acest prestigios raliu și confirmă cât de mult Sébastien și Julien s-au familiarizat cu noua lor mașină.

• Această performanță excepțională reprezintă în acelasi timp victoria cu numărul 100 pentru Citroën Racing în Campionatul Mondial de Raliuri, la aproape douăzeci de ani trecuți de la primul succes la acest nivel. În 1999, Xsara Kit-Car a dominat Raliul Cataluniei, pilotată de regretatul Philippe Bugalski și de Jean-Paul Chiaroni, care acum lucrează în cadrul echipei Citroën Racing. O realizare istorică care reflectă longevitatea la cel mai înalt nivel, un lucru cu care puțini producători se pot lăuda.

• Conștienți de capcanele oferite invariabil de Raliul Monte-Carlo, perechea franceză a adoptat de la bun început o abordare măsurată, inteligentă. Acest lucru le-a permis să se claseze pe a doua poziție în clasament după parcurgerea celor două speciale nocturne de joi. Dupa-amiaza zilei de vineri le-a permis mutarea în fruntea plutonului, grație celor doua speciale câștigate (SS5 și SS6: Curbans – Piegut (18.47 km) și respectiv Valdrome – Sigottier 2 (20.04 km), ambele noi în acest an). După ce au terminat ziua de vineri cu un fragil avans de doar 2.0 secunde, Sébastien și Julien au reușit să-și dubleze avantajul pe speciala Agnières en Devoluy – Corps (29.82 km), un adevărat test de viteză desfășurat în deschiderea zilei de sâmbătă și totodată cel mai lung traseu din weekend, acoperit cu multă gheață. Avantajul a fost păstrat pe tot parcursul zilei de de sâmbătă, ceea ce înseamnă că au început ultima zi de concurs cu 4.3 de secunde în fața celui de-al doilea echipaj din clasament. Duminică francezii au știut să se apere de cei mai apropiați adversari, marcând o victorie istorică.

• Între timp, deși au fost forțați să abandoneze sâmbătă dimineața după ce motorul mașinii lor s-a defectat, Esapekka Lappi și Janne Ferm au avut un start promițător de raliu, cu un loc patru obținut joi seara. În mod evident, echipa Citroën Total WRT a făcut alegerea potrivită atunci când s-a decis aducerea lor alături de Sébastien Ogier și Julien Ingrassia.