NOUA PROCEDURA WLTP

Légende ci-dessous
NOUA PROCEDURA WLTP

Procedura armonizată de testare a vehiculelor la nivel global (WLTP) va fi utilizată pentru omologarea de tip a vehiculelor în Uniunea Europeană. Acesta introduce un nou ciclu de testare și o nouă procedură pentru măsurarea consumului de carburant, a emisiilor de CO2 și a poluanților reglementați pentru vehiculele în condiții standard (de laborator).
Aceasta va înlocui treptat standardul NEDC*.

Datorită opțiunilor tehnologice solide făcute în așteptarea reglementărilor, marca Citroën este pregătită pentru acest nou protocol de aprobare WLTP, obligatoriu pentru toate vehiculele de pasageri începând din septembrie 2018.

*New European Driving Cycle 

TESTELE WLTP

PHOTO1_308x176

Procedura WLTP va fi utilizată pentru omologarea de tip a vehiculelor în Uniunea Europeană. Aceasta introduce un nou ciclu de testare și o nouă procedură pentru măsurarea consumului de combustibil, a emisiilor de CO2 și a poluanților reglementați pentru vehiculele ușoare* în condiții standard (în laborator).
WLTP va deveni obligatoriu pentru toate autoturismele noi la 1 septembrie 2018 și un an mai târziu pentru vehiculele utilitare ușoare noi.

*Vehicule de pasageri și vehicule utilitare ușoare de până la 3.5 tone

DE LA NEDC LA WLTP

PHOTO2_308x176

Unul dintre scopurile WLTP este acela de a reflecta mai exact condițiile reale de condus și tehnologiile cu care sunt echipate vehiculele în timpul procesului de omologare.
Procedura stabilește condiții de testare mai stricte și condiții de rulare mai dinamice decât ciclul anterior NEDC, datând din anii `90. WLTP a fost proiectat folosind date reale de condus, în timp ce NEDC se bazează pe profiluri de rulare teoretice.
De asemenea, WLTP produce date mai precise, deoarece ia în considerare specificațiile fiecărui vehicul, inclusiv orice echipament optional care poate avea un impact semnificativ asupra consumului de combustibil și asupra emisiilor de CO2.

PARTICULARITATILE STANDARDULUI WLTP

PHOTO3__555x318

•Viteză
Testele WLTP se efectuează la viteze mai mari: 46.5 km/h în medie (față de 34 km/h pentru ciclul NEDC).

•Distanţă
Distanța pe care se efectuează ciclul de testare WLTP este mai lungă: 23.25 km (în loc de 11 km pentru NEDC)

•Durata ciclului
Durata ciclului de testare WLTP este mai lungă: 30 min (în loc de 20 min pentru NEDC)

•Rulare
Ciclul WLTP este mai dinamic. Există mai multă faze de accelerare și frânare. Comportamentul și situațiile de condus sunt mai realiste.

• Dotări
Sunt luate în considerare dotările suplimentare (care pot diferi de la o mașină la alta).

 

CITROËN SI WLTP

PHOTO4_308x176Datorită alegerilor tehnologice solide făcute în așteptarea reglementărilor (SCR pentru motoizările diesel și GPF pentru cele pe benzină), marca Citroën este perfect pregătită pentru noul protocol de omologare WLTP, care reflectă mai mult utilizarea reală amașinilor de către clienți.
În plus, pentru a-și informa mai bine clienții, Citroën publică datele despre consumul modelelor sale pe site-ul său încă din 2016, iar datele privind emisiile de NOx începând cu martie 2018 în condiții reale de condus, bazate pe un protocol elaborat împreună cu două ONG-uri (T&E și FNE) și certificat de o terță parte independentă (Bureau Veritas).
De asemenea, clienții își pot configura mașina și parametrii de utilizare pentru a verifica consumul raportat la stilul propriu de condus.

CALENDARUL IMPLEMENTARII

PHOTO5_555x318

Din septembrie 2017: WLTP se va aplica oficial noilor tipuri de autoturisme
• Toate tipurile noi de autovehicule (modelele de vehicule introduse pe piață pentru prima dată) sunt testate conform WLTP
• Autovehiculele tip aprobate utilizând NEDC înainte de septembrie 2017 pot fi încă vândute

Din septembrie 2018: WLTP se va aplica pentru TOATE înmatriculările de mașini noi
• Toate autoturismele noi trebuie testate în conformitate cu procedura WLTP și nu cu cea NEDC
• Se va face o excepție pentru vehiculele din serie finală pentru a permite vânzarea unui număr limitat de vehicule aflate în stoc și care au fost omologate conform NEDC

Din ianuarie 2019:
• Toate autovehiculele din showroom-uri ar trebui să aibă afișate numai valorile de CO2 conform WLTP

EMISII IN REGIM REAL DE TRAFIC (RDE)

PHOTO6_555x318

Începând cu septembrie 2018, pe lângă protocolul WLTP, producătorii vor trebui să măsoare emisiile în situații reale de trafic (Real Driving Emissions – RDE) pentru toate vehiculele vândute în Uniunea Europeană, precum și în Elveția, Turcia, Norvegia, Liechtenstein, Israel și Irlanda.

Citroën efectuează acest tip de test utilizând un sistem PEMS.

 

EMISII MASURATE IN REGIM REAL DE TRAFIC

PHOTO7_308x176O mașină echipată cu un Sistem Portabil de Măsurare a Emisiilor (PEMS) este condusă pe drumurile publice. PEMS colectează date pentru a verifica dacă nu sunt depășite plafoanele legale pentru emisii poluante. Acesta oferă o monitorizare completă în timp real a poluanților majori emiși de vehicule (NOx, PN etc).
Datele colectate sunt analizate pentru a se verifica dacă condițiile de condus îndeplinesc cerințele RDE și că emisiile sunt în limite acceptabile.

 

GLOSAR
PHOTO8_555x318

•Bureau Veritas
Bureau Veritas este o companie globală de inspecție, certificare și testare de laborator.
Grupul PSA a inițiat o abordare unică și științifică, pentru a garanta informații fiabile clienților săi. Această inițiativă a fost desfășurată în colaborare cu două organizații neguvernamentale importante – T&E (Transport and Environment) și FNE (France Nature Environnement) – dedicate mediului și mobilității durabile, precum și cu un organism de certificare, Bureau Veritas.

• Euro 6
Standardele europene de emisii definesc limitele acceptabile pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor noi vândute în statele membre UE și SEE. Standardele de emisii sunt definite într-o serie de directive ale Uniunii Europene care stabilesc introducerea progresivă a unor standarde tot mai stricte. Este astfel activ un set de standarde din ce în ce mai stricte pentru noile vehicule.
Euro 6 este standardul actual. Acesta definește valorile maxime ale emisiilor pentru particulele fine și oxizii de azot mai mici decât standardul anterior Euro 5.
Din septembrie 2018, standardul Euro 6 intră într-o a doua etapă: standardul Euro 6.2 (Euro 6.d-TEMP). El necesită limite chiar mai mici decât standardul anterior în ceea ce privește emisiile de particule fine pentru vehiculele echipate cu motoare pe benzină.

• FAP : Filtru de particule
Filtrul de particule prezintă un miez poros de carbură de siliciu pentru a capta particulele poluante în gazele de eșapament. Apoi le arde și le distruge periodic.
Sistemul de regenerare a filtrului este gestionat de o unitate de control care efectuează de asemenea auto-diagnosticare. Filtrul de particule îmbunătățește avantajele tehnologiei HDi în protecția mediului, vehiculele echipate cu motoare diesel HDi și FAP având emisii de particule aproape de zero.

• France Nature Environnement
Federația franceză a asociațiilor de protecție a naturii și a mediului

• NEDC : New European Driving Cycle
NEDC este un ciclu de condus, actualizat ultima dată în 1997, destinat să evalueze nivelurile de emisii ale motoarelor și economiei de combustibil la autoturisme (care exclude camioanele ușoare și vehiculele comerciale).
Nu mai este reprezentativ pentru utilizarea curentã a vehiculelor și este înlocuit treptat de WLTP (Procedura armonizată de testare a vehiculelor la nivel global) începând cu luna septembrie 2018.

• PEMS : Sistem Portabil de Măsurare a Emisiilor
Atașat unui vehicul, acest sistem de măsurare a emisiilor analizează întregul flux de gaze de eșapament.

• RDE : Emisii în regim real de trafic
Măsurarea emisiilor în regim real de trafic (Real Driving Emission, RDE) va completa WLTP-ul, măsurând agentul poluant, cum ar fi NOx, și numărul particulelor (PN) emise de autoturism în timpul deplasării pe șosea.
RDE ne asigură că autovehiculele produc emisii scăzute în comparație cu testele de laborator, ceea ce reprezintă un salt semnificativ în testele privind emisiile autovehiculelor.
O mașină echipată cu un sistem portabil de măsurare a emisiilor (PEMS) este condusă pe drumul public și permite măsurătorile RDE.

• SCR : Selective Catalytic Reduction
Un pionier în domeniul motoarelor curate, Grupul PSA a proiectat și dezvoltat o tehnologie originală pentru tratarea emisiilor de oxizi de azot. Reducerea Catalitică Selectivă (SCR) elimină oxidul de azot (NOx) emis de motoarele diesel. Tehnologia SCR permite reducerea cu 90% a emisiilor de NOx și reducerea emisiilor de CO2 cu 2 până la 4%.

• Transport & Environment (T&E)
Asociația europeană de mediu specializată în stabilirea unei politici durabile în domeniul transporturilor.

• WLTP : Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure
It’s a new test procedure that gives a more realistic overview of vehicle fuel consumption and CO2 emissions that will be legally binding for all vehicles as of September 2018. WLTP will replace step-by-step the previously applicable New European Driving Cycle (NEDC) testing procedure.

Q&A

• Ce este o procedură de omologare?
Acesta este un set standard de parametri, inclusiv ciclul de testare, utilizat pentru omologările vehiculelor. Având o singură procedură de omologare, se pot compara consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale diferitelor vehicule. NEDC (New European Driving Cycle) a intrat în vigoare începând cu anul 1992. Acesta va fi înlocuit cu WLTP pentru toate tipurile de vehicule din luna septembrie 2018.

• De ce se modifică procedura de omologare?
Fosta procedură NEDC a fost considerată nereprezentativă pentru modului în care clienții îți utilizează în realitate mașina. Datele privind consumul de combustibil pe care le dezvăluim, măsurate cu ajutorul WLTP, vor fi mai aproape de nivelurile reale de consum observate de clienții noștri.

• Noua procedură ia în considerare greutatea dotărilor opționale, ceea ce nu a fost cazul anterior. Cum se face acest lucru?
Greutatea dotărilor opționale este luată în considerare în mod efectiv în calculul emisiile de CO2 determinate prin intermediul WLTP. Acest lucru este o cerință de omologare. Dealerii noștri și site-urile web dedicate mărcilor noastre vor dispune de un instrument de determinare a emisiilor de CO2 în funcție de opțiunile clienților noștri în ceea ce privește configurația și echiparea vehiculului.

• Care sunt diferențele de consum dintre fostul ciclu de testare NEDC și WLTP?
Valorile de consum WLTP raportate depășesc valorile măsurate în NEDC cu aproximativ 25% până la 30%. Diferența depinde direct de capacitatea cilindrică a motorului. Astfel, mașinile cu motor mai mare au un decalaj mai mic decât mașinile cu motoare mici.

• Va crește consumul de combustibil o dată cu intrarea în vigoare a WLTP?
Nu va exista niciun impact asupra consumului mașinii tale. WLTP va afișa doar o valoare mai mare de CO2 (g/km) pentru același vehicul față de vechiul standard NEDC, deoarece noua procedură este mai riguroasă și impune teste de durată mai mare. Pur și simplu WLTP reflectă mai bine situația reală a consumului. Cu alte cuvinte, valoarea mai mare a CO2 nu înseamnă o creștere a consumului de combustibil, ci mai degrabă o măsurare mai realistă a emisiilor de CO2 datorită modificării modului în care sunt testate vehiculele.

• Când vor fi afișate noile valori de CO2?
Reglementările cer ca valorile CO2 să fie afișate în conformitate cu măsurătorile WLTP începând cu 1 ianuarie 2019.