STANDARDUL EURO 6.2

Légende ci-dessous
STANDARDUL EURO 6.2

Standardele “Euro” impun pragurile de emisii pe care autoturismele nu trebuie să le depășească. Limitele sunt coborâte în mod regulat, cele mai recente fiind stabilite de standardul Euro 6.2.
La fel ca în standardele anterioare, Euro 6.2 stabilește pragurile de emisie pentru următoarele gaze poluante: NOx (oxid de azot), CO (monoxid de carbon), particule fine și hidrocarburi nearse. Cu toate acestea, standardul nu stabilește nicio limită pentru emisiile de CO2.
Standardul Euro 6.2 se aplică începând cu septembrie 2017 pentru tipurile de vehicule noi și intră în vigoare pentru toate tipurile de automobile în septembrie 2018.

MOTORIZARI NOI

PENTRU A RASPUNDE NOILOR STANDARDE

Photo1_555x318

Citroën a anticipat noile reglementări: modelele sale sunt deja aprobate și respectă noul standard Euro 6.2.
În ceea ce privește emisiile de NOx, vehiculele Grupului PSA echipate cu motoare Euro 6.2 îndeplinesc deja cu trei ani înainte toate cerințele ce vor intra în vigoare în 2020 – un coeficient de conformitate de 1.5 (în testele RDE).
Motoarele de nouă generație PureTech și BlueHDi permit companiei Citroën să rămână cu un pas înainte în ceea ce privește nivelul următor al standardului Euro 6, ce va fi luat ca reper în 2020.

DESPRE MOTOARELE PURETECH

DESPRE MOTOARELE BLUEHDI

SUPLIMENTAR

LA INTRAREA IN VIGOARE A STANDARDULUI EURO 6.2

Photo2_308x176

Două protocoale de certificare au devenit obligatorii din septembrie 2018:

•  Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP)
•  Real Driving Emissions (RDE).

Însoțind standardul Euro 6.2, acestea îndeplinesc trei obiective distincte:

• reducerea emisiilor de CO2 – principalul gaz cu efect de seră, responsabil de schimbările climatice,
• să permită clienților să anticipeze mai bine consumul real al mașinii prin consultarea datelor prezentate în fișa tehnică,
• teste complete de laborator cu măsurători reale de emisie pentru un anumit tip de poluanți (de exemplu, NOx).

DESPRE WLTP SI RDE

GLOSAR

Standardul Euro
Standardele europene de emisii, cunoscute sub numele de standardele Euro, sunt limitele maxime ale emisiilor poluante pentru vehiculele rutiere, stabilite de Uniunea Europeană.
Standardul Euro 6.2 se numește și Euro 6.d-TEMP. În ianuarie 2020, standardul Euro 6.3, cunoscut și sub numele de Euro 6.d sau Euro 6.d full, va fi următorul ce va trebui respectat.

NOx, CO2, particule, CO: oxid de azot, dioxid de carbon, particule fine, monoxid de carbon
Emisiile principale produse de motoarele termice, ale căror praguri sunt fixate de regulamentul european.

WLTP: Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure (Procedura armonizată de testare a vehiculelor ușoare la nivel global)
WLTP este o nouă metodă de testare, menționată la înmatricularea a vehiculelor. Este o procedură de testare armonizată pentru determinarea consumului de combustibil și a nivelului emisiilor la autoturisme.
Această nouă procedură WLTP introduce condiții de testare mai realiste decât NEDC, pentru a oferi clienților informații exacte.
Testele sunt supuse supravegherii Serviciilor Tehnice (RAR în România) pe baza ciclurilor de conducere standardizate (timp, viteză, dotări, temperatură etc.), în același mod pentru toți producătorii și măsoară emisiile și a consumul de combustibil al vehiculelor.

RDE : Real Driving Emission (Emisii măsurate în condiții de trafic real)
Emisiile măsurate în condiții de trafic real vor completa procedurile WLTP, măsurând agentul poluant, cum ar fi NOx, și emisiile de particule la nivel de unități (PN – particulate number) emise de autoturism în timpul deplasării pe șosea.
RDE certifică faptul că autovehiculele produc emisii scăzute în comparație cu testele de laborator, ceea ce reprezintă un salt semnificativ în testele privind emisiile autovehiculelor.