- La Paris, Citroën prezintă în premieră C5 Aircross Concept: o viziune puternică și plină de caracter a viitorului său SUV din segmentul C.
- Conceptul dezvăluie un nou design puternic și musculos: într-un bloc dens și conturat, acesta combină simplitatea volumelor ample și generoase cu energia liniilor de design ferme.
- Într- un domeniu al SUV-urilor în care aerodinamica poate fi complicată, acesta utilizează o serie de trucuri stilistice și constructive pentru îmbunătățirea eficienței sale.
- C5 Aircross Concept se bazează pe platforma multienergetică STLA Medium, care poate integra toate sistemele de propulsie pentru a se potrivi fiecărui tip de utilizare: combustie, hibrid sau electric.
- Promițând confort deosebit și spațiu la bord, C5 Aircross Concept anunță un model programat pentru 2025: un veritabil cocon pe roți, conceput cu gândul la familie.
După prezentarea lui C3 Aircross în iunie anul trecut, Citroën își confirmă ofensiva pe piața SUV-urilor prin premiera mondială a conceptului C5 Aircross. Acesta exprimă o viziune a ceea ce ar putea fi următorul SUV al Mărcii în segmentul C. C5 Aircross Concept confirmă dinamica unei Mărci în plină reînnoire, capabilă să ofere o gamă adaptată la așteptările fiecărui segment. Acesta oferă un răspuns inteligent la cerințele clienților care caută un SUV accesibil și plin de caracter, care să ofere spațiu la bord, confort și utilitate deosebită pentru familii. Conceptul demonstrează ambiția puternică a Citroën în acest segment cheie pentru clienți
Proiectat pe platforma STLA Medium a Grupului Stellantis, C5 Aircross Concept este un vehicul multi-energie. Acesta exprimă o atitudine puternică, plină de forță și caracter. Este un bloc dens, puternic și organic, sculptat pentru aerodinamică. Într-adevăr, într-un domeniu al SUV-urilor în care silueta este dezavantajată de la natură, designerii au folosit multiple trucuri pentru a-i reduce impactul. Volumele sale sunt pline și generoase, suprafețele fluide. Înălțimea sa este menținută, iar consola spate este extinsă. În față, botul capotei este coborât, în timp ce în spate plafonul se retrage, în timp ce hayonul este foarte vertical. Habitaclul este curbat, geamurile din spate sunt prevăzute cu apendice aerodinamice, iar stopurile Citroën Light Wing sunt tăiate și aliniate pentru a ghida fluxul de aer. Designul elimină inutilul în favoarea esențialului, subliniind în același timp noua identitate a mărcii și un aspect modern. Cu o lungime de 4,65 m, se mândrește cu proporții fără precedent și oferă mult spațiu la bord. C5 Aircross Concept promite o experiență de condus senină și conectată care însoțește familiile în viața lor polivalentă.
1. UN SUV PUTERNIC, COMPACT, CARE AFIRMĂ AMBIȚIA MĂRCII
Pe o piață a SUV-urilor extrem de competitivă și din ce în ce mai uniformă, Citroën reîmprospătează liniile în materie de design și dinamică prin conceptul C5 Aircross. Acesta se prezintă ca o unitate compactă, cu volume generoase, subliniind simplitatea siluetei generale. Partea frontală, care are o formă verticală în care este integrat noul logo, exprimă forță și fluiditate.
C5 Aircross Concept se detașează de lumea molcomă și rotunjită pentru a adopta designul unui SUV solid și serios. Acesta validează noul limbaj formal al Mărcii și se mândrește cu o prezență sigură, susținută de proporții fără precedent. Morfologia sa combină o înălțime de 1,66 m și o lungime de 4,65 m (+15 cm în comparație cu actualul C5 Aircross), cu linii și spate care se traduc într-un design în același timp zvelt și plin de energie. Este un echilibru puternic și atrăgător, susținut de un aspect modern și puternic care îl diferențiază de restul pieței.
Silueta se bazează pe șine lărgite cu laterale pronunțate, conferindu-i o poziție puternică și o atitudine fermă pe șosea. În același timp, interiorul generos semnalează mult spațiu la bord, clarificând faptul că aceasta este o mașină de familie. Designul lateral este caracterizat de o evoluție accentuată din față spre spate, exprimată printr-o linie de demarcație încadrată de două nervuri tensionate, care coboară spre spate pentru a așeza mașina mai ferm pe roți. Este coloana vertebrală a unui design elegant care oferă tensiune și energie, cu o respingere deliberată a ornamentelor inutile.
Profilul posterior foarte vertical sugerează un volum de încărcare mare. O ușoară adâncitură pe portierele din față contribuie la păstrarea echilibrului grafic general și întinde designul pe verticală, în conformitate cu ultimele siluete Citroën. Această consecvență este, de asemenea, exprimată prin adăugarea de clipsuri verticale colorate pe portierele din față și în partea din față a conceptului C5 Aircross, o semnătură ușor de recunoscut și o aluzie la C3 și C3 Aircross.
2. SEMNĂTURĂ LUMINOASĂ CARE SIMBOLIZEAZĂ DESIGNUL INOVATOR
În partea frontală, noua semnătură luminoasă în trei puncte - caracteristică celor mai recente modele ale Mărcii - se bazează pe segmente subțiri care formează o lumină pătrunzătoare, consolidând expresia de lățime a mașinii. Zona conferă automobilului un statut clar, combinând modernitatea, tehnologia și caracterul. Limbajul de design fluid și puternic al aripilor și capotei contrastează cu detaliile tehnice ale grilei și farurilor.
În partea din spate, banda neagră de pe hayon a fost ridicată pentru a da mai multă prestanță mașinii și ca să pară mai lată. Deși au păstrat spiritul semnăturii luminoase în 3 puncte, designerii au reinterpretat-o pentru fiecare model. Aici, forma este spectaculoasă. Două puncte de lumină sunt desprinse din mulajul lateral al caroseriei și par să plutească ca două aripioare pe partea laterală a vehiculului. Această unitate se numește Citroën Light Wing. În plus față de poziția sa distinctă, ajută la gestionarea aerodinamicii complexe din această zonă a vehiculului, ghidând fluxul de aer.
3. MODELAT PENTRU EFICIENȚĂ
C5 Aircross Concept este dotat cu o caroserie aerodinamică, deoarece aerodinamica este principiul de bază al designului său. Pentru designeri, această provocare a trebuit să fie îndeplinită pe teritoriul SUV-urilor, unde constrângerile de structură penalizează adesea performanța aerodinamică. C5 Aircross Concept a fost proiectat să optimizeze atât eficiența, cât și designul. Fiecare detaliu a fost tratat ținând cont de acest obiectiv final, fără să afecteze identitatea mașinii sau spațiul interior generos. Rezultatul este o autonomie electrică suplimentară estimată la 30 km pe autostradă comparativ cu silueta actuală a modelului C5 Aircross.
În partea frontală, fața este fluidă și aerisită, cu nasul capotei ușor mai jos și plonjat pentru a facilita pătrunderea aerului. Volumele sunt pline și generoase, fără nicio ruptură în linii. Silueta generală a conceptului C5 Aircross este bine echilibrată în ceea ce privește fluxul aerodinamic. Cu o înălțime de 4,65 m, mașina este subțire, cu o proeminență spate extinsă, dar înălțimea sa este menținută la 1,66 m, permițând optimizarea fluxului de aer pe toată lungimea sa.
Partea din spate a fost special proiectată ca să sporească performanțele aerodinamice. Plafonul este înclinat, iar habitaclul este înclinat în partea sa superioară. Designul este inspirat de lumea tehnologiei și a dispozitivelor electronice, în special în ceea ce privește abordarea răcirii și ventilației. Prezența elementelor bicolore striate pe panoul din spate ajută la ghidarea fluxului de aer.
Lampa spate încastrată Citroën Light Wing este, de asemenea, simbolică pentru munca depusă în acest domeniu. Prin prelungirea aripioarelor semnăturii luminoase până într-o poziție neașteptată, designerii au reușit să lucreze la aerodinamica acestui element de bază pentru a păstra atât volumul dedicat habitaclului, cât și performanțele aerodinamice. Lampa combină o secțiune adâncită cu aripioare care ies din vehicul, generând o structură aerodinamică diferită, favorabilă eficienței.
Când vine vorba de aerodinamică, abordarea rezistenței la înaintare este o prioritate. Acesta este efectul turbionar al fluxului de aer din spatele vehiculului, care tinde să îl rețină și, prin urmare, devine un obstacol în calea autonomiei. La C5 Aircross Concept, volumul curbat care se apropie de bara de protecție spate este proiectat astfel încât, în funcție de viteză, fluxul care se alătură vârtejurilor inversează parțial rezistența la înaintare și creează impuls. Plafonul a fost adâncit, tot cu scopul de a îmbunătăți eficiența aerodinamică, iar clapetele și prizele de aer au fost integrate în diferite părți ale vehiculului pentru a spori în continuare performanța aerodinamică.
4. PENTRU PRIMA DATĂ, CITROËN INTRODUCE PLATFORMA STLA MEDIUM.
Gama Citroën în Europa se bazează pe platforme moderne, calibrate pentru diferite segmente de piață. Noile C3 și C3 Aircross inaugurează platforma Smart Car, adaptată la standardele europene și dotată cu sisteme de asistență la rulare și conectivitate capabile să răspundă așteptărilor clienților din acest segment. Conceptul C5 Aircross prefigurează un SUV bazat pe noua platformă STLA-Medium utilizată pentru prima dată de Citroën. Vehicul cu mai multe motorizări (combustie internă, hibrid și 100% electric), C5 Aircross Concept va fi capabil să se adapteze cerințelor și utilizărilor unei game largi de clienți din acest segment de piață. Această platformă va permite, de asemenea, clienților să beneficieze de o serie de sisteme de asistență la rulare și de o interfață de conectivitate și infodivertisment de ultimă generație. De asemenea, oferă o mare flexibilitate în ceea ce privește dimensiunile, ceea ce o face ideală pentru proiectanți și designeri. Cu ampatamentul său lung, C5 Aircross Concept are proporțiile ideale de a oferi un spațiu generos pentru cinci persoane.
5. MAI MULT CONFORT, CONECTIVITATE ȘI SPAȚIU LA BORD
C5 Aircross Concept dezvăluie noile proporții uimitoare ale modelului care ar putea fi următorul SUV de segment C din gamă. De asemenea, ascunde și alte inovații - în special la bord - care rămân secrete pentru moment. Pentru interior, Citroën a conceput o zonă de wellness în spiritul unui lounge, unde cei cinci pasageri se vor putea relaxa și călători în confort deplin. Va fi lansat în 2025.
Rodica Ionescu
PR Manager Trust Motors
Tel: 0751 011 104
E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro
Despre Citroën
Citroën dezvoltă, din 1919, automobile, tehnologii și soluții de mobilitate adaptate la evoluțiile societății. Marcă inovatoare și îndrăzneață, Citroën plasează relaxarea și starea de bine în centrul experienței clientului și oferă o gamă extinsă de modele, începând cu unicul Ami, un obiect electric de mobilitate conceput pentru oraș și până la sedanuri, SUV-uri și vehicule comerciale, majoritatea dintre acestea disponibile cu sisteme de propulsie electrică sau plug-in hybrid. Pionier în ceea ce privește serviciile și atenția acordată clienților persoane fizice și juridice, Marca Citroën este prezentă în 101 țări cu o rețea de 6200 puncte de vânzare și servicii în întreaga lume.