Intră în lumea e-Mobility și Easy Electric Life de la Citroën

Gama electrificată Citroën: 100% electric, plug-in hybrid și hibrid

DE CE SĂ ALEGI UN VEHICUL ELECTRIFICAT?

100% electric

Zero emisii

Bucură-te de o rulare silențioasă și cursivă, cu zero emisii și accelerație instantanee.

Plug-in hybrid 

Flexibilitate
Modul de rulare depinde de tine - electric pentru condusul zilnic în oraș, pe benzină pentru călătoriile mai lungi.

Hybrid

Eficiență combustibil

Costuri mai mici pentru combustibil, emisii reduse și o experiență de condus dinamică - toate fără să conectezi mașina la priză.

DE CE SĂ ALEGI UN VEHICUL COMPLET ELECTRIC?

Vehiculele complet electrice oferă avantaje incomparabile

Zero emisii

Vehiculele electrice nu produc emisii de gaze de eșapament, contribuind la un mediu mai curat.

Rentabilitate

Economisești costurile de întreținere și reduci cheltuielile cu alimentarea datorită încărcării la domiciliu și stațiilor publice accesibile.

 

Plăcerea de a conduce

Bucură-te de o călătorie liniștită și silențioasă, cu accelerație instantanee pentru o experiență de condus mai plăcută.

Siguranță deplină

Cu o garanție a bateriei de până la 8 ani sau 160.000 km și noua noastră garanție Citroën We Care, trecerea la electricitate nu a fost niciodată mai ușoară.

VIAȚA COTIDIANĂ CU UN VEHICUL ELECTRIFICAT

Experiența Citroën Easy Electric oferă o gamă întreagă de servicii, alimentate de Free2move Charge, care fac rutina zilnică mai ușoară.
Încărcare ușoară

(100% electric și plug-in hybrid)

 

Reîncarcă ușor prin conectarea la priză acasă peste noapte în timp ce te odihnești sau la o stație publică de încărcare în timpul zilei.

Încărcare ușoară

(100% electric și plug-in hybrid)

 

Reîncarcă ușor prin conectarea la priză acasă peste noapte în timp ce te odihnești sau la o stație publică de încărcare în timpul zilei.

Go everywhere

Take advantage of Europe's extensive and constantly expanding charging network.

TRECI LA FULL-ELECTRIC? UȘOR!

Te gândești să treci la un vehicul electric? Iată cum facem tranziția mai ușoară.

Optimizează timpul de încărcare

Află cum să optimizezi sesiunile de încărcare cu sfaturi de specialitate privind reducerea timpului de încărcare și maximizarea eficienței.

 

Maximizează autonomia și durata de viață a bateriei

Tot ce trebuie să știi despre autonomia viitorului tău vehicul electric și sfaturi pentru menținerea sănătății bateriei.

 

Reduci costurile și întreținerea

Descoperă cum trecerea la un vehicul electric, împreună cu stimulentele disponibile, te poate ajuta să reduci costurile de întreținere și de deținere.

Glosar

Curent Alternativ (AC)

Curentul alternativ (AC), generat de centralele electrice și distribuit prin rețeaua publică, este cea mai comună formă de electricitate.

În vehiculele electrice, deși bateriile stochează energie sub formă de curent continuu (DC), AC este utilizat pentru încărcare prin prize domestice sau stații de încărcare standard. Încărcătorul de bord convertește AC în DC pentru a alimenta bateria. Viteza de încărcare este măsurată în kilowați (kW).

 

Încărcare AC

Acesta este cel mai comun mod de încărcare pentru vehiculele electrice, utilizând curent alternativ (AC). Încărcarea AC este mai lentă decât încărcarea rapidă DC, dar este mai răspândită și poate fi găsită în multe locații, inclusiv acasă sau la locul de muncă.

 

Baterie

Bateria unui vehicul electric este componenta care stochează și redistribuie energia necesară pentru a alimenta motorul(ele). Este formată din celule electrochimice care stochează energia sub formă de electricitate. Capacitatea acesteia este măsurată în kilowatt-oră (kWh).

 

BEV

Un BEV (Battery Electric Vehicle, Vehicul Electric cu Baterie) este un tip de vehicul electric alimentat exclusiv de electricitate stocată în baterie. Nu are motor cu combustie internă (ICE) și funcționează exclusiv cu un motor electric. Bateria este încărcată prin conectarea vehiculului la o sursă de alimentare electrică.

 

Frânare (Mod B)

Vehiculele Citroën includ un mod "B" sau "Brake" pentru a activa frânarea regenerativă. Ai opțiunea de a merge în modul "D" (Drive), cu regenerare minimă, sau poți activa modul "B" pentru un nivel fix de regenerare. Acest mod este deosebit de util în orașe, unde opririle frecvente ajută la maximizarea recuperării energiei.

 

Cablu

Un cablu de încărcare este un cablu electric utilizat pentru conectarea unui vehicul electric la o stație de încărcare sau la o priză. Cablul este echipat cu conectori la fiecare capăt, care trebuie să fie compatibili atât cu portul vehiculului, cât și cu cel al stației de încărcare.

Vehiculele noi Citroën sunt livrate către client cu un cablu. În funcție de vehicul, poate fi un cablu compatibil cu o priză domestică (cablul domestic) sau unul care permite conectarea la un wall box sau o stație de încărcare publică (cablul Type 2).

La stațiile de încărcare rapidă și ultra-rapidă, cablul este atașat și integrat în echipament, permițând conectarea vehiculului cu o singură acțiune și utilizarea unei puteri de încărcare foarte mari.

 

 

CCS

Conectorul CCS (Combined Charging System) este un conector combinat care permite încărcarea atât AC, cât și DC. Curentul alternativ (AC) trece prin partea superioară, în timp ce curentul continuu (DC) este transmis prin cele două contacte din partea inferioară și este folosit și pentru încărcare rapidă la putere mare. Este utilizat pe scară largă în Europa.

 

Celula

O baterie este alcătuită din mai multe celule, care pot fi cilindri mici asemănători cu bateriile obișnuite sau plăci similare cu cele din bateriile telefoanelor mobile. Aceste celule stochează electricitate prin intermediul unor elemente chimice. De obicei, ele sunt grupate în module, care sunt apoi asamblate în pachete pentru a forma bateria, asemenea păpușilor rusești.

 

Curba de încărcare

Încărcarea unei mașini electrice nu se face la o rată constantă, spre deosebire de umplerea unui rezervor de combustibil. Este mai degrabă comparabilă cu umplerea unei sticle de apă: inițial, debitul este mare, dar scade treptat pentru a preveni revărsarea. Același lucru se întâmplă și în cazul încărcării rapide a vehiculelor electrice, unde debitul se reduce semnificativ odată ce bateria ajunge la 80% încărcare.

În funcție de tipul stației de încărcare și nivelul de încărcare al bateriei, software-ul vehiculului ajustează puterea pentru a limita supraîncălzirea și a prelungi durata de viață a bateriei. Fiecare producător definește propria curbă de încărcare, încercând să găsească un echilibru între viteza de încărcare și durabilitatea bateriei.

 

Încărcarea de la 0% la 80%

Între 0% și 80% din capacitatea sa, o baterie de mașină electrică poate fi încărcată, în general, la o putere mare. După acest punct, rata de încărcare scade semnificativ din cauza limitărilor fizice. Acest lucru poate fi comparat cu umplerea unei sticle de apă: robinetul este complet deschis când sticla este goală, dar se închide treptat pe măsură ce se apropie de gât pentru a preveni revărsarea. Din acest motiv, producătorii evidențiază adesea „viteza de încărcare de la 0% la 80%”, mai ales în cazul încărcătoarelor rapide și ultra-rapide.

 

Moduri de încărcare

Modul 2: Cablurile de acest tip sunt concepute pentru a conecta un vehicul electric la o priză standard de uz casnic. Aceste cabluri sunt echipate cu o cutie de control încorporată, care garantează siguranța în timpul încărcării prin oprirea automată a alimentării în caz de supraîncălzire sau supraîncărcare.

Modul 3: Utilizând un cablu de tip Modul 3, poți conecta direct un vehicul la un wallbox sau la un punct public de încărcare, crescând puterea de încărcare la 7,4 kW sau 11 kW, în funcție de vehiculul ales.

Modul 4: Acest modul este destinat încărcării ultra-rapide utilizând curent continuu (DC) pentru a încărca direct bateria mașinii. Este utilizat de obicei la stațiile publice de încărcare rapidă, cum ar fi cele amplasate în parcări și pe autostrăzi.

 

Puterea de încărcare

Puterea de încărcare reprezintă cantitatea efectivă de energie electrică utilizată pentru încărcarea bateriei unei mașini, măsurată în kW. Cu cât puterea de încărcare este mai mare, cu atât bateria se încarcă mai rapid. Totuși, puterea reală de încărcare poate fi mai mică decât capacitatea maximă a stației, deoarece sistemul mașinii limitează încărcarea pentru a proteja durabilitatea bateriei, ținând cont de factori precum temperatura și alte condiții.

 

Stația de încărcare

O stație de încărcare este un loc unde vehiculele electrificate își pot reîncărca bateriile. Aceste stații furnizează energie electrică prin diferite tipuri de conectori și pot fi amplasate în diverse locuri, cum ar fi spații publice, parcări, locuințe și afaceri. Stațiile pot furniza curent alternativ (AC) sau curent continuu (DC), iar viteza de încărcare variază în funcție de tipul curentului, puterea stației, capacitățile de încărcare ale mașinii și numărul de puncte de încărcare active în acel moment.

 

Timpul de încărcare

Timpul de încărcare se referă la durata necesară pentru a reîncărca bateria unui vehicul electric. Timpurile și vitezele efective de încărcare variază în funcție de vehicul, de tipul stației de încărcare utilizate (casnică sau publică) și de factori precum nivelul de încărcare al bateriei (SOC) la început, comportamentul la volan, durata de utilizare a mașinii înainte de încărcare (care afectează temperatura bateriei) și alți factori.

 

DC (Curent Continu)

Electricitatea poate fi sub formă de curent alternativ (AC) sau curent continuu (DC). Bateriile stochează energia sub formă de curent continuu.

Curentul continuu este produs prin convertirea curentului alternativ (AC) furnizat de rețeaua publică. Această conversie are loc printr-un convertor integrat în stațiile de încărcare rapidă. Astfel, curentul DC este livrat direct către baterie, ocolind încărcătorul de bord al vehiculului, ceea ce permite viteze de încărcare mult mai mari.

 

Încărcarea DC

 

Încărcarea DC se referă la procesul de încărcare a unui vehicul electric utilizând curent continuu (DC). Încărcarea DC este mai rapidă decât încărcarea AC și poate fi realizată la stații specializate de încărcare rapidă, de obicei amplasate în apropierea autostrăzilor.

 

Curentul continuu este stocat direct în baterie la o putere ridicată, reducând semnificativ timpul de încărcare. Totuși, stațiile de încărcare rapidă DC sunt mai puțin frecvente și, în general, implică un cost suplimentar.

 

Priză domestică

O priză domestică este o priză standard de uz casnic. Încărcarea unui vehicul electric folosind o priză de uz casnic este posibilă, dar nu ideală. Aceste prize, întâlnite frecvent în locuințe, furnizează o putere scăzută pentru un vehicul electric, ceea ce face ca procesul de încărcare să fie foarte lent.

În plus, o priză de uz casnic nu este întotdeauna corect împământată, calibrată suficient sau conectată adecvat la panoul electric pentru a îndeplini cerințele de siguranță ale unui vehicul electric. Dacă nu sunteți sigur de calitatea sistemului electric, este mai bine să evitați încărcarea vehiculului în acest mod și să consultați un specialist.

 

Mod Eco

Modul Eco este o funcție care optimizează autonomia unui vehicul electric prin limitarea puterii motorului și reducerea consumului de elemente mari consumatoare de energie, cum ar fi aerul condiționat sau încălzirea.

Este recomandat în special utilizarea acestui mod de conducere în timpul deplasărilor urbane, unde accelerările nu necesită întreaga putere a motorului electric.

 

Conducerea economică

Mașinile electrice sunt deosebit de sensibile la diferitele obiceiuri de conducere ale șoferului. O conducere calmă și anticipativă reduce semnificativ consumul de energie, crescând astfel autonomia.

 

Motor electric

Motorul electric convertește energia electrică în energie mecanică și viceversa. Oferă numeroase avantaje față de un motor cu combustie: plăcere sporită la condus datorită cuplului disponibil instantaneu, costuri reduse de operare, emisii zero și o eficiență ridicată. Un motor electric utilizează aproape 95% din energia disponibilă pentru propulsie, în timp ce un motor cu combustie poate pierde până la o treime din energie prin disipare termică.

 

Energie verde

Energia verde provine din resurse naturale regenerabile care nu se epuizează prin utilizare și produc puțină sau deloc poluare. Spre deosebire de combustibilii fosili, sursele de energie verde au un impact minim asupra emisiilor de gaze cu efect de seră și sunt considerate mai prietenoase cu mediul.

 

Pompa de căldură

Deoarece căldura generată doar de motorul electric nu este suficientă pentru a încălzi habitaclul, este utilizată o pompă de căldură. Aceasta comprimă gazul prezent în diverse componente ale vehiculului folosind un compresor, crescând semnificativ temperatura acestuia. Sistemul captează apoi această căldură și o direcționează către guri de ventilație pentru a încălzi interiorul. Pompa de căldură reduce semnificativ consumul de energie electrică și maximizează autonomia, mai ales la temperaturi exterioare sub 15°C.

 

kW

Kilowat-ul (kW) este unitatea utilizată pentru a măsura puterea echipamentelor electrice. În contextul vehiculelor electrice, kW este folosit pentru a măsura atât puterea motorului electric, cât și viteza de încărcare a bateriei. De exemplu, Citroën ë-C4 are un motor care livrează 100 kW putere, în timp ce o stație de încărcare rapidă ar putea avea o putere nominală de 100 kW, ceea ce înseamnă că poate încărca bateria unui vehicul electric cu o rată de până la 100 de kilowați.

Un kilowat este egal cu 1.000 de wați. Această unitate poate fi, de asemenea, convertită în cai putere, 100 kW fiind echivalent cu aproximativ 136 de cai putere.

 

kWh

Kilowat-oră (kWh) este o unitate de măsură pentru energie electrică, care reprezintă energia stocată într-o baterie, furnizată în timpul încărcării sau consumată în timpul unei călătorii.

Cantitatea de energie stocată în baterie este un factor cheie pentru determinarea autonomiei unui vehicul electric. Cu cât capacitatea bateriei este mai mare, cu atât mai multă energie poate stoca.

kWh-ul este, de asemenea, esențial pentru calcularea costului încărcării unui vehicul electric, deoarece stațiile de încărcare percep, de obicei, plata pe baza cantității de energie utilizată, măsurată în kilowați-oră.

 

LFP

LFP este prescurtarea pentru fosfat de fier-litiu (Lithium Iron Phosphate) și se referă la o tehnologie pentru baterii.

În cazul unui vehicul electric, bateria este componenta cea mai importantă, voluminoasă și costisitoare. Unii producători auto, inclusiv Citroën, utilizează acum două tipuri de chimii pentru baterii: pe de o parte, nichel-mangan-cobalt (NMC), iar pe de altă parte, fosfat de fier-litiu (LFP).

Chimia LFP oferă mai multe avantaje, inclusiv siguranță sporită, durată de viață îmbunătățită și costuri mai reduse.

 

Analiza ciclului de viață

Analiza ciclului de viață reprezintă o evaluare completă a ciclului de viață al unui vehicul, de la fabricație la utilizare și până la sfârșitul duratei sale de viață. În cazul mașinilor electrice, comparația cu vehiculele termice subliniază rolul lor în tranziția către o mobilitate mai curată.

Ciclul de viață al unui vehicul electric constă în cinci etape distincte: extracția materiilor prime, fabricarea vehiculului și a bateriei sale, transportul de la locul de producție la țara de destinație, utilizarea și, în final, sfârșitul duratei de viață al vehiculului împreună cu a doua viață a bateriei.

Concluzia este clară: în 2023, ONG-ul Transport & Environment a estimat că mașinile electrice aflate în circulație în Europa emit cu 63% mai puțin CO2 decât omoloagele lor termice.

 

MHEV

Vehiculele hibride electrice ușoare (MHEV - Mild Hybrid Electric Vehicles) combină un motor electric alimentat de o baterie cu un motor convențional pe benzină sau motorină pentru a îmbunătăți eficiența combustibilului și a reduce emisiile, fără a necesita încărcare externă.

 

Nm

Newton-metru este o unitate de măsură a cuplului motorului, indiferent de sursa de energie. La mașinile electrice, cuplul este livrat instantaneu, permițând accelerații rapide.

 

NMC

NMC reprezintă nichel-mangan-cobalt (Nickel Manganese Cobalt) și se referă la o tehnologie pentru baterii.

În cazul unui vehicul electric, bateria este componenta cea mai importantă, voluminoasă și costisitoare. Unii producători auto, inclusiv Citroën, utilizează acum două tipuri de chimii pentru baterii: nichel-mangan-cobalt (NMC) și fosfat de fier-litiu (LFP).

Bateriile NMC sunt utilizate pe scară largă în vehiculele electrice datorită densității lor energetice ridicate, care permite stocarea unei cantități mai mari de energie într-un spațiu mai mic, rezultând o autonomie mai mare.

 

Încărcător integrat (OBC)

Încărcătorul integrat, numit și convertor AC/DC, este un dispozitiv integrat în fiecare vehicul electric.

Funcția sa principală este de a converti curentul alternativ (AC), care este standardul rețelei electrice din Franța, în curent continuu (DC), forma în care energia electrică este stocată în bateria vehiculului. Prin intermediul acestui component, este posibilă încărcarea vehiculului electric printr-o stație de încărcare sau o priză casnică. Viteza de încărcare depinde de puterea sursei de energie, cablul utilizat și capacitatea de conversie a încărcătorului integrat.

 

PHEV

Un vehicul hibrid plug-in (PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicle) este o mașină hibridă cu un pachet de baterii care poate fi conectat la o sursă de curent pentru a se încărca. PHEV-urile au atât un motor cu combustie internă pe benzină sau motorină, cât și un motor electric. Totuși, pachetul de baterii care alimentează motorul unui PHEV este mai mare decât cel al unui hibrid standard, ceea ce înseamnă că mașina poate funcționa mai mult timp exclusiv pe energie electrică.

 

 

 

Precondiționare

Precondiționarea permite proprietarilor de vehicule electrice să încălzească sau să răcească habitaclul în avans. Această funcție poate fi activată sau programată direct din mașină sau de la distanță, prin aplicația MyCitroën.

Iarna, precondiționarea oferă două beneficii importante: șoferul intră într-o mașină preîncălzită, iar autonomia bateriei este optimizată prin reducerea impactului temperaturilor scăzute. Vara sau pe vreme extrem de caldă, sistemul de aer condiționat ventilează habitaclul pentru confort.

Când vehiculul este conectat la priză, precondiționarea consumă energie din sursa de alimentare, păstrând energia bateriei pentru călătorie.

 

Autonomie

Autonomia unui vehicul electric se referă la distanța pe care o poate parcurge între două încărcări complete ale bateriei.

Aceasta este evaluată conform protocolului WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure), utilizat în majoritatea țărilor. Totuși, autonomia reală poate fi influențată de mai mulți factori, cum ar fi condițiile de drum (tipul drumului, viteza), utilizarea aerului condiționat sau temperatura exterioară.

 

Frânare regenerativă

Frânarea regenerativă este unul dintre principalele avantaje ale mașinilor electrice. Acest proces presupune captarea energiei cinetice generate în timpul frânării și decelerării pentru a reîncărca parțial bateria, reducând în același timp uzura plăcuțelor de frână. Prin selectarea modului B, efectul de frânare al motorului este mărit pentru o recuperare mai mare de energie.

 

Priză întărită

O priză întărită este un tip special de priză electrică proiectată să suporte sarcini mai mari de putere decât o priză casnică standard, devenind o alternativă comună pentru încărcarea la domiciliu a vehiculelor electrice, în lipsa unui wall box. Este, de obicei, mai ieftin și mai simplu de instalat decât un wall box, dar viteza de încărcare mai redusă (până la 3,7 kW) poate crește costurile în timp, din cauza duratelor prelungite de încărcare. De asemenea, este necesar un cablu de încărcare dedicat.

 

Card de încărcare RFID

Fiecare rețea de stații de încărcare are propriul card de abonament. Dacă nu doriți să transportați mai multe carduri de abonament, există carduri ale operatorilor de mobilitate care sunt „interoperabile,” ceea ce înseamnă că pot fi utilizate cu mai multe rețele. Acesta este cazul cardului Free2Move Charge*, partenerul nostru pentru soluții de încărcare.

 

* Acest serviciu momentan nu este disponibil in România

 

Monofazat vs. trifazat

Curentul alternativ (AC) din rețeaua publică poate fi furnizat locuințelor sub formă de curent monofazat sau trifazat. În majoritatea țărilor, marea majoritate a gospodăriilor primesc curent monofazat. Curentul trifazat este rezervat locuințelor cu consum mare, firmelor și industriilor. Pentru a avea acces la acesta, este necesară o instalație electrică adaptată, un contor specific și un abonament corespunzător.

Curentul trifazat permite instalarea unui wall box cu o putere mai mare de 7 kW, facilitând încărcarea mai rapidă a unei mașini electrice. Totuși, vehiculul trebuie să fie echipat cu un încărcător integrat compatibil cu curent trifazat. În caz contrar, se va încărca doar la niveluri de putere mai mici.

 

SoC (State of Charge)

SoC (State of Charge) se referă la cantitatea de încărcare rămasă în baterie, afișată de obicei ca procent, de la 0% (baterie complet descărcată) la 100% (baterie complet încărcată). Este, în esență, echivalentul indicatorului de combustibil pentru vehiculele electrice.

 

SoH (State of Health)

SoH se referă la starea de sănătate a bateriei și este principalul indicator al nivelului său de degradare. Exprimat ca procent, SoH evaluează gradul de uzură al bateriei unei mașini electrice - se calculează comparând capacitatea maximă a bateriei la un moment dat cu capacitatea maximă când era nouă. Un document care indică starea de sănătate a bateriei vă este oferit dacă achiziționați o garanție extinsă sau un contract de întreținere.

 

TCO (Total Cost of Ownership)

Costul total de proprietate (TCO - Total Cost of Ownership) compară costurile de deținere și operare ale unui vehicul în timp, incluzând prețul de achiziție, costurile de alimentare/încărcare, întreținerea și finanțarea. Deși costul inițial al unui vehicul electric este mai mare decât al unui vehicul cu motor cu ardere internă, stimulentele guvernamentale ajută la reducerea acestuia, iar vehiculele electrice au, în general, costuri mai mici de operare datorită electricității mai ieftine și întreținerii reduse. În plus, vehiculele electrice tind să se deprecieze mai lent, deoarece cererea pentru acestea crește, spre deosebire de mașinile pe benzină sau motorină, care vor fi eliminate treptat în viitorul apropiat.

 

Capacitate totală (instalată)

Capacitatea totală a unei baterii se referă la cantitatea maximă de energie pe care o poate stoca, asigurând în același timp performanța și fiabilitatea pe termen lung pentru client. Această valoare este măsurată în kWh.

Cu alte cuvinte, capacitatea totală reprezintă întreaga energie stocată în baterie, în timp ce capacitatea utilizabilă este cantitatea de energie disponibilă pentru conducere.

 

Planificator de traseu (Trip Planner)

Planificatorul de traseu este un instrument valoros pentru călătoriile lungi cu o mașină electrică. Folosește algoritmi pentru a sugera trasee optimizate pe baza distanței și punctelor de încărcare disponibile pe parcurs. Când este conectat la vehicul, cum ar fi cu aplicația e-Routes de la Citroën, aceste instrumente pot ține cont de consumul de energie în timp real și pot ajusta locațiile și duratele de încărcare pe parcursul călătoriei.

 

Mod broască țestoasă (Turtle Mode)

Modul broască țestoasă este o funcție specifică vehiculelor electrice, concepută pentru a te ajuta atunci când bateria mașinii este aproape goală. În loc să se oprească brusc și să te lase blocat pe șosea, vehiculul va activa automat modul broască țestoasă. Acest lucru va duce la o reducere semnificativă a puterii și a vitezei pe care o poți menține, dar îți va permite să tragi pe dreapta în siguranță.

Modul broască țestoasă se activează automat când bateria mașinii este aproape descărcată. Până atunci, mașina a emis semnale acustice și vizuale suficiente pentru a te avertiza că bateria este aproape goală.

 

Tip 2 (Type 2)

Conectorul Type 2 este standardul pentru încărcarea vehiculelor electrice în Europa, compatibil cu majoritatea mașinilor electrice și a stațiilor de încărcare publice. Acesta suportă încărcarea cu curent alternativ (AC) monofazat și trifazat. Cunoscut pentru caracteristicile sale de siguranță și fiabilitate, este utilizat pe scară largă pentru încărcare eficientă. Conectorii Type 2 au o formă ovală și șapte pini.

 

Tip E/F (Type E/F)

Prizele de tip E/F sunt prize electrice standard utilizate în multe țări europene, funcționând la 230V și până la 16A. Acestea sunt folosite în mod obișnuit pentru aparatele electrocasnice și pentru încărcarea de bază a vehiculelor electrice, deși încărcarea este lentă.

 

Capacitate utilizabilă (Usable capacity)

Capacitatea utilizabilă se referă la cantitatea de energie din baterie care poate fi efectiv utilizată. Aceasta determină distanța reală pe care o poate parcurge un vehicul electric cu o singură încărcare. Această valoare este măsurată în kWh.

Capacitatea utilizabilă poate fi influențată de mai mulți factori, cum ar fi temperatura, vârsta bateriei și ciclurile de încărcare/descărcare.

 

Wall box (Stație de încărcare montată pe perete)

O stație de încărcare montată pe perete (wall box) este o stație de încărcare dedicată, instalată la domiciliu sau la locul de muncă, pentru a reîncărca vehiculele electrice (EV) mai eficient decât o priză standard. Aceasta oferă o încărcare mai rapidă, livrând de obicei o putere între 3,7 kW și 22 kW, în funcție de configurație. Wall box-urile sunt sigure, ușor de utilizat și adesea echipate cu funcții inteligente, cum ar fi monitorizarea energiei și programarea încărcării.

 

WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure)

WLTP (Procedura de Testare Armonizată la Nivel Mondial pentru Vehicule Ușoare) este un standard global pentru măsurarea consumului de combustibil, emisiilor de CO₂ și autonomiei vehiculelor, inclusiv a mașinilor electrice. Aceasta simulează condițiile reale de conducere mai precis decât metodele anterioare, oferind date mai fiabile și comparabile. WLTP ajută consumatorii să înțeleagă performanța și autonomia unui vehicul în scenarii tipice de utilizare.

 

 

 

 

FAQ

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

 

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

 

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

 

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

 

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

 

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

 

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

 

Lorem ipsum ?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.