- Citroën prezintă conceptul ELO, un laborator de idei care întruchipează valorile mărcii în materie de inovare și creativitate și reunește idei pentru viitor.
- Resposabil, accesibil, spațios și funcțional, ELO explorează o nouă modalitate de a răspunde cu optimism și ingeniozitate provocărilor contemporane.
- ELO este mic, dar gândește mare! Deși are dimensiuni reduse, surprinde prin interiorul spațios și modularitate, datorită utilizării optime a arhitecturii sale 100% electrice. Cu o lungime compactă de 4,10 metri, oferă un interior conceput ca un spațiu de locuit complet modular, capabil să găzduiască până la șase persoane.
- În deplină armonie cu realitatea contemporană, ELO este mai mult decât un simplu mijloc de transport; este conceput pentru a facilita viața în mișcare în toate aspectele sale: călătorii, dar și relaxare, timp liber și muncă. De aici și numele ELO: REST, PLAY, WORK.
- Citroën s-a bazat pe expertiza partenerilor săi, Goodyear și Decathlon, pentru a dezvolta materiale practice, tehnice și rezistente.
- O adevărată bulă de prospețime și energie, ELO își va face debutul mondial la Salonul Auto de la Bruxelles, pe 9 ianuarie.
Citroën prezintă ELO, un concept car care deschide un capitol nou pentru marcă. Continuând seria OLI, prezentată în 2022, ELO este un laborator de idei care explorează domeniile de inspirație pentru viziunea Citroën asupra viitorului. Îndrăzneț, inteligent, creativ și axat pe confort, acesta întruchipează perfect valorile Citroën. După un secol de inovație în serviciul mobilității și confortului, Citroën își reafirmă rolul de pionier într-o eră a schimbărilor rapide a stilurilor de viață. ELO întruchipează această dorință de anticipare a cerințelor lumii în mișcare: este un mijloc de transport distractiv, inteligent, accesibil, spațios și responsabil, care oferă și o viziune mai amplă și reinventată asupra mobilității, concepută ca să ofere timp util și să însoțrască utilizatorii în diferitele etape ale vieții lor.
Cu experiența și curajul său, Citroën explorează acum soluții revoluționare pentru a reinventa habitabilitatea și a reinterpreta spiritul monovolumelor și al vehiculelor de agrement care i-au marcat istoria. Concentrându-se pe arhitecturi concepute încă de la început pentru vehicule electrice, marca eliberează mai mult spațiu și regândește interiorul ca un spațiu de locuit real, practic, funcțional și accesibil. Această ambiție este ilustrată în ELO, „cel mic care gândește mare”, o adevărată „casă mică” pe roți, plină de caracteristici inteligente, al cărei exterior compact contrastează cu un interior surprinzător de generos și ultra-modular, redefinind utilizarea și confortul la bord.
Un adevărat spațiu de locuit, ELO a fost conceput pentru a fi un companion cotidian: un loc unde să te odihnești, să te joci sau să lucrezi — REST, PLAY, WORK — datorită modularității sale complete și intuitive. Acesta exploatează pe deplin avantajele unei arhitecturi 100% electrice, oferind o dimensiune compactă care ascunde un spațiu interior excepțional. Cu designul său compact de minivan (4,10 m), se simte ca acasă în zonele urbane, tabăra sa de bază, dar te invită și să ieși și să te bucuri de un spațiu în care să respiri. Cu interiorul său extrem de spațios și modular, care poate găzdui până la șase persoane, acesta răspunde cerințelor unei vieți agitate, între navetă, timp liber, activități familiale, telemuncă și escapade spontane. Cu designul său modern, colorat și vesel și toate caracteristicile pe care le oferă, este o bulă de energie în slujba unui stil de viață activ.
Cu ELO, nu clientul se adaptează la mașină, ci mașina se adaptează la cerințele clientului. Modelul standard are patru locuri, cu scaunul șoferului poziționat central, ceea ce oferă o nouă senzație de vizibilitate cu parbrizul amplasat la 180° și o interfață modernă și ingenioasă, în timp ce pasagerii din spate se bucură de un spațiu imens. Scaunul șoferului poate fi rotit pentru conversație sau muncă, prin intermediul unui dispozitiv special. Și, dacă este necesar, pot fi adăugate două scaune suplimentare pentru a transporta șase persoane. De asemenea, poate fi transformat într-un spațiu de dormit pentru două persoane, în sală de cinema personală sau în sursă de alimentare, având multe alte utilizări. ELO revoluționează lumea mobilității și devine catalizatorul momentelor împărtășite cu partenerul, familia și prietenii.
Designerii au gândit fiecare detaliu al acestui concept și au avut plăcerea să-și împărtășească experiența, căutând doi parteneri care au în comun dorința de a-i motiva pe oameni să facă mișcare și de a dezvolta materiale tehnice, sustenabile și ecologice. Decathlon, a cărui echipă de design a contribuit cu experiența sa în domeniul sportului și al activităților în aer liber, permițând echipei să imagineze noi caracteristici și să utilizeze materiale inovatoare; și Goodyear, care a dezvoltat pneuri inteligente noi, concepute pentru utilizare în afara șoselei.
„ELO reprezintă un pas nou într-o perioadă excepțională pentru Citroën, marcată de reînnoirea completă a gamei în decurs de doi ani și de intrarea noastră în Campionatul Mondial ABB FIA Formula E. ELO este un laborator de idei care întruchipează perfect valorile Citroën și deschide perspective asupra principiilor care ne ghidează gândirea astăzi. Acesta îndeplinește toate criteriile care constituie ADN-ul mărcii de peste 100 de ani și pe care doresc să le cultiv în anii următori: creativitate, curaj, accesibilitate, responsabilitate, ingeniozitate și dedicare pentru comfort. Modelul este în deplină armonie cu vremurile actuale și oferă soluții concrete și inovatoare pentru a promova libertatea de mișcare și o viață mai bună. Stilul său exprimă ospitalitate și bucurie de a trăi, iar interiorul său ultra-modular este conceput ca un spațiu de locuit în sine. Este plin de caracteristici inteligente și tehnologii simple care facilitează viața cotidiană. ELO transmite un mesaj puternic care reflectă viziunea noastră asupra viitorului Citroën“. Xavier Chardon
„Suntem foarte mândri de ELO, deoarece este expresia perfectă a ceea ce ar trebui să fie designul: o combinație între stil și funcționalitate. ELO este o bulă de energie, atât prin personalitatea sa colorată și atrăgătoare și prin modernitatea sa, cât și prin toate posibilitățile pe care le oferă pentru a te bucura de o viață intensă și bogată. Echipele Citroën Design s-au distrat foarte mult imaginând un model conceput până în cele mai mici detalii pentru a fi practic, distractiv și inteligent. Schimbul de experiență cu designerii de la Goodyear și Decathlon a fost, de asemenea, o parte foarte stimulantă a dezvoltării acestui concept, datorită creativității și soluțiilor tehnice pe care le-au putut aduce la masa discuțiilor“. Pierre Leclercq, Citroën Style Director
01. Arhitectură electrică = spațiu XXL într-un format compact
Un raport excepțional între dimensiunile compacte și spațiul interior
ELO oferă până la șase locuri confortabile într-un spațiu minim de 4,10 m, similar cu cel al unui ë-C3. Într-o eră în care dimensiunile sunt din ce în ce mai mari, a fost o decizie rațională și semnificativă să se adopte o abordare opusă și să se limiteze spațiul ocupat de vehicul, fără compromisuri în ceea ce privește spațiul interior. Încă de la început, acest concept a fost proiectat pe o platformă dedicată 100% electrică, având motorul poziționat pe puntea spate. Această arhitectură permite controlul dimensiunilor, eliberând în același timp un spațiu neașteptat în interior. Compact la exterior, ELO creează o surpriză la deschiderea portierelor. Raportul dintre dimensiunile exterioare și spațiul interior este imbatabil pentru un minivan care utilizează eficient fiecare centimetru cub, oferind în același timp un stil modern, prietenos și atrăgător.
Electric, responsabil, urban, capabil să meargă mai departe
Dimensiunile reduse îl fac practic în zonele urbane, terenul său preferat, unde aspectul său vesel înveselește peisajul. Agil, se parchează și se manevrează cu ușurință. Dar se aventurează cu ușurință și în afara orașului, pentru o gură de aer proaspăt și o schimbare de decor. Dincolo de dorința de a maximiza spațiul la bord, alegerea unei platforme electrice este una evidentă pentru promovarea mobilității responsabile și accesibile, orientată către tranziția energetică. Această alegere arhitecturală este în concordanță cu utilizările preconizate, în special în oraș.
02. Spațiu de locuit ingenios și unic, ultra-modular.
O arhitectură îndrăzneață și unică, asociată cu o modularitate excepțională, îi permite lui ELO să ofere o versatilitate ieșită din comun.
Poziție unică la volan
ELO profită de această arhitectură unică pentru a plasa scaunul șoferului într-o poziție centrală în față. Poziția originală de condus permite șoferului să se bucure de senzații noi la volan, cu vizibilitate extinsă. În plus, această alegere favorizează fluiditatea și mișcarea la bord, datorită înălțimii de 1,70 m, care permite accesul și mișcarea ușoară în interior. Coloana de direcție este deplasată cât mai în față posibil, eliberând un spațiu interior excepțional. Scaunul șoferului se rotește 360° pentru a se adapta perfect la diferitele configurații disponibile la bord, fie pentru condus, muncă sau interacțiune cu ceilalți pasageri.
Cockpit modern, inteligent și ergonomic
Facilitatea de utilizare la bordul modelului ELO se reflectă și în instrumentele sale. Acest nou concept realizat de Citroën se bazează pe principiul proiecției informațiilor pe o suprafață dedicată. În conceptul anterior Oli din 2022, informațiile și aplicațiile erau proiectate pe „Smartband”, o bandă orizontală extinsă poziționată în partea inferioară a parbrizului. În 2025, cu ELO, Citroën dezvoltă o nouă versiune a acestui afișaj. Ecranele plate sunt reflectate pe un ecran transparent echipat cu o peliculă reflectorizantă, creând un efect magic: informațiile colorate par să plutească transparent pe toată lățimea parbrizului, permițând șoferului să acceseze toate datele fără să îndepărteze privirea de la drum. Acest nou afișaj necesită o tehnologie mult mai puțin costisitoare în ceea ce privește dezvoltarea și producția potențială decât un afișaj frontal clasic.
Integrarea unui volan cu o singură spiță și secțiune dublă plată, introdus pentru prima dată pe modelul DS din 1955, îmbunătățește vizibilitatea instrumentelor datorită amplitudinii deschiderii. Confortabil la atingere, este echipat cu două butoane în formă de joystick care permit accesul și controlul tuturor funcțiilor instrumentelor digitale. Ușor de utilizat, sporește senzația de relaxare la bord.
Modularitate exemplară
Rândul 2 oferă trei scaune, toate de aceeași lățime și echipate cu spătare rabatabile. Cele trei scaune din spate sunt detașabile și pot fi transformate în fotolii ușor de îndepărtat, pentru a fi utilizate ca scaune suplimentare în aer liber.
Două scaune suplimentare sunt ascunse sub scaunele laterale de pe rândul 2. Acestea se deschid cu o mișcare simplă, pentru a se așeza ușor în spatele scaunului șoferului, pe ambele părți. Spațiul pentru picioare pe cele două scaune suplimentare este generos. În configurația cu șase locuri, spațiul portbagajului nu este afectat, datorită modularității ingenioase a diferitelor scaune. Cele patru portiere laterale se deschid în direcții opuse, iar absența stâlpului central oferă acces facil, cu o lățime de 1,92 metri. Podeaua complet plată facilitează deplasarea în interior, indiferent de configurația aleasă.
03. O bulă de energie cu design inteligent
Personalitate care inspiră fericire
ELO are o personalitate care te cucerește imediat. Silueta sa simpatică și veselă îl transformă într-un adevărat izvor de energie în peisajul automobilistic, aducând prospețime și veselie la fiecare privire. Cu „fața sa prietenoasă” și farmecul plin de încredere, conceptul te invită aproape să-l personalizezi, întruchipând o viziune veselă și cordială asupra mobilității. Mai mult decât un simplu vehicul, ELO devine un companion, capabil să aducă bucurie în viața cotidiană.
Această personalitate este accentuată de o nuanță vibrantă de portocaliu, care întruchipează caracterul „vesel” al conceptului. Culoarea se schimbă în funcție de lumină, trecând de la portocaliu la roșu și apoi la galben, generând contrast, mișcare și dinamică. Cu această schemă de culori îndrăzneață, ELO revoluționează peisajul urban și conferă acestuia o doză reală de optimism.
Culoarea portocalie predomină și în interior. Ca în toate modelele Citroën, interiorul este conceput ca un spațiu de locuit revigorant, dedicat confortului și relaxării. C-Zen Lounge se caracterizează prin alegerile arhitecturale, caracteristicile și materialele utilizate. Interiorul a fost conceput ca un spațiu primitor și funcțional, care valorifică la maximum arhitectura sa unică. Poziția de condus se distinge prin absența planșei de bord, creând o senzație unică de spațiu. În locul acesteia se află o coloană de direcție care găzduiește întreaga interfață de utilizare, încadrată de spații de depozitare. Ca un omagiu adus istoriei Citroën, volanul cu o singură spiță a fost reinterpretat folosind tehnologia de imprimare textilă 3D. Pereții cabinei sunt prevăzuți cu spații de depozitare tridimensionale inspirate din lumea articolelor sportive, iar scaunele, concepute pentru modularitate optimă, prezintă modelul iconic „pătrat de ciocolată” al mărcii în capitonajul din spumă.
Funcționalitate și emoție
Silueta unică a modelului ELO reflectă dorința designerilor Citroën de a lăsa funcționalitatea să dicteze forma, rezultând un vehicul remarcabil de versatil.
Rolul designerilor este acela de a infuza unui obiect funcțional emoție, personalitate și atractivitate. Silueta atipică a conceptului ELO ilustrează perfect această viziune, impunând o arhitectură inovatoare. Similar unui minivan, ferm așezat pe roțile împinse către cele patru colțuri și prevăzut cu aripi pronunțate, conceptul adoptă un design fluid și rafinat. Suprafețele vitrate mari iluminează vizual vehiculul, deschid interiorul către exterior și contribuie în mare măsură la confortul pasagerilor. Designul extrem de grafic al suprafeței vitrate, cu o linie mediană foarte joasă, se ridică până la al doilea rând de scaune ca să ofere vizibilitate excepțională. Cu geamurile sale plate sau ușor curbate, ELO afirmă, de asemenea, o legătură directă cu conceptul Oli.
Portierele spate semi-rotunjite se extind până la plafon pentru optimizarea iluminării interioare: 4,5 m² de geamuri inundă habitaclul cu lumină. În partea din spate, portbagajul se distinge printr-o întrerupere delicată, structurată și elegantă a plafonului. Puritatea generală a volumelor pune în evidență elementele grafice, precum arcadele care accentuează pasajele roților și suprafețele plate ale aripilor.
În partea frontală, semnătura luminoasă reflectă estetica introdusă pe ultimul model C5 Aircross. Modulele verticale au fost reproiectate și sunt acum împărțite în două părți, iar sigla este afișată cu mândrie. În partea inferioară, o bară de protecție identică în față și în spate, realizată din polipropilenă expandată, oferă protecție optimă și eficientă împotriva impacturilor minore. Materialul se extinde și pe suprafața plată a celor patru aripi, unde servește ca suport suplimentar pentru așezarea diverselor obiecte în timpul pauzelor.
În spate, semnătura luminoasă reinterpretează, de asemenea, conceptul „Light Wings” al modelului C5 Aircross, cu un element superior suspendat. Hayonul dublu asimetric, inspirat de vehiculele utilitare și furgonete, este vitrat în partea superioară pentru a maximiza vizibilitatea și luminozitatea. Partea din spate a plafonul se ridică pentri a mări înălțimea de încărcare sau ca să te poți bucura de cerul înstelat în configurația de dormit.
04. ODIHNĂ – MUNCĂ – DISTRACȚIE: Redobândirea timpului util
În medie, o mașină petrece aproape 95% din timp parcată, nefolosită. ELO își propune să fie mai mult decât un simplu mijloc de transport pentru a ajunge de la A la B. Lumea se transformă, stilurile de viață se schimbă și totul se precipită. Într-o singură zi, facem multiple călătorii și activități interconectate. Conceput pentru a însoți fiecare dintre aceste momente, ELO — rEst, pLay, wOrk, — întruchipează mobilitatea specifică epocii lui. Spațios, inteligent și responsabil, redefinește utilizarea timpului, facilitând nu numai călătoriile, ci și relaxarea, timpul liber și munca. ELO devine astfel mult mai mult decât un vehicul: este catalizatorul vieții în mișcare.
ODIHNĂ
ELO îți oferă posibilitatea de a aștepta înainte de o întâlnire sau în timp ce aștepți copiii, sau pur și simplu te invită să visezi la alte locuri, la relaxare sau la diverse activități. Spațiul din interior este confortabil și plăcut. Pernele scaunelor sunt groase și îți permit să te relaxezi. Suprafețele mari din sticlă asigură multă lumină. De asemenea, poate fi transformat într-un spațiu de dormit pentru două persoane sau într-o sală de cinema.
ELO dispune de două saltele pliate în compartimente de depozitare speciale din portbagaj. Prin urmare, volumul total de încărcare nu este afectat de acestea. Saltelele sunt fabricate din materialul Dropstitch de la Decathlon, care este gonflabil și utilizat în special pentru plăci de surf, caiace și paddleboard-uri. Cele două saltele sunt scoase din compartimentele de depozitare, desfăcute și umflate cu aerul comprimat aflat la bordul vehiculului și accesibil printr-o duză situată în partea inferioară a caroseriei. Materialul Dropstitch conferă acestor două paturi o rigiditate care nu necesită nicio întărire specială pentru a le menține în poziție odată instalate în habitaclu, rămânând în același timp foarte confortabile.
În această configurație, capsulele luminoase din spate sunt transformate în veioze. ELO încorporează în această zonă și bazele de montare ale plăcilor de paddleboard Decathlon, utilizate inițial pentru fixarea stabilizatoarelor. Acest accesoriu a fost reproiectat pentru a permite fixarea diverselor obiecte, cum ar fi un mic proiector. Combinat cu un ecran de proiecție retractabil, permite vizionarea unui film în condiții de relaxare deplină, transformând ELO într-un cocon primitor și confortabil. Atmosfera poate fi îmbunătățită de deschiderea mare din partea din spate a plafonului, care permite admirarea cerului înstelat.
DECATHLON: Colaborarea noastră cu Citroën se bazează pe valori comune: inovația și dorința de a face mobilitatea accesibilă în viața cotidiană. Designul se află în centrul acestei viziuni. Designerii noștri și-au pus expertiza în slujba acestui proiect unic, cu un obiectiv clar: să regândească integral configurația pentru a îmbunătăți cu adevărat experiența utilizatorului. Din această abordare a rezultat ELO, un concept atât funcțional, cât și distractiv, în care fiecare spațiu de depozitare a fost optimizat în funcție de activitățile sportive avute în vedere.
„Colaborarea fără precedent dintre două companii franceze de renume se bazează pe valori comune: excelența în design și inovația în beneficiul tuturor. Echipele noastre de design și-au pus în comun cunoștințele și experiența pentru a crea împreună și a imagina viitorul. Obiectivul este clar: să transformăm fiecare moment într-o ocazie de mobilitate. Astfel, ne propunem să încurajăm mișcarea și să promovăm bunăstarea în viața cotidiană,” explică Charles CAMBIANICA, director de inovare a produselor la DECATHLON.
DISTRACȚIE
Oriunde mergi cu ELO, acesta va fi tabăra ta de bază, oferind posibilități nelimitate de petrecere a timpului liber.
Echipele de design Citroën au colaborat cu cele de la Decathlon pentru a proiecta materiale, accesorii și scenarii, astfel încât acest laborator de idei să răspundă perfect cerințelor tale în materie de agrement în aer liber. Această colaborare depășește cu mult simpla proiectare a unor accesorii rezistente, adaptate vehiculului. De exemplu, designul deschiderii portbagajului a fost revizuit astfel încât să ofere un loc de ședere pe prag, ca să îți schimbi schimbi încălțămintea după o drumeție. Au fost proiectate huse suplimentare pentru depozitarea ușoară în partea din față și au fost adăugate cârlige pe toate cele patru portiere, astfel încât o prelată să poată fi întinsă pe ambele părți ale ELO. Această prelată permite extinderea experienței în aer liber, protejându-te în același timp de soare sau de intemperii. Designerii au utilizat toate spațiile de depozitare în funcție de activitățile pe care le aveau în vedere.
Scaunele celor trei locuri din spate sunt detașabile și, odată scoase, pot fi folosite ca scaune suplimentare în exterior, pentru lectură sau pentru un picnic improvizat. Este un tribut adus modelului Citroën 2CV, dar și scaunelor Quechua pe care Decathlon le oferă în gama sa.
Un compresor integrat umflă accesorii precum bărci, paddleboard, pneuri de bicicletă sau pneuri de vehicul, permițând multiple activități de agrement. ELO este, de asemenea, echipat cu tehnologia V2L. Funcția transformă vehiculul într-o adevărată bază de campare, oferind posibilitatea de a alimenta un grătar electric sau un difuzor. Cele patru zone plane de pe aripi, acoperite cu același material ca apărătoarele barelor de protecție față și spate, permit plasarea în siguranță a paharelor sau a farfuriilor.
MUNCĂ
Sortarea fotografiilor, prezentarea unui dosar personal, conectarea. Tehnologia digitală ne îndeamnă să fim în altă parte. Metodele de lucru hibrid au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani și nu este neobișnuit să fie necesară conectarea la o ședință urgentă sau să se încheie acorduri permanente pentru a lucra la distanță. Indiferent de necesitățile tale, ELO poate fi transformat într-un birou mobil confortabil, oferind o configurație care duce munca la un nivel cu totul nou.
Scaunul șoferului are perna și spătarul cu grosimi și densități diferite ale spumei, adaptate la configurații diverse. Oferă confortul și sprijinul necesare pentru condus, servind în același timp și ca scaun de birou, atunci când este necesar. Se rotește 360° și poate fi atașată masa ușor accesibilă, amplasată sub scaunul central de pe rândul 2. Această masă poate susține un laptop și îți permite să îți îndeplinești sarcinile în condiții de liniște și confort.
În această configurație, instrumentele de sub parbriz se vor adapta pentru a transmite videoconferința, afișa programul întâlnirilor și gestiona apelurile. Tăvile extensibile integrate inteligent în arcadele roților din față, echipate cu suporturi pentru pahare, permit depozitarea obiectelor precum telefonul sau căștile, sporind senzația de confort, ca și cum te-ai afla la birou.
05. Un produs responsabil, care răspunde provocărilor impuse de societate
La proiectarea ELO, pe lângă păstrarea unei arhitecturi electrice, s-a acordat o atenție deosebită sustenabilității materialelor, limitând numărul de piese și greutatea.
Toate materialele au fost concepute pentru a satisface multiplele utilizări prevăzute pentru ELO, respectând în același timp cerințele actuale de mediu. Tapițeria spătarului scaunelor de pe al doilea rând este realizată dintr-un material rezistent, ușor de curățat, perfect adaptat utilizării în scopuri de agrement: este rezistent la uzură, impermeabil și poate rezista la manipulări repetate.
Scaunul șoferului prezintă o abordare simplificată, concepută pentru a reduce numărul de piese. ELO dispune, de asemenea, de un material din pâslă rezistent și lavabil, dezvoltat de departamentul Colours & Materials al mărcii și fabricat în Franța, lângă Lille. Acest material este realizat din surplusuri de țesături și componente utilizate pentru conceptul Oli prezentat în 2022. Odată mărunțite, aceste resturi au fost transformate în panouri utilizate pentru fabricarea diverselor cutii de depozitare de la bord. Această abordare ecologică se extinde și la alegerea tapițeriei interioare: un material plastifiat, ușor de întreținut, rezistent și care conferă modelului ELO o notă colorată.
De o parte și de alta a scaunului șoferului se află polipropilenă expandată, același material utilizat de Decathlon pentru căștile sale de ciclism. Compus din 30% materiale reciclate și complet reciclabil, acesta este utilizat și în partea inferioară a barelor de protecție. Materialul foarte ușor este utilizat pe suprafețele plane ale celor patru aripi. Această protecție, identică prin formă și compoziție, se regăsește și pe bara de protecție din spate, o alegere care limitează numărul de piese ale caroseriei și contribuie la reducerea greutății vehiculului.
GOODYEAR: Parteneriatul a devenit o tradiție în conceptele Citroën: de la conceptul centenar 19_19, la conceptele de mobilitate urbană autonomă (2020) cu pneul multidirecțional Eagle 360 dotat cu opt motoare integrate, și în 2022, conceptul Oli echipat cu pneul inteligent Eagle GO.
Fidel scopului său, ELO este echipat cu pneuri concepute pentru activități de agrement și în aer liber. Acesta continuă colaborarea cu Goodyear, devenind al patrulea concept car Citroën echipat cu pneuri inteligente. Indiferent de teren, aceste pneuri sunt potrivite pentru utilizarea zilnică și escapadele ocazionale în afara șoselei.
Acestea sunt pneuri inteligente datorită suitei de tehnologii Goodyear SightLine – capabile să măsoare presiunea și uzura în timp real, monitorizate prin intermediul unei aplicații dedicate. Un LED integrat în jantă indică presiunea corectă (LED verde) sau subumflarea (LED roșu). Banda de rulare a pneului este proiectată pentru a susține activitățile versatile ale conceptului ELO, având un design robust care asigură tracțiune și oferă experiențe de neuitat – în concordanță cu ADN-ul aventuros și spiritul de explorare al conceptului ELO. Peretele lateral distinct al pneului, de culoare portocalie, aduce un omagiu spiritului vesel al conceptului ELO, adăugând un design îndrăzneț pneului. Janta are o structură convențională, dar designul său se integrează în pneu pentru un aspect coerent, oferind un contrast vizual îndrăzneț. Tratamentul grafic se bazează pe un model hexagonal uniform, tip fagure, care îmbunătățește aerodinamica.
Ben Glesener, Senior Technology Director Goodyear: „Suntem încântați să colaborăm din nou cu Citroën la acest proiect vizionar. La Goodyear, fiecare inovație pornește de la client, iar pneul conceptual Eagle Xplore este creat pentru a îmbunătăți experiența la volan. Alimentat de Goodyear SightLine, acesta furnizează date în timp real direct către vehicul, în timp ce o bară laterală LED de pe jantă oferă feedback instantaneu cu privire la presiunea pneurilor. Această integrare inteligentă asigură adaptarea perfectă a pneului la configurațiile versatile ale conceptului ELO, transformând mobilitatea într-o experiență conectată și intuitivă“.
Rodica Ionescu
PR Manager Trust Motors
Tel: 0751 011 104
E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro
Despre Citroën
Citroën dezvoltă, din 1919, automobile, tehnologii și soluții de mobilitate adaptate la evoluțiile societății. Marcă inovatoare și îndrăzneață, Citroën plasează relaxarea și starea de bine în centrul experienței clientului și oferă o gamă extinsă de modele, începând cu unicul Ami, un obiect electric de mobilitate conceput pentru oraș și până la sedanuri, SUV-uri și vehicule comerciale, majoritatea dintre acestea disponibile cu sisteme de propulsie electrică sau plug-in hybrid. Pionier în ceea ce privește serviciile și atenția acordată clienților persoane fizice și juridice, Marca Citroën este prezentă în 101 țări cu o rețea de 6200 puncte de vânzare și servicii în întreaga lume.