Voir le contenu
ËLECTRIC FOR ALL

CITROËN PĂŞEŞTE ÎN ERA ELECTRICĂ

Mobilitate electrică pentru toată lumea inspirată de toți

CITROËN FACE AUTOMOBILELE ACCESIBILE DE MAI BINE DE 100 DE ANI

Și nu avem de gând să ne oprim!

Încă din 1919, Citroën a fost unul dintre protagoniștii democratizării automobilelor pentru publicul larg. Astăzi, marca urmează această cale în era mobilității electrice, făcând-o accesibilă tuturor.


Nevoile tale de mobilitate se schimbă, iar mobilitatea sustenabilă devine din ce în ce mai importantă pentru tine, de aceea Citroën a ales să-și îndrepte eforturile spre electrificare! Marca cu o istorie mai veche de un secol îți oferă acum posibilitatea de a alege metoda de propulsie, în funcție de model, cu motoare 100% electrice sau plug-in hybrid, inspirate de TINE, schimbându-ți complet perspectiva asupra mobilității cotidiene.

CARE ESTE PROFILUL TĂU ELECTRIC?

Plug-in Hybrid

Faci drumuri scurte în timpul săptămânii, dar vrei să evadezi în weekend? Gama plug-in hybrid a fost creată pentru tine. SUV-ul C5 Aircross îți permite să parcurgi până la 50 km în modul 100% electric, dar și să treci la modul cu ardere internă pentru drumuri lungi.

100% electric

În general, faci drumuri scurte în fiecare zi și dispui de acces facil la o stație de încărcare pentru vehicule electrice în drumul tău? Vrei să economiseşti bani și să fii responsabil față de mediu? Optează pentru un vehicul 100% electric!

OPTIMIZEAZĂ-ŢI AUTONOMIA

Citroen îți arată tot ce trebuie să știi despre autonomia mașinilor electrice sau plug-in hybrid.

SOLUȚII DE ÎNCĂRCARE

Cum îţi încarci autovehiculul electric sau hibrid?
Pentru a afla totul despre încărcarea cotidiană, descoperă soluțiile de încărcare disponibile.

 

SERVICII DEDICATE VEHICULELOR ELECTRICE

Programează încărcarea vehiculului tău și setează în prealabil temperatura, cu ajutorul funcției de control la distanță disponibilă în aplicația MyCitroën.

Planifică-ți călătoriile lungi ținând cont de durata de viață a bateriei și de alți factori importanți cu ajutorul funcției Charge My Car*.
*Disponibilă în aplicația Free2move

 

Localizează stațiile de încărcare compatibile cu vehiculul tău oriunde în Europa cu ajutorul funcţiei Charge My Car*.
*Disponibilă în aplicația Free2move

DESCOPERĂ GAMA DE VEHICULE ELECTRICE ȘI HIBRIDE CITROËN 

    Ai întrebări despre mobilitatea electrică? Citroen îţi răspunde

COST

Chiar este mai avantajoasă mașina electrică decât cea pe benzină sau motorină?

Tranziția la electricitate este o sursă de economii zilnice.


Exemplu de costuri comparative pentru Noul Citroen C4 și C4 100% electric la 100 km de rulare:
● 12 RON la Citroen-C4 100% electric,

● 40 RON la Citroen C4 (termic).

Costul de utilizare a vehiculelor Citroen (pe baza unui preț al energiei electrice de 75 de bani/kW la 100 km de rulare:
● C5 Aircross PHEV : 17 RON

● ë-C4 : 12 RON

● ë-Jumpy/ë-SpaceTourer (230km) : 18 RON

● ë-Jumpy/ë-SpaceTourer (340km) : 19 RON

● ë-Jumper (200 km): 16 RON

● ë-Jumper (340 km): 19 RON

Este întreținerea unui vehicul electric mai costisitoare sau mai puțin costisitoare decât cea a unui vehicul termic?

Costul de utilizare al unui vehicul electric (excluzând energia) este cu aproximativ 30% mai mic decât cel al unui vehicul termic (include prelungirea garanției, întreținerea periodică și piesele de uzură).


În cazul vehiculelor 100% electrice, întreținerea este simplificată: nu este necesară nicio operațiune de înlocuire a lichidelor, nici înlocuirea filtrelor de ulei, a ambreiajului etc.

Vizitele la service sunt mai rare: o dată la 2 ani sau la 25.000 km după revizia din primul an.

Contractul nostru de service include întreținerea completă a vehiculului, inclusiv a bateriei.

Este asigurarea unui vehicul electric mai costisitoare sau mai puțin costisitoare decât cea a unui vehicul termic?

Asigurarea unui vehicul electric poate fi cu până la 10% mai ieftină decât cea a unui vehicul cu ardere internă echivalent.

Care este costul instalării unei stații de încărcare la domiciliu? Se acordă ajutoare?

Atunci când îți instalezi o stație de încărcare la domiciliu, poți beneficia de ajutor și asistență din partea unui partener selectat de Citroen: ZEborne pentru instalarea unei stații de încărcare în case pentru o singură familie și Zeplug pentru imobilele rezidențiale. Costul de instalare va varia în funcție de tipul de instalaţie selectat (priză armată/wall box) și de tipul de contract propus.

Cât ajutor pot primi?

La achiziția unui vehicul electric sau hybrid, fie că ești persoană fizică, fie că ești persoană juridică, poți beneficia de diferite forme de ajutor pentru a reduce semnificativ costul real al achiziției acestor vehicule.
Pentru persoane fizice:
● Ecobonus,
● Fără clase Malus,
● Posibilitatea de a accesa o primă de casare suplimentară,
● Ajutoare regionale suplimentare, inclusiv carduri gri gratuite sau cu preț redus,
● Ajutor de 300 EUR pentru instalarea unei stații de încărcare.

Pentru persoane juridice:
● Ecobonus,
● Scutire de la Impozitul pe autovehicule ale societăților comerciale (STV),
● Optimizarea costului de proprietate (TCO),
● Contribuție la reducerea emisiilor de CO2 a flotei tale,
● Beneficii cu plafoane de depreciere.

Pot să parchez gratuit în parcările publice?

Parcarea pentru un vehicul 100% electric este gratuită în unele orașe și la tarife preferențiale în altele.
AUTONOMIE

Cât de departe pot călători cu vehiculul meu electric?

La alegerea unui vehicul electric apare problema autonomiei în traficul de zi cu zi, fie că este vorba de drumuri scurte sau lungi.

Citroen își propune să îți răspundă prin intermediul unei game variate care să satisfacă nevoile tale.


Autonomia vehiculelor noastre este indicată în conformitate cu protocolul WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), care le oferă utilizatorilor o perspectivă mai precisă și mai realistă a valorilor de autonomie în funcție de condițiile reale de utilizare a vehiculului.


În ciclul WLTP
Până la 55 km: C5 Aircross Hybrid SUV și până la 650 km în modul termic
Până la 260 km: Citroen Jumper 100% ëlectric
Până la 275 km: Citroen Berlingo Van 100% ëlectric
Până la 330 km: Citroen SpaceTourer 100% ëlectric și Citroen Jumpy 100% ëlectric
Până la 350 km: Citroen ë-C4 100% ëlectric

Pentru mai multe detalii despre autonomia unui anumit vehicul, vizitează paginile dedicate vehiculelor. Fișele tehnice ale vehiculelor sunt, de asemenea, disponibile pentru descărcare.

De asemenea, este bine de știut că autonomia reală a vehiculului tău depinde, de asemenea, de mai mulți factori:
● Viteză,

● Utilizarea încălzirii, a aerului condiționat,

● Stilul tău de condus,

● Sarcina transportată.

Care sunt factorii care influențează cel mai mult autonomia unui vehicul electric?

Există în principal 5 factori care influențează autonomia unui vehicul electric:

● Viteza: Cu cât conduci mai repede, cu atât consumi mai multă energie electrică. La 130 km/h, autonomia este înjumătățită. Staţii de încărcare rapidă sunt disponibile pe autostrăzi. În timpul unei pauze de cafea sau al unui prânz, îți poți reîncărca bateria până la 80% în aproximativ 30 de minute.

● Temperatura:
    ø Aer condiționat / Încălzire: Pierderea de autonomie este de la 10 până la 30%, în funcție de model.
Se recomandă programarea încălzirii sau a aerului condiționat înainte de a urca la volan, atât timp cât acesta este conectat la priză. Precondiționarea termică poate fi efectuată de pe smartphone-ul tău prin intermediul aplicației My Citroën.
    ø Temperaturi scăzute: Pierdere de autonomie de aproximativ 5% atunci când temperaturile exterioare sunt sub 0°C.

● Stil de condus: S-a observat o pierdere de autonomie de aproximativ 10 % în cazul unui condus sportiv.

● Sarcina transportată: Cu cât vehiculul tău este mai încărcat (bagaje, încărcătură), cu atât autonomia sa va fi mai mică.

● Uzură: Pierdere de aproximativ 10% până la 15% din capacitatea bateriei după 5 ani de utilizare sau 75.000 km. La Citroën, bateria beneficiază de o garanție de 8 ani sau 160.000 km, oricare survine prima și de o garanție de încărcare de 70% din capacitatea sa.

Cum trebuie să procedez în cazul în care călătoria planificată este mai lungă decât autonomia vehiculului meu?

Dacă vrei să faci o călătorie lungă cu vehiculul tău electric, tot ce trebuie să faci este să accesezi aplicația Free2Move și să te abonezi la oferta Charge My Car oferta (25 RON/lună, această ofertă este valabilă timp de 1 an pentru clienții ë-C4 100% ëlectric la momentul achiziționării vehiculului).

Îți planifici călătoria de pe smartphone-ul tău şi stabileşti:

● Numărul de opriri planificate,

● Timpul de încărcare necesar la fiecare oprire,

● Costul estimat al călătoriei.

Se poate recupera energia în timpul condusului?

Pentru vehiculele 100% electrice și plug-in hybrid, este disponibil un mod de Frânare:

● Permite recuperarea energiei în timpul fazelor de decelerare,
● Modul de frânare, împreună cu o rulare lină, poate optimiza autonomia cu până la 20% în oraș.

Cum pot verifica autonomia vehiculului meu?

La un vehicul electric, asemenea unui vehicul tradițional cu propulsie termică, autonomia electrică se verifică după cum urmează:

Pentru un vehicul 100% electric:
● Autonomia este afișată lângă vitezometru,
● Autonomia este calculată în timp real, luând în considerare diverși factori care o pot influenţa.

Pentru un vehicul plug-in hybrid:
● Contorul afișează autonomia electrică și termică reziduală pe un singur ecran,
● O lumină albastră de pe oglinda retrovizoare te anunță când te afli în modul de rulare 100% electric.

De asemenea, poți verifica, de la distanță, în orice moment, nivelul de autonomie, precum și starea de încărcare a vehiculului tău, cu ajutorul aplicației My Citroën.

ÎNCĂRCARE

Cum și unde îmi încarc mașina?

Fie că te afli acasă, la birou, în călătorii urbane sau mai lungi, există numeroase soluții de încărcare disponibile.

Încărcarea la domiciliu este cea mai comună: cu această soluție de încărcare, îţi reîncarci bateria într-o singură noapte. În funcție de numărul de kilometri parcurși zilnic şi de posibilitățile de încărcare acasă, poţi alege soluţia potrivită pentru tine: priză sau wall box.

La birou: în cazul persoanelor fizice, adresați-vă companiei în legătură cu posibilitățile de încărcare din parcarea de la locul de muncă.
În cazul persoanelor juridice, puteți beneficia de asistență din partea partenerilor noștri pentru configurarea și instalarea unei stații de încărcare, în funcție de mărimea parcului de vehicule electrice, de cerințele privind autonomia etc.

De asemenea, soluțiile de încărcare sunt din ce în ce mai accesibile pe stradă: în zonele urbane, atunci când ieşi în oraș, în parcările centrelor comerciale sau ale supermarket-urilor etc. Serviciul Charge My Car disponibil în aplicația Free2Move îți va permite să localizezi terminalele disponibile, te va ghida spre ele și îți va facilita plata.

Iar în rețeaua de autostrăzi, poți beneficia de stații de încărcare rapidă care îți permit să recuperezi rapid o mare parte din autonomie.

Cum pot localiza o stație de încărcare?

Atunci când te afli în deplasare, este foarte ușor să localizezi o stație de încărcare publică cu ajutorul telefonului mobil. Nu trebuie decât să accesezi aplicația Free2Move și să te abonezi la oferta Charge My Car (25 RON/lună, această ofertă este valabilă timp de 1 an pentru clienții ë-C4 100% electric la momentul achiziționării vehiculului).

● Localizarea celor peste 220.000 de puncte de încărcare din rețeaua partenerilor locali și compatibile cu vehiculul tău 100% electric sau hibrid. Aceasta este cea mai mare rețea de puncte de încărcare din Europa,
● În cazul vehiculelor 100% electrice, poți, de asemenea, să îți planifici călătoriile mai lungi: calcularea traseului, inclusiv opririle la stațiile de încărcare.

Cât timp durează să îmi încarc mașina?

Timpul de încărcare depinde de mai mulți factori, cum ar fi puterea bateriei, dar mai ales de tipul de instalație ales.

Există mai multe tipuri de terminale, domestice sau publice, cu mai multe niveluri de putere de încărcare. Pentru a afla mai multe despre diferitele soluții de încărcare disponibile și despre timpul de încărcare, accesează pagina dedicată.
Pentru fiecare vehicul, există un simulator de timp de încărcare disponibil în paginile dedicate vehiculelor, pe care îl poți folosi pentru a te ajuta să selectezi mai ușor soluția care răspunde cel mai bine nevoilor tale.

Câteva exemple :
C5 aircross Hybrid SUV: Încărcare 100% (55 km) în 2 ore cu un wall box de 7,4 kW **.
ë-C4 100% ëlectric: Încărcare 80% în 30 de minute la o stație de încărcare rapidă *
ë-SpaceTourer 100% ëlectric: Încărcare 80% în 30 de minute la o stație de încărcare rapidă *
ë-Berlingo Van 100% ëlectric: Încărcare 80% în 30 de minute la o stație de încărcare rapidă *
ë-Jumpy 100% ëlectric: Încărcare 80% în 30 de minute la o stație de încărcare rapidă *
ë-Jumper 100% ëlectric: Încărcare 80% în 30 de minute la o stație de încărcare rapidă **

* Timpul de încărcare la un terminal de 100 kW ** Timpul de încărcare la un terminal de 50 kW

Există un standard de încărcare?

Vehiculele Citroën electrice și hybrid sunt compatibile cu standardul european și, prin urmare, sunt compatibile cu toate terminalele din Europa.


Vehiculele Citroën 100% electrice sunt compatibile în mod standard cu o încărcare rapidă la un terminal de 50 kW în cazul ë-Jumper și de 100 kW pentru celelalte vehicule din gamă.

Cum pot să instalez o stație de încărcare la mine acasă?

Citroën a ales 2 parteneri pentru a te asista la instalarea soluției de încărcare:

● Zeplug, pentru instalarea stațiilor de încărcare în imobile rezidențiale
● ZEborne, pentru instalarea stațiilor de încărcare acasă sau pentru persoane juridice

Pentru mai multă simplitate și ușurință, te vom asista pe tot parcursul procesului de instalare, iar tot procesul este gestionat la reprezentanța ta. Odată stabilite nevoile tale și după ce oferta a fost acceptată, firma de instalare comandă direct echipamentul. De asemenea, consilierul tău îți stă la dispoziție pe tot parcursul procesului și monitorizează finalizarea corectă a instalației.

Prin Directiva europeană din 19 iunie 2018, poți solicita instalarea unei soluții de încărcare pe locul de parcare din clădirea de apartamente sau la birou, la fel ca în cazul unei case unifamiliale.

Pot să îmi încarc vehiculul electric la o priză obișnuită?

Îți poți încărca vehiculul la o priză domestică obișnuită, cu un cablu special conceput pentru această utilizare. La un vehicul 100% electric, este vorba în principal de o încărcare în caz de oprire, deoarece timpul de reîncărcare este foarte lung cu acest tip de conexiune.


Pentru a beneficia de o încărcare mai rapidă, optează pentru instalarea unei prize armate sau a unui Wall box.

Pot să-mi încarc vehiculul electric într-o parcare publică?

Dacă parcarea este dotată cu stații de încărcare, plata se va face în conformitate cu condițiile tarifare stabilite de administratorul parcării.

Ce cablu trebuie să folosesc?

Unele cabluri sunt furnizate standard, iar altele sunt echipamente specifice disponibile la comandă.

Fiecare tip de încărcare are propriul cablu.

Vehicule 100% electrice și hybrid:
● Cablu de încărcare standard tip 2: pentru utilizare cu o priză de uz casnic.
● Cablu de încărcare armat tip 2: pentru utilizare cu o priză armată.
● Cablu de încărcare monofazat tip 3: pentru utilizarea unui Wall Box de 7,4 kW sau la o stație publică. În cazul modelului C5 Aircross Hybrid, încărcătorul de bord de 7,4 kW este opțional la achiziționarea vehiculului.

Vehicule 100% electrice:
● Cablu de încărcare trifazat tip 3: pentru utilizarea cu un Wall Box trifazat sau la o stație publică. Încărcătorul de bord de 11 kW este opțional la achiziționarea vehiculului.

Pot să programez încărcarea vehiculului meu electric?

Poți să pornești o încărcare, să programezi încărcarea amânată și să precondiționezi habitaclul, totul din confortul canapelei tale, de pe aplicația My Citroën.
SERVICII / ÎNTREȚINERE / GARANȚII

Există polițe de asigurare specifice pentru vehiculele electrice?

Pentru unii asigurători, deținerea unui vehicul electric poate aduce reduceri de până la 30% din valoarea contractului tău.

Cum îmi creez contul My Citroën?

Este foarte simplu să-ți creezi contul My Citroën. Mai întâi, descarcă aplicația din App Store sau Play Store, în funcție de dispozitivul tău.


Pentru a te înregistra mai ușor, ia cu tine cardul de înregistrare. Pentru a-ți asocia vehiculul cu aplicația și pentru a beneficia de toate funcțiile, trebuie să introduci seria de șasiu a vehiculului și kilometrajul actual.

Seria de șasiu, formată din 17 caractere alfanumerice, se găsește la rubrica E din certificatul de înmatriculare. Kilometrajul este afișat pe panoul de instrumente.

Cu aceste informații introduse, întregul ecosistem digital al vehiculului tău Citroën și toate serviciile conectate sunt la îndemâna ta.

Cum se întreține un vehicul 100% electric?

Întreținerea unui vehicul electric este foarte simplă, reprezentând un real avantaj:

● Frecvența întreținerii este mai mică decât la un vehicul cu motor cu ardere internă,
● Nu se face schimb de ulei, nu se înlocuiesc filtrele de ulei, nu se schimbă ambreiajul și nu se verifică sistemul de evacuare,
● Vizite mai rare la service: aproximativ o dată la 2 ani sau la 25.000 km,
● O diagnoză sistematică este efectuată de rețeaua autorizată Citroën la fiecare revizie a vehiculului.

Care este perioada de garanție a bateriei?

Fie că este vorba de un vehicul 100% electric (cu excepția AMI) sau de un plug-in hybrid, Citroën își ia angajamentul de a oferi o garanție a bateriei de 8 ani sau 160.000 km, oricare survine prima, pentru o încărcare minimă de 70% din capacitatea sa.

Cum se verifică bateria?

Bateria este diagnosticată la fiecare vizită în service.


În cazul unui vehicul 100% electric, clientul poate solicita un „certificat privind capacitatea bateriei” la fiecare revizie a vehiculului său, dacă are un contract de service care include întreținerea.

Pot să îmi testez bateria? Cum aflu dacă este în stare bună?

Nu îţi poţi testa singur bateria. Este necesar un instrument de diagnosticare care să citească codurile de defecțiune și să permită analiza acestora.


La fiecare revizie a vehiculului, rețeaua autorizată Citroën efectuează o diagnoză sistematică.

În cazul unui vehicul 100% electric, clientul poate solicita un „certificat privind capacitatea bateriei” la fiecare revizie a vehiculului său, dacă are un contract de service care include întreținerea.

Ce trebuie să fac în caz de defecțiune a bateriei?

Telefonul îți oferă toate informațiile despre nivelul bateriei iar pentru vehiculele 100% electrice ai o alertă de 30 km. În cazul unei defecțiuni a bateriei, asistența rutieră este inclusă în ofertele Citroën și vei fi preluat în mai puțin de 40 de minute în medie.

Atenție! A nu se confunda „defecțiunea bateriei” cu „întreruperea alimentării”:
● Defecțiunea bateriei:
    ø Se garantează 70% din capacitatea bateriei,
    ø Asistență timp de 8 ani sau peste 160.000 km pentru cel puțin 70% din capacitatea de încărcare,
    ø Timp mediu de intervenție de 40 de minute.
● Întreruperea alimentării:
    ø În contractele de servicii este inclusă asistență gratuită și remorcare până la cel mai apropiat terminal,
    ø Ești avertizat cu 30 km înainte de întreruperea alimentării,
    ø Timp mediu de intervenție de 40 de minute.

Ce ar trebui să fac atunci când, ocazional, vehiculul meu nu este potrivit pentru călătoria mea?

Ai nevoie de mai multă autonomie uneori?

Citroën îți permite să închiriezi un vehicul la un preț avantajos. Dacă te abonezi la opțiunea Mobility Pass din contractul tău de finanțare, te bucuri de un dublu avantaj:
● Un bonus de 30% disponibil imediat, adică, pentru 90 RON/lună achitați, echivalentul a 125 RON/lună îţi va fi creditat în cont pentru a fi folosit pentru închiriere.
● 20% reducere la închirierea unui vehicul în agențiile din rețeaua Free2Move.
Acces simplu prin intermediul aplicației My Citroën.

Doresc să călătoresc în afara granițelor europene?
Ca accesoriu, este disponibil un „încărcător universal”, care permite reîncărcarea în orice loc, indiferent de standardele electrice locale (cablu trifazat prevăzut cu o cutie de încărcare multifuncțională și conectori adaptați la prizele electrice utilizate în țara respectivă.

Vehiculul meu electric sau hybrid trebuie să facă inspecția tehnică?

Da, se efectuează inspecția tehnică în al patrulea an pentru un vehicul nou, apoi o dată la doi ani, ca și în cazul vehiculelor cu ardere internă.
IMPACTUL ASUPRA MEDIULUI

Ce se întâmplă cu bateriile la sfârșitul duratei de viaţă?

Grupul STELLANTIS a pus la punct un proces de colectare și reciclare a bateriilor de la vehiculele electrice și hybrid în toate punctele de vânzare din Europa, în parteneriat cu operatorii europeni de reciclare recunoscuți.


Directiva europeană impune o eficiență de reciclare de 50% pe lună (în raport cu masa bateriei).

STELLANTIS, prin operatorii săi de reciclare parteneri, asigură o eficiență de reciclare de cel puțin 70%.